main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Terminator 3 --SPOILERS!!!!1!1111!!11

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Paranorina, Jul 27, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Fedt, endnu flere Dinosauere...
     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Kunne du godt lide JP 2 og 3?

    Jeg syntes at de var underholdende, men plot og skuespil var så som så. Og så havde de begge nogle irriterende elementer.
     
  3. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jeg har kun set 1 og 2, og de er udemærkede.

    Hvis der kommer en 4´er må jeg hellere få set 3éren først...
     
  4. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    :D jeg tror ikke at det bliver strengt nødvendigt at se 3'eren først.

    Både 2'eren og 3'erens plot er baseret på den sidste del af etteren... LØB! Der er dinosaurere der vil æde jer...

    Men det er da sjovt og til tider uhyggeligt hvad de raptorer finder på.
     
  5. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Årh så la da være med at se den pikaber!

    Jeg har kun set JP 1 og 3, og jeg synes næsten 3'eren er bedre end 1'eren fordi der ikk er alt det der "mennesket må ikke lege gud"-probaganda med. Det er mere en monsterfilm, og det er noget jeg savenede lidt i 1'eren. Dinoer er jo ikke onde som sådan så i princippet er det bare en safari-film.
     
  6. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    :eek: slap dog af....

    3'eren er da fuldstændigt ligegyldig! Der er jo intet plot overhovedet og Tea Leoni er da den værste skuespiller nogensinde!. Synes du virkelig at det er sjovt bare at se folk der render rundt og skriger fordi at de er ved at blive spist?

    Etteren er en klassiker, de andre er bare afskygninger.
     
  7. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Hørt, hørt!

    Par, gå ud og vask din mund med sæbe!


    :D
     
  8. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg synes faktisk at 2'eren og 3'eren var udemærkede hvad angik action og effekter. Men de kommer ikke i nærheden af etterens genialitet, det Par beskriver som propaganda, ser jeg som plot og historie. Hvis man så ikke kan lide budskabet, er det jo bare synd. Det er derfor etteren i filmserier næsten altid er fedest, man bliver jo introduceret langsomt til et univers, og får forklaret ideen bag historien. Fortsættelser har tit en tendens til at gå direkte til action-delen for nu har man jo forklaret hvor dinosaurerne kommer fra eller at verdenen er overtaget af robotter eller whatever... og så skal man enten udvide universet, bringe nye spændende udfordringer ind i billedet eller noget andet, end bare action, hvis det skal blive en god film, og det synes jeg ikke JP 2 eller 3 gør.
     
  9. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Det jeg mener er at alt den snak om genetik og kloning og om hvor forfærdeligt det er, er ikke noget jeg hverken tror på eller lader mig skræmme af. Derfor siger plottet i JP1 mig ikke så meget. da der er mindre plot og mere acktion i 3eren var jeg bedre underholdt der. Men i modsætning til 1'eren har jeg kun set 3'eren 1 gang.
     
  10. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg går bestemt også ind for kloning og genmanipulation, tænk hvor fedt det ville være hvis man kunne få lavet en ny nyre eller hjerte fra ens egne celler! Den ville jo passe til én perfekt og der ville være 0% chance for at kroppen ville afstøde det nye organ.

    Jeg synes dog ikke at den diskussion i filmen JP1 er så dominerende at jeg bliver irriteret over det. Kloning var helt nyt da filmen kom ud, og som så mange andre film behandler den et emne som virker skræmmende fordi at det er så nyt.

    Prøv at tænke på hvor mange film der blev lavet om farerne ved atom-kraft eller om computere i firserne. Terminator filmene handler jo netop om kunstig intelligens der overtager verdenen... Det faldt sjovt nok sammen med at Deep Blue vandt i skak over en russisk skakmester. Det er frygten for det ukendte der spiller ind, det er kun naturligt at kunsten afspejler samfundet.

    Jeg kan nu bedst lide film der har en langsom opbygning, men det er vel et spørgsmål om filmsmag.
     
  11. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Med hensyn til computere i 80'erne, så kan jeg huske en scene fra filmen Taking Care of Business/Filofax fra 1990, hvor en person sidder ved en computer, som vi får at vide, er det nyeste nye. Jeg kan ikke huske den nøjagtige specifikation, men det er noget med 2 eller 4 MB RAM og 20 MB harddisk.
    Computerne er vokset noget siden.
     
Thread Status:
Not open for further replies.