main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

SW films op tv

Discussion in 'Archive: Belgium' started by IRADONIAN, Apr 21, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. IRADONIAN

    IRADONIAN Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 13, 2002
    Ligt het aan mij, of zijn de Belgen weer de enige idioten die de SW saga chronologisch uitzenden? Ipv de logische volgorde, te beginnen bij episode IV...
    typisch zekers...
     
  2. Wattootie

    Wattootie Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 9, 2002
    Ik zal dan maar een idiote Belg zijn maar ik vind deze volgorde best goed. Logisch toch dat episode I voor Episode IV komt?
     
  3. Sompeetalay

    Sompeetalay Jedi Master star 2

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Wel ... het is omdat je gewoon bent eerst de Classics te zien en dan Episode I. Wanneer alle Episodes zijn verschenen lijkt me toch logischer - voor een rookie - om ze allemaal in volgorde te zien, al zal je daarna verplicht zijn om nog eens te kijken omdat je zoveel hebt gemist.
     
  4. IRADONIAN

    IRADONIAN Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 13, 2002
    Dat is eigenlijk het probleem he. Als je niets van SW kent en je bekijkt TPM, dan is dat je eerste kennismaking met de Force en het universum. Een punt waar Lucas al verwacht dat je bekend bent met het universum dat hij heeft geschapen.
    Als je begint te kijken vanaf ANH, dan bouwt de informatie zich stelselmatig op, en krijg je niet in één keer die grote boterham(die TPM wel is voor een rookie ;) ) voorgeschoteld.
    Dat is gewoonweg makkelijker. Daarna kan je de films zonder problemen chronologisch bekijken, het is alleen dat ik TPM niet als de beste kennismaking met het SW universum beschouw... en ik denk dat nog zijn die daar toch wel akkoord mee zullen gaan...
     
  5. Wattootie

    Wattootie Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 9, 2002
    TPM is nu juist wel een goede inleiding. Geen verhaal, makkelijk te volgen. Wat zeer goed is dat ANH, dat ons een luchtig iets leek, opeens veel meer diepgang krijgt door TPM. Jij denkt tijdens het bekijken van TPM telkens aan ANH en denkt daardoor dat je een boterham aan informatie krijgt, maar mensen die het in de andere richting zien gaan toch bij het bekijken van ANH denken aan TPM?
    Het slechtste is de OT half gezien hebben, en dan de PT zien. Verwarring gegarandeerd. Ik heb al genoeg verklaringen moeten afleggen.
     
  6. DArth_mathicus

    DArth_mathicus Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 13, 2002
    rookie? star wars term vor een leek? ofwa?
     
  7. Sompeetalay

    Sompeetalay Jedi Master star 2

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Rookie is gewoon een woordje voor iemand die nieuw is. Een piloot die pas kan vliegen is ook een Rookie ...
     
  8. TeeKayClone

    TeeKayClone Jedi Youngling

    Registered:
    May 12, 2002
    Ik kan eerlijk gezegd niet veel gelijkenissen vinden tussen ANH en TPM hoor Watootje.De films zijn totaal anders,dus waarom zou je uit TPM informatie kunnen halen die vernieuwend is voor ANH?

     
  9. IRADONIAN

    IRADONIAN Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 13, 2002
    Dat zal dan vooral over het personage van Obi-Wan gaan, en mss enkel dingen over Anakin.
    "When I first met your father, he was already a great pilot. But I was amazed how strongly the Force was with him... I took it upon myself to train him as a Jedi."
    Heel deze situatie wordt in een ietwat ander licht gezet na TPM.
    Dit is momenteel het enigste voorbeel waar ik op kan komen. Anderen mogen aanvullen of verbeteren.
     
  10. OBI21

    OBI21 Jedi Youngling

    Registered:
    May 13, 2002
    Ik ben hier denk ik wel een "rookie", maar dan wel eentje die eerst TPM heeft gezien en dan de rest! Vond dat toch wel iets duidelijker! Ik ben TPM gaan bekijken in de cinema en daarna heb ik naar de rest gekeken! Ik wist wel hoe de drie classic episodes gingen, maar had ze op dat moment nog niet gezien... ik vond het net goed zo! Hiermee bedoel ik dus de manier waarop ik ze gezien heb hé! :)
     
  11. Rancisis

    Rancisis Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Feb 15, 2002
    Heb je dan geen probleem dat er 2 films ontbreken tussen de trilogy's?
    Van Anakin, ne kleine peuter, naar Darth Vader...

    Ik ben gewoon om eerst de 'oude' trilogy te bekijken & dan epi I.
    Maar ik zal ze wel in volgorde bekijken eenmaal alle films uit eijn natuurlijk ;)
     
  12. IRADONIAN

    IRADONIAN Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 13, 2002
    Nu kan het waarschijnlijk nog geen kwaad in welke volgorde je ze ziet.
    Maar wanneer de saga compleet is, en je ziet ze in volgorde van episodes. Dan kan het duel Luke vs Vader in ESB toch nooit hetzelfde effect hebben...
    Dat is een van de redenen waarom ik vind dat je ze in de andere volgorde moet zien, gewoon het effect.
    Ik heb ook veel vrienden die eerst I hebben gezien en dan de rest, zij hadden daar ook geen problemen mee, maar ik was er ook bij om overal uitleg bij te geven ;) (anders gezegd: ik kon mijn mond niet houden)
     
Thread Status:
Not open for further replies.