main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

SW-galluppia; tutustumisleikkiä osa 2

Discussion in 'Archive: Finland' started by Chickadee, Jul 18, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chickadee

    Chickadee Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 11, 2003
    Tämä on tavallaan jatkoa WUL/tutustumisleikille, mutta kyselyn kohteena ovat nyt SW-mielipiteet. Tässä nippu kysymyksiä, joihin heittää vastauksia. Saa vastata lyhyesti tai kirjoittaa vaikka esseen jos huvittaa.

    1. Suosikki- ja inhokkihahmosi SW-leffoista?
    2. SW-leffat suosikkijärjestyksessäsi?
    3. Suosikkisitaattisi, suosikkikohtauksesi?
    4. Kuinka kauan sitten ja miten sinusta tuli SW-fani?
    5. Muuta scifiä tai fantasiaa jota harrastat?


    Huom! Osaan kysymyksistä (esim. 4) on kuultu vastaus jo aiemmin useamman boardilaisen lausumana, joten niihin voi vastata hyvin lyhyesti. Jätin nekin mukaan, koska ne ovat aika olennaisia, jos joku uusi tänne päätyisi.

    Ja jos joku keksii lisää kysymyksiä, niin antaa tulla.
     
  2. Chickadee

    Chickadee Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 11, 2003
    Tämäkin tulee nyt tuplapostauksena.

    1. Suosikki- ja inhokkihahmosi SW-leffoista?
    Suosikkihahmo on Luke, koska hän on sympaattinen sankarihahmo. Ja vaikka FFFinlandissa on huolestuttavaa Imperiumimyönteistä liikehdintää, niin pysyn kapinallisten puolella (ja olen harmissani ESS:n nimestä ja ideologiasta).

    Inhokkini ei ole JJB tai ewokit, kuten monilla, vaan Jabba sekä Boss Nass. He ovat huomattavasti ärsyttävämpiä kuin em. hahmot. Boss Nass on täysi ääliö kuolan roiskimisineen. Jabbasta tulee voimakas yök-reaktio.

    2. SW-leffat suosikkijärjestyksessäsi?
    ROTJ, ESB, ANH, AOTC, TPM. ROTJ ykkösenä etenkin viimeisen puolen tuntinsa vuoksi, jonka vahvasta tunnelmasta pidän.

    3. Suosikkisitaattisi, suosikkikohtauksesi?
    "The Force is with you, young Skywalker. But you are not a jedi yet." Siinä kohtauksessa on hieno äänimaailma, joka tehostaa tuota repliikkiä.
    Suosikkikohtauksia ovat kaikki valomiekkataistelut sekä ESB:n alkupuolen kohtaus, jossa star destroyerit lentelevät avaruudessa Imperial Marchin tahdissa.

    4. Kuinka kauan sitten ja miten sinusta tuli SW-fani?
    Syksyllä 2002, kun OT tuli telkkarista.

    5. Muuta scifiä tai fantasiaa jota harrastat?
    En harrasta juuri mitään muuta kuin SW:tä, jonka saralla olen pilvarilainen sekä tähtiallianssilainen. LotR-kirjan olen lukenut yleissivistyksen vuoksi ja -leffat katson, mutta siihen muu scifi- ja fantasiatuntemus jääkin.
     
  3. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    1. Suosikki- ja inhokkihahmosi SW-leffoista?
    -Vai että huolestuttavaa Imperiumihenkistä liikehdintää. No minun kaksi suosikkihahmoani ovat Piett Imperiumin puolelta ja Wedge Antilles kapinallisilta. Jälkimmäiseen ehkä vaikuttaa EU, mutta mitäs siitä. Wedge on kuitenkin ainoa henkilö, joka on selvinnyt hyökkäyksestä kahden DS:n kimppuun. Piett puolestaan on vastuuntuntoinen laivaston upseeri, joka tekee velvollisuutensa huolella. Kyllä Imperiumi sentään oli laillinen hallintomuoto, eikä mikään pahuksen terroristilauma.
    Inhokkihahmoja JJB tietenkin ja ehkä hieman yllättäen Padme. Pelkkä ulkonäkö ei auta tekemään hänestä kiinnostavaa hahmoa.


    2. SW-leffat suosikkijärjestyksessäsi?
    -ESB, ROTJ, AOTC, ANH, TPM.

    3. Suosikkisitaattisi, suosikkikohtauksesi?
    -Leffarepliikeistä "Master Kenobi you disappoint me." Siihen voi aina hyvin vaihtaa jonkun kaverin nimen tilalle. Ja EU:n puolelta hieman oudompi sitaatti, jota myös olen hyödyntänyt tosielämässä, "There are three types of dress clothing. The kind that offends the wearer, the kind that offends the wearer, and the kind that offends everybody. I'm going for the third type." Tätä käytän aina kun kaverit kommentoi minun bilepukeutumista.

    Niin ja se suosikkikohtaus. No ehdottomasti Corpsey The Ewok-kohtaus. Ehdottomasti koskettavin hetki koko sarjassa.

    4. Kuinka kauan sitten ja miten sinusta tuli SW-fani?
    Joskus yhdeksänkymmentäluvun alussa kun näin OT:n.

    5. Muuta scifiä tai fantasiaa jota harrastat?
    LOTR, ja kaikki siihen liittyvä. Olen lukenut kirjat reilusti yli sata kertaa läpi. Sitten tietysti Dragonlance ja Forgotten Realms kirjat. Dune kuuluu myös suosikkeihin, mutta ehdoton scifisuosikkini on loistava Hyperion-sarja.
     
  4. Riku

    Riku Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jul 9, 2002
    1. Suosikki on aina ollut Darth Vader. Pienenä mielipiteeseen vaikutti se äärimmäinen pahuus ja kick-ass-asenne. "Vader on pop", sanoi Suntila aikoinaan, ja paha tuohon on mennä lisäämään. Nykyään Vader ei sitten olekkaan enää 'äärimmäinen paha', vaan hyvä ja paha taistelemassa jokaikinen hetki samassa kuoressa, joka tekee hahmosta vähintäänkin paradoksaalisen ja siten mielenkiintoisen.

    Inhohahmoista toki JJB. Saamarin gungani meni ja aloitti Kloonisodat antamalla Palpylle vallan. Prkl.

    2. En osaa laittaa leffoja suosikkijärjestykseen. Minulle ne ovat - ja ovat aina olleet - kokonaisuus.

    3. Vaikea sanoa. SW:ssa kun hienoja sitaatteja lentelee koko ajan puolelta toiselle, ja koko saaga tuntuu vain yhdeltä, hienolta kohtaukselta. Repliikkiä en osaa siis oikein valita, mutta kohtauksista vähintäänkin kunniamaininnan ansainnut on RotJ:n koko Luke VS. Vader VS. Palpy -loppu.

    4. Ensimmäisen kerran näin Trilogian vuonna 1991 (jolloin olin 6-vuotias) ja hullaannuin. Mutta koska yksikään kavereista ei leffoista välittänyt (eikä niin nuorena voinut tietää mistään ihmeen fandomeista), niin innostus lopahti. Täysipäiväinen fani minusta tuli sitten joskus -96 vuoden aikoihin, kun Special Editionejen mukana rantautui Suomeenkin SW-faniutta, ja pääsin osalliseksi fandomia.

    5. Harrastan yleisesti kaikkea scifiä ja fantasiaa mitä käsiini saan. Vedän myös Matrix -leffoilla ja -spin-offeille tarkoitettua foorumia, the Rabbit Holea (ystävämielisesti myös Kaninkolona tunnettu) osoitteessa http://9222.rapidforun.com/
    Myös Tolkienin, Pullmanin ja Pratchettin työt kolahtavat. The Best Book Ever Written on omasta mielestäni Kingin kirjoittaman 'The Dark Tower' -saaga, joka on syvällisempää kuin Tolkien, mielikuvituksellisempaa kuin Potterit tai Pullmanin 'His Dark Materials' ja synkempää kuin Peaken 'Gormenghast'. Täydellinen kirjasarja, siis.
     
  5. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    1. Suosikki- ja inhokkihahmosi SW-leffoista?
    Suosikki on tietysti Palpy, juonitteleva, viekas vanha setä. Ja tietysti galaksin Laillinen hallitsija.
    Inhokiksi nimitän sumeilematta kaikki Gunganit ja Ewokit. Jos ne näkyvät ruudulla, inhoan niitä

    2. SW-leffat suosikkijärjestyksessäsi?
    Hankalampi tämä on.. ESB, ANH, AotC, RotJ, tPM (ep3 tulee mihin tulee, tPM on silti huonoin)

    3. Suosikkisitaattisi, suosikkikohtauksesi?
    Keisarin ja Vaderin suusta tulee niin paljon hienoa asiaa, että niitä on vaikea järjestää mitenkään fiksusti. Yksi hupaisimmista on "Everything that has transpired has done so according to my desire" jolla Palpatine summaa kutakuinkin koko saagan tapahtumat omiin nimiinsä. RotJ:in loppusota (reel 6) on kokonaisuudessaan ehdoton suosikkini, aina vaan. Avaruustaistelu & Duel of the Fates II (ewokeista ei niin väliä)

    4. Kuinka kauan sitten ja miten sinusta tuli SW-fani?
    Suunnilleen sen 16 vuotta sitten, eli siinä 1987 paikkeilla (olinkohan silloin esikoulussa). Serkku istutti telkkarin eteen kun katsoi videolta Tähtien Sotaa ja Imperiumin Vastaiskua. Sillä tiellä olen edelleen.

    5. Muuta scifiä tai fantasiaa jota harrastat?
    Farscape on mahtava avaruussarja, Trekkiä siedän varsinkin jos siinä on Klingoneja, yleensä mikä tahansa missä on avaruuslaivoja & lasertykkejä on hyvä. Fantasia on aina ollut mielestäni tylsää: miekkoja ja jousia, pyh. Siitä puuttuu asenne kokonaan. Tästä huolimatta LotR-leffat ovat olleet nautinnollisia elämyksiä.

    ----------
    Saat, Tintti, olla ESS:n ideologiasta huolissasi, mutta eipä sinun sitä tarvitse enää edes kahta vuotta kestää. :p
    Tulet vielä huomaamaan, että Pimeä Puoli on se voimakkaampi.
     
  6. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    1.Suosikkihahmo onkin yllättäin Yoda ja Vader.Inhokkihahmo on tadaa...Boss Nass,ei kolahtanut niin millään tuo hahmo.

    2.TESB,AOTC(kiitos Lucas!!),ROTJ,ANH ja TPM(tietysti!)

    3.No,I'am your father , There is another Skywalkhheeeerh...ja Only now at the end you...Suosikki kohtaukset on TESB:n ja ROTJ Yoda kohtaukset plus lopun kohtaus alá Luke,Vader ja keisari takapiruna.

    4.Vuonna -96 kun OT tuli telkkarista.

    5.Kaikki menee.
     
  7. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    1. Suosikki- ja inhokkihahmosi SW-leffoista?
    Hmm.. jos leffoista pitää valita, niin kyllä se on OT:n Vader, joskin Vaderin hahmon hohdokkuus on pudonnut Prequelien mukana, mutta kyllä se itse pahuuden ruumiillistuma on. Inhokki on ehdottomasti herra Jar Jar Binks ja tätä nyt tuskin tarvitsee edes vaivautua perustelemaan.

    2. SW-leffat suosikkijärjestyksessäsi?
    TESB, ANH, AOTC, ROTJ, TPM

    3. Suosikkisitaattisi, suosikkikohtauksesi?
    hmh. tämä on paha. Varmaankin suosikki kohtaus on ANHin alusta Tantiven kaappaus, jossa varsinkin mahtipontinen Vaderin esittely tapahtuu, Vaderin raivotessa "Commander, tear this ship apart until you found those plans and bring me the passangers. I want them alive!" tjsp.

    Mutta suosikki quote. leffoista sellaista on aika hankala valita, mutta jos jotain täytyy sanoa, niin kai se olisi "Always a pleasure to meet a Jedi."

    4. Kuinka kauan sitten ja miten sinusta tuli SW-fani?
    hmm.. olikohan se -90 vai -91? Joskus tuolloin kuitenkin kaverin luona satuin ANHin näkemään ja siitä se sitten lähti.

    5. Muuta scifiä tai fantasiaa jota harrastat?
    Babylon 5, Star Trekit, SG-1. Nuo lähinnä sarjojen osalta, mutta elokuvista sitten menee aika monipuolinen valikoima, joten ei sitä jaksa alkaa listaamaan. Muutamina esimerkkeinä Equilbrium, The Matrix (sequeleja ei tueta), The 5th Element...

    EDIT; Milloinkahan opin ettei tämä höskä tue html:ää?
     
  8. Chickadee

    Chickadee Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 11, 2003
    (Äsh, unohdin yhden aika tärkeän jutun edellisestä postauksesta. Suosikkikohtauksiin lukeutuu myös Hanin karboniittiin jäädyttäminen.
    Pyydän anteeksi häiriötä.)
     
  9. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    1. Suosikki- ja inhokkihahmosi SW-leffoista?

    PT:ssä Obi-Wan (ja tietenkin Yarael Poof ;)) ja PT:ssä Yoda. Inhokkihahmoa ei ole, vaikka Anakin TPM:ssä ei ollut paras mahdollinen eikä Jar Jarkaan, mutta HC SW fanina sanon että jokainen hahmo SW:ssä on tärkeä ja hyvä.

    [b]2. SW-leffat suosikkijärjestyksessäsi?[/b][hr]
    (EpIII?), ESB, AOTC, ROTJ, ANH, TPM

    [b]3. Suosikkisitaattisi, suosikkikohtauksesi? [/b][hr]
    PT:stä Obi-Wanin [i]Good job![/b] tai Sidiouksen [i]Wipe them out, all of them.[/i] sekä Yodan [i]Much to learn you still have.[/i]

    OT:sta melkein kaikki, niin vaikeaa on valita. Mutta yleisesti on sanottava, että "[i]I've got a bad feeling about this.[/i]" sitaatti tuo hymyn aina huulille.

    Kaikkien leffojen taistelut ovat suosikkejani, mahdotonta valita.

    [b]4. Kuinka kauan sitten ja miten sinusta tuli SW-fani?[/b][hr]
    olin yläasteella 7. tai 8. luokalla, luin ensin OT:n kirjat, katsoin leffat ja jatkoin lukemista EU:ta. EU:ta luin Vector Primeen asti ja nyt olen keskittynyt leffoihin ja niiden tarkenpaan tarkasteluun.

    [b]5. Muuta scifiä tai fantasiaa jota harrastat?[/b][hr]
    StarGåte. Sci-fi parodiasta Douglas Adamsin Linnunrada käsikirja liftareille (englanniksi) on mestariteos. Fantasiasta olen lukenut Terry Brooksin (TPM:n novelisaation tekijä) Shannara sarjan.
     
  10. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    Milloinkahan opin ettei tämä höskä tue html:ää?

    Itseasiassa se tukee, mutta vain Admineilla on valtuudet käyttää html-koodia. Kannattaa seurata Communications foorumia. ;)

    Tieto löytyi täältä:

    MS Update for Week Ending 6/25/03
     
  11. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Njaahas. Siispä whinemään admin oikkia.. tai sitten ei.
     
  12. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
  13. Zarin

    Zarin Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 23, 2002
    1. Darth Vader on aina ollut ja tulee olemaan suosikkini. Inhokkia minulla ei oikeastaan ole, ei edes JJ

    2. Minäkään en voi laittaa leffoja mihinkään järjestykseen, kaikki ovat yhtä arvokkaita saagan osia

    3. Sitaateista on kyllä paljon hyviä, mutta ehkäpä Vaderin I find your lack of faith disturbing on kuitenkin ykkönen. Kohtauksien kanssa on sama juttu, mutta sanonpa nyt AotC:n lopun, kun kloonisotilaat nousevat aluksiin Imperial marchin pauhatessa taustalla

    4. Noin neljä vuotta sitten, kun näin TPM:n ja tutustuin samalla myös SW-sarjikseen ja kirjoihin, niin siitä se alkoi

    5. Melkeinpä kaikki menee, LotR:sta tykkään, samoin Pratchettin Discworld-kirjoista, sitten scifin puolelta StarGate ja kyllähän sitä Star Trekiä joskus saatan katsella, vaikkei mikään huippu olekaan
     
  14. Zap

    Zap Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 29, 2002
    1. Suosikki- ja inhokkihahmosi SW-leffoista?

    Suosikki on Yoda. Inhokki on, tylsää kyllä, Jar-Jar, vaikka sen funktion ymmärränkin.

    2. SW-leffat suosikkijärjestyksessäsi?

    Vaikeaa, hyvin vaikeaa. ANH ja TESB, koska ne sisältävät Han Solon parhaat heitot. Myös AOTC, koska Yodalla on suuri rooli ja se on valovuoden parempi kuin TPM. (Tarpeeksi syytä pitää leffasta). Mutta olen kyllä samaa mieltä kuin Riku, SW on kokonaisuus.

    3. Suosikkisitaattisi, suosikkikohtauksesi?

    "Shut up, kid, or you'll be floating home.´"
    Pidän eniten Kuolontähti-jaksosta ANH:ssa. Mutta se on vain yksi...

    4. Kuinka kauan sitten ja miten sinusta tuli SW-fani?

    1990-luvun alkupuolella ensin pelien (X-Wing, TIE Fighter) vaikutuksesta, lopullisesti Special Editioneiden myötä..

    5. Muuta scifiä tai fantasiaa jota harrastat?

    Njääh... hyvin vähän. SW is the one for me.
     
  15. Pinea

    Pinea Jedi Master star 1

    Registered:
    Aug 21, 2003
    1. Suosikkihahmojani ovat Yoda, Obi-Wan ja Watto. Inhokkeja Jar Jar ja Ewokit, sekä ehdottomasti C-3PO.

    2. Liian vaikeaa. Pidän kuitenkin Pimeästä uhasta huomattavasti keskivertofania enemmän. (By this comment you judge me? Do not.)

    3.Yksi suosikkisitaateista on Qui-Gonnin ?Patience, my blue friend.? Nautin AotC:n alun takaa-ajokohtauksesta Coruscantissa. Äh, nautin lähes jokaisesta kohtauksesta kaikissa SW-elokuvissa

    4. Olen pienenä katsonut vanhat osat ja pitänyt niistä kovasti. Osat olivat kyllä kaseteillakin, mutta jotkut piittaamattomat nauhoittivat niiden päälle Tuulen viemää ja Ghostbustersia. Minuun jäi kuitenkin kytemään sw-fanius, joka sitten roihahti kunnolla liekkeihin, kun näin vanhat osat uudelleen, ja TPM tuli teattereihin (ah, kuinka ällöttävän runollista).

    5. Olen yhtä paljon TSH-fani kuin SW-fanikin, elämäni on tasapainottelua näiden kahden välillä. Olen lukenut fantasiaa paljon enemmän kuin scifiä. Suosikkikirjoja ovat Tähtien tomu ?trilogia, Taru sormusten herrasta (mikä yllätys), Jane Austenin kirjat (vapauta sisäinen naisesi!) ja lukuisat muut. Joskus kirjoittelen, teen sarjakuvia ja piirtelen, pöydältä pöytälaatikkoon -periaatteella.

    Että näin. Olen uusi täällä, minkä varmaan huomasittekin. Englantini on kehnoa, nickini on kamala, ja täällä sataa. Nyt kun kaikki nämä marinat on saatu alta pois, toivotan oikein hyvää päivää kaikille.
     
  16. Chickadee

    Chickadee Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 11, 2003
    No niin, se iskee taas... meinaan pakonomainen halu tervehtiä kaikki uudet naamat tervetulleiksi.

    Heippa Pinea, et ole Pilvarissa ollut millään nimellä? Oikein kovasti tervetuloa tänne FFFinlandiin, riippumatta siitä oletko vai etkö :)

    Englannin taidoistasi en tiedä ja täällä ei nyt sada, mutta minusta nickisi kuulostaa vallan nätiltä :)
     
  17. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Välikommen, välikommen :)
    Ainahan tuoreet nimikkeet tulee toivottaa tere tulemast.
    Viivy kauan ja postaa paljon & usein.

    Nikkiä en aio moittia ja ikoni on ainakin loistava [face_love]
    Mieleni valtaavat lukuisat männyt. Minkähän takia?
     
  18. Chickadee

    Chickadee Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 11, 2003
    Minullekin tuli mäntymetsät ja männyntuoksu mieleen.

    This is spam.
     
  19. Zap

    Zap Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 29, 2002
    Tere tulemast Pinea, minunkin puolestani.

    Saanen myös minäkin kehua avaasi, joka on Loistava, Upea, Mahtava ja Fantastinen!
     
  20. Pinea

    Pinea Jedi Master star 1

    Registered:
    Aug 21, 2003
    Kiitos, kiitos, kiitos. Saitte kyllä minut tuntemaan oloni todella tervetulleeksi.

    Olen rekisteröitynyt Pilvariinkin, mutta en ole vain ikinä postannut mitään.

    Nickistäni en pidä siksi, että se on liian tyttömäinen. Kavaltaa minut heti.

    Ja mäntyhän minä olenkin. Oikea nimeni on Pinus Pinea.

    Aye, LeChuck... Arrrgh.
     
  21. SamiS

    SamiS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Aug 7, 2001
    1. Suosikkihahmojani ovat Han, Obi-Wan ja Leia :D

    2. ESB,ANH,ROTJ,AOTC,TPM

    3. Juuri nyt ei tule mitään mieleen

    4. n.20 vuotta sitten...

    5. B5, Stargate, Enterprise ja TSH leffat...
    Olen lukenut Asimovia , Jordania ym.

    ...ja nyt luen Sormusten herraa (taas)


    että semmosta
     
  22. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Tervetuloa Pinealle ja Samille minunkin puolestani. =)
     
  23. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Pinea: Tiedä nyt, kavaltaako tuo mitään. Minä ainakin teen oletukseni yhdistetyllä Nimi&Ikoni-efektillä.

    SamiS: no ter' taas! Missäs on oltu viime ajat? Tuo ikoninvaihdos hämäsi... :p

    "My name is Guybrush Threepwood. Prepare to die!"

    //"pitäisi varmaan katsoa moiset tarkemmin"
    :p
     
  24. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Oho.. Samin reggaus olikin 01 eikä 03 :p Hmm.. pitäisi varmaan katsoa moiset tarkemmin.
     
  25. Chickadee

    Chickadee Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 11, 2003
    Luulen ikonin vaikuttavan mielikuvaan sukupuolesta enemmän. Vähän aina kun avatarina on nainen, oletan postaajankin olevan nainen, ja kun on mies, niin postaajan on oltava mies. Paitsi jos nick kertoo jotenkin todella selvästi sukupuolen (esim. Dark Lady Mara tjsp.).
    "Pinea" ei mielestäni paljasta sukupuoltasi, mutta kyllä minä jostain arvasin että olet naispuolinen (kai siitä Jane Austen-jutusta).

    Morjens, Sami. Näytät ikonin perusteella vähän siltä kuin olisit lihonut ;)
     
Thread Status:
Not open for further replies.