main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden Svenskar?

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Bubba Fet, Nov 29, 2000.

  1. Antagonizer

    Antagonizer Jedi Youngling

    Registered:
    Mar 4, 2001
    Jah har in i det längsta försökt undvika böckerna om tiden efter ROTJ, men jag närmar mig sakta gränsen, sida för sida. Snart måste jag in på den tidseran...
    Som tur är så kommer det ju lite böcker om Darth Maul och sånt.

    Hur som helst så lär du nog knappast bli besviken på Han Solo-trilogin
     
  2. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Har det kommit böcker som utspelar sig mellan PT och OT? För något år sedan lät det som osannolikt enligt vissa rykten.

    Värdelöst vetande, AC Crispin postar på JCs Literature forum :).
     
  3. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Han trilogin och Lando trilogin utspelar sig väl då...har inte läst någon av dem dock. Utvecklingen efter ROTJ är skrämmande, och jag tycker NJO är att gå för långt (och om de döper Luke and Maras barn till Ben kommer jag få ett hysteriskt anfall). Annars tycker jag att Dark Empire (ingen bok, men ändå) var ett riktigt bottennapp. Jag vet att många gillar den, men...Palpy klonad? *suck* Vill hellre att man ska fokusera sig på perioden epI-ep VI...Shadows of the Empire är favoriten, vilket kan ha att göra med att Darth Vader var med...*brett, lyckligt flin* och sen introducerade serieversionen Jix...efter DV är han min defenetiva favorite, den bästa av alla karaktärer från EU. F.ö anser jag SOTE vara mer canon är övrig EU, eftersom det var så styrt av Lucasfilm.

     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Har faktiskt inte läst SOTE, någon har avrått mig. *pekar på en viss person*
     
  5. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Inte läst SOTE?????? *Kee stirrar vildögt efter denna vissa person som varit dum nog att avråda det* Om du är Darthfans _mäste_ du läsa SOTE! Det enda felet är att Jix inte finns i bokversionen, och Vaders ideer om att Luke skulle vara starkare än han. Det låter lite fel när man sett TPM och fått höra om The Chosen One. Men annars är den bäst, det är bara att springa till affären...
     
  6. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Varför springa till affären när man kan låna, av "en viss person". :)
     
  7. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Därför att jag vill ha mitt exemplar med mig överallt! Om jag vaknar mitt i natten och vill läsa om scenen där Darth gör slut på Xizor (njutning!!!) så finns den där...
    Den har blivit tappad i yogurth, rest genom halva världen...därför är det bra att ha en egen bok!
     
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Var köper ni sw-böcker förresten?
     
  9. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Vanligtvis på The Uppsala English bookshop eller Celsiusbokhandeln...Råkar jag befinna mig i Stockholm är Sciense Fiction/Fantasy bokhandeln given...Fast jag måste medge att jag köper mer serier än böcker.
     
  10. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Här händer det inte mycket...

    Tänkte bara påminna er om att hålla ögonen öppna eftersom TV4 kommer att visa "Hamilton" någon gång under våren. Om ni inte sett den tidigare kan ni passa på att kolla in Mark Hamill som filmens bad guy... :)
     
  11. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Varför känner jag mig så skyldig för?? :)

    Jag är inte så förtjust i SOTE, helt enkelt därför att berättelsen kändes rätt tunn då den på ett viss inte kunde få någon upplösning. Men visst, de delar som har med Vaders tankar är klart läsvärda.

    Jag brukar köpa mina SW böcker på LundeQ i Uppsala, vad jag minns är de billigare än Celsius och har, eller hade, större urval. Fast nuförtiden beställer jag dem från www.bol.com. Något dyrare, men här i Falun är det svårt att få tag på SW böcker på annat sätt.
     
  12. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Känn dig skyldig...man bara måste älska SOTE! Närå...men det är ju Darth Vader!

    Menar förstås lundeQ f.ö...vet inte var jag fick Celsius ifrån...fast jag köpte faktiskt Thrawn trilogin där (på svenska...jag skäms...men jag vara bara tretton, och min englska inte särskilt finslipad)
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Japp, Hamilton kommer att sändas under påskhelgen. Mark Hamill är enligt min mening det enda sevärda i den filmen, den är för rå för min smak.
     
  14. Bubba Fet

    Bubba Fet Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 30, 2000
    Jag tycker också att Hamilton var lite väl rå. Jag började faktiskt må illa när jag såg motorsågsscenerna.

    Annars tycker jag att det var en bra film. Lite annorlunda att se Sverige rädda världen och USA vara skurken. Det brukar ju vara USA som räddar oss från alla möjliga hot på film :)
     
  15. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag kanske borde läsa om SOTE, jag tog mig an den innan jag blev DV freak :).

    Jag läste första boken i Thrawn trilogin på svenska. Jag minns framförallt hur jag irriterade mig på felöversättningen av rouge till röd.
     
  16. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Då tycker jag Bödeln var värre...för att inte tala om Wedge som fick heta Kilen. Man får väl vara att de inte kallade Chewie för Tuggback...

    Borde väl ha sett Hamilton, men jag var upptagen. En kompis spealde dock in den...är det värt att jag lånar den?
     
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Om du vill se Mark Hamill, men han kommer med mer i de nästa delarna. Det här var ju bara 1 av 4.
     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Någon som har några planer för Valborg förresten? Själv så ska jag till Uppsala med några kompisar.
     
  19. Bubba Fet

    Bubba Fet Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 30, 2000
    Jag hade också planer på att fara till Uppsala, jag hörde rykten om någon stor fest, som många av mina kompisar skulle på.

    Men jag har för lite pengar :(
     
  20. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag har samma problem, men jag får spara in lite pengar veckorna efter.
     
  21. Bubba Fet

    Bubba Fet Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 30, 2000
    Nu har jag skramlat lite, och kommit på att jag har råd att flyglifta ner, så jag åker imorgon.

    Vi kanske ses därnere...
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vem vet?
     
  23. Baron Soontir Fel

    Baron Soontir Fel Jedi Youngling

    Registered:
    Mar 7, 1999
    Jag måste säga att ni har gjort ett bra val. Uppsala är förmodligen den fetaste stan på Valborg, det är därför jag bor här. Skönt att höra.
    En annan sak som är skön att höra är att så många svenskar ändå läser SW böckerna. Jag var lite orolig att jag var den enda. Vart i Uppsala bor du QueenGoddess?
     
  24. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Om så pass många verkar ha möjlighet att någon gång ta sig till Uppsala borde vi ju kunna träffas någon gång.
     
  25. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Bor i Gränby, Baron...och håller med om att Uppsala är bästa stället att vara i på Valborg...

    Hm, det borde väl kunna gå att ses någong gång...eller vad tycker ni? Jag skulle tycka det var kul iallafall.