main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

SW-referenser

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Vargman77, Dec 13, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    SW nämns ju inte bara i SW utan i väldigt många andra filmer, tidningar m.m.

    I senaste numret av "Simpsons" tidningen ser man en bildruta där de är i öknen och på bilden finns en Stormtrooper med...

    Har ni några andra roliga SW-referenser att dela mer er av?
     
  2. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag har en!

    Är det inte Sydkraft som gör reklam med orden:
    ANVÄND KRAFTEN

    Sedan såg jag en himla rolig snubbe som testade en sportbil på femman. Han tyckte att turboaggregaten lät som Darth Vaders andetag och beskrev dessutom körkänslan som att "...driving by using the Force".
     
  3. DOK

    DOK Jedi Youngling star 2

    Registered:
    May 23, 2002
    I TV-serien 'The Chronicle' på TV4 så springer Wes, fotografen, runt och slänger ur sig lite SW-citat då och då. Ofta citerar han Darth Vader. :)
     
  4. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag har ett par stycken. I en mountainbike-tidning så står det vid ett tillfälle "use the fork", vilket låter misstänkt likt "use the Force".

    Med tanke på såpatråden kan det vara värt att citera följande dialog från Tre kronor:

    -Jag förstår inte att de skriver om pappas politiska skandaler när det har landat UFOn här.
    -Och varför ska man skriva om Bosnien när det finns Star Wars?
     
  5. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    "Use the fork" användes även i ett avsnitt av "Simpson" döär Mark Hamill var med och gästsprelade...
     
  6. Kuang-Eleven

    Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 7, 2002
    Det finns rätt gott om dom i Futurama oxo.. både visuellt och i dialoger..
     
  7. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det är en inte helt klar referens, men i ett avsnitt av Star Trek Voyager som gick i våras så finns det en religiös munk som hjärntvättar folk i politiska syften. Han är terrorist. Det jag lade märke till var klädseln. Han är iklädd fotsid tabard med ett bälte på utsidan och han har yvigt kort hår med en tunn fläta på ena sidan av huvudet. Och mannen som spelar honom liknar också Ewan McGregor (om man har fantasi).
    Kanske det var en hämnd för att GL kallade fienderna i TPM för "Trade Federation" och "Nemoidians" och hade ST-liknande inredning i deras coreship.
     
  8. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    I filmen "Solo" så finns de va ja kan minnas tre sw-referenser. Huvudkaraktären heter ju Solo först o främst, han är en "droid", och de vart nått kontrakt eller fördrag i filmen som kallades nått i stil med Order 1138.
     
Thread Status:
Not open for further replies.