main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden Svenskar?

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Bubba Fet, Nov 29, 2000.

  1. Teemto Pagalies

    Teemto Pagalies Jedi Master star 3

    Registered:
    Sep 6, 1999
    "Your account has been created. However, the information will need to be approved by an administrator before you may login. You will receive login information via email. "


    Kommer det här ta lång tid?
     
  2. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag kan inte hjälpa dig med det. Jag registrerade mig för länge sedan och då var det bara att posta direkt. Fast på den tiden så hade inte admins så stora befogenheter.

    Det går snabbare att skriva på svenska, men det blir lite knäppt då jag skriver på engelska annars på JC.

    Jag föredrar att hålla mig till ett och samma forum. Det skulle bli för mycket för mig om jag postade på flera. Dessutom är JC lite av ett näthem för mig :).
     
  3. Bubba Fet

    Bubba Fet Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 30, 2000
    Det är samma för mig, man kan ju inte byta forum helt plötsligt. Man "känner" ju så många på det här forumet, så man vill ju helst diskutera med dom.
     
  4. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag håller helt med. Det skulle vara rätt kul och veta hur ni andra hittade hit (jag är nyfiken). För mig var det en slump, jag satt en kväll och letade SW diskussionsforum och JC var det första jag hittade. Men det är jag glad för, jag har mött en hel det trevliga människor via JC.
     
  5. Bubba Fet

    Bubba Fet Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 30, 2000
    Det var ungefär ett år sedan jag hittade hit. Jag jobbade som datorhandledare på ett företag, och satt egentligen bara och surfade hela dagarna. Jag började leta efter något om starwars 2 och hittade ganska snabbt theforce.net, och sedan började jag läsa diskussionerna.
     
  6. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Min historia är väl ungefär likadan som emilssons.

    Sverige tog guld och silver idag i Lathi är det inte underbart!!!
     
  7. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Hittade till tf.n för ganska länge sen (innan TPM) och tyckte att det var en av de bättre sw sidorna på nätet, så jag blev kvar. Så småningom upptäckte jag JC och "lurkade" (smög omkring? spionerade?) en längre tid. Skaffade konto först i början på hösten 2000, och man kan nog säga att jag fortfarande är lite av en lurkare.

    Hmm. Tror att mitt svenska ordförråd börja minska... :)

    Och GRATTIS till Per Elofsson och Mathias Fredriksson!!!
     
  8. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Nej, men hallå på er!
    Vi är fler svenskar än jag var medveten om...
    Annars kan jag meddela att jag bor i Sollentuna, norr om Stockholm. Norrsidan verkade starkt underrepresenterad!
     
  9. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Fasen, nu är det ju kul med att kolla på VM i längdskidor igen. Hoppas det fortsätter så här i fortsättningen. :)
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Arrrh, och jag missar slutet på jaktstarten imorgon, usch!
     
  11. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Du får trösta dig med att jag bjuder dig på fika imorgon :).
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vann rätt låt igår??? :confused:
     
  13. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Ingen aning, såg inte. Satt och läste elektroteknik istället, tyckte det var mer spännande... :D

    Förmodligen var det fel låt som vann för så har det alltid varit. Varför bryta en fin tradition...?
     
  14. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag kollade heller inte på melodifestivalen. Jag har dock hört lite av vinnarlåten och blev som vanligt inte imponerad. Men eftersom jag inte har hört de andra kan jag inte uttala mig.
     
  15. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag vill bara passa på att göra en liten hyllning till Per Elofsson, trots all doping så är det hans guld jag vill minnas efter VM.
     
  16. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Samma här och jag tror att det minnet lever längre än tankar om doping.
     
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Såg just Vasaloppet, usch vad spännande det var. Men resultaten visar att det krävs dalkarlar för att vinna ett riktigt långlopp.
     
  18. Bubba Fet

    Bubba Fet Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 30, 2000
    Jag såg slutet på loppet. Det var riktigt jämt...
     
  19. Antagonizer

    Antagonizer Jedi Youngling

    Registered:
    Mar 4, 2001
    Brukar ni diskutera Star Wars någon gång då?
    Någon som läser SW-noveller?
     
  20. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Har precis kommit hem efter att ha åkt Vasan för första gången. Helt underbart! Rekommenderas starkt till alla som funderar.
    Nog är jag lite stel idag men det var det värt! :)
     
  21. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    *applåderar JediLynx*

    Jag tror inte jag skulle orka, jo tjejvasa kanske.

    Jodå, jag har läst några sw-böcker, men jag slutade efter x-vingeserien. Gillade inte personutvecklingen.
     
  22. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jodå, jag läser de flesta av SW böckerna. De är god underhållning för stunden.
     
  23. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag skulle nog gärna läsa böckerna som utspelar sig precis innan PT och OT.
     
  24. Antagonizer

    Antagonizer Jedi Youngling

    Registered:
    Mar 4, 2001
    PT och OT? Upplys mig. Jag är inte riktigt på det klara med alla förkortningar vad gäller SW-(!)novellerna. Har precis avslutat sista delen i trilogin om Han Solo. Måste säga att jag är väldigt imponerad. A C Crispin är ohyggligt begåvad. Nu förstår jag precis varför Solo verkar så förbannat nedslagen och grining när man ser honom första gången. Så igenomtänkt. Det enda jag saknar i hennes berättelser är robotarna. De lyser med sin frånvaro genom nästan hela serien. Solo stöter på en droid när han rymmer från Traders Luck, i övrigt är det torrt. Är någon intresserad av att diskutera såna här saker, eller är jag ute och cyklar?
     
  25. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    PT är förkortning för Prequel trilogy =ep.I,II,III och OT är förkortningen för de gamla filmerna.

    Jag skulle nog gärna läsa Han Solo trilogin, jag är överlag väldigt intresserad av personernas bakgrunder, det är utvecklingen efter ROTJ jag inte gillar.

    Och får jag be alla att läsa vad som står i ämnet "Alla som postar här titta hit", det är ganska viktigt.