main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Terrorisera din CR! Förslag och idéer

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Enji, Sep 19, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Hej alla glada FFS:are!

    Den här tråden är tänkt lite som en förslagstråd för forumet, där man kan föreslå saker som man vill att jag som CR ska fixa.
    Ni kan t.ex. föreslå saker som ni vill att jag ska ta upp i CR-forumet (t.ex. om ni har en idé som Vader World Tour eller liknande, som fler FF-kapitel borde få ta del av), om ni vill ha piratbannern härinne under Talk Like A Pirate Day, komma med synpunkter om vårt Twin Chapters-program, eller ge förslag på andra saker. Om det är nåt ni inte känner att ni vill dela med er av till hela FFS kan ni bara skicka mig ett PM. :)




    Well, vi började ju diskutera en egen ikon till FFS i min [link=http://boards.theforce.net/message.asp?topic=13199592&replies=35]välkomsttråd[/link], men jag tror det är bra att vi flyttar över det hit, kanske inte så många som tittar i den andra tråden.

    [b]Lite ikon-länkar:[/b]

    [link=http://www1.theforce.net/jc/icons/fanforce/ffdklogosmall.gif]FF Denmarks ikon[/link]
    [link=http://www1.theforce.net/jc/icons/fanforce/FinlandIcon_FanF_GLK.gif]FF Finlands ikon[/link]
    [link=http://boards.theforce.net/user_icons.asp?category=Fan+Force]Länk till alla FanForce-ikoner[/link]
    [link=http://boards.theforce.net/message.asp?topic=12818056&replies=784]Ikonskapar-tråden i Communications[/link]

    [b]Förslag på ikonteman:[/b]

    Muffins, midsommarstång med rebell- och implogga istället för kransar, nåt med Vader, svensk flagga med snowtrooper, blå/gul imp-loggo.

    [b]Färdiga ikonförslag:[/b]

    [link=http://w1.451.telia.com/~u45114242/FFS_Icons/]Darth_Redicolous ikoner[/link]
    [link=http://www.monostar.net/enji/bilder/FFS-ikoner/]Enjis ikoner[/link]


    Fler förslag? Och som vi sa tidigare, om vi har nåt förslag som ingen här kan göra så kan vi alltid be nån Icon Artist om hjälp. Ikonmakare, glöm inte att göra transparent bakgrund om ni inte fyller ut hela fyrkanten, den ska vara i gif-format, och ikonen får inte vara större än 50x50 pixlar, alternativt 30x90 pixlar. :)
     
  2. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    Jag tycker vi kör på Yoda i midsommarklänning :D
     
  3. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
  4. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Loggan med midsommar stång och imp. resp. reb. loggan som kransar tycker jag låter som ett bra exempel.

    Annars kanske Vader i svenskfolkdräkt :p

    Finns ju mycket att välja på ;)

    Edit: Självklart är väl det bästa typ svenska flaggan och sedan FFS under eller nåt ??? Jaja man får väl se vad som händer.
     
  5. Darth_Redicolous

    Darth_Redicolous Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 4, 2002
    Snälla!

    Även om jag inte är med på era träffar och därför kanske inte räknas som medlem i FFS så är jag ändå svensk och jag postar på TFN. Därför vill jag gärna ha en svensk ikon.

    Men snälla, gör normala ikoner. Inget sånt tjafs som midsommarstänger, muffins, klänningar m.m. Ni kan väl göra något seriöst?

     
  6. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    tror att midsommarstångsikonen blir för liten för man skall se att det är rebel och imperieloggan som hänger där..

    En Snowtrooper med sverigeflagga?
     
  7. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Kan man inte ha flera ikoner som är förknippade med FFS?
     
  8. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Nej, FFS kan bara ha en ikon, så det gäller att komma överens. Jag föreslår att vi helt enkelt fixar en omröstning bland ikoner när vi fått in lite förslag. Men då vill jag se lite fler förslag! Det måste väl finnas fler folk här än Darth_Redicolous med idéer och Photoshop/PaintShop Pro-kunskaper?

    Jag har försökt slänga ihop ikoner, men tyvärr är mina kunskaper i PaintShop Pro alltför bristfälliga. Damn pappa som snodde med sig mitt älskade Photoshop... :(

    EDIT: Som sagt... jag är inte så bra i Paintshop Pro. Men här kan ni hitta vad jag slängt ihop hittills... *förbannar PSP lite och saknar PhotoShop*

    EDT2: Ja, texten är mycket jobbig... kanske skulle välja ett annat typsnitt trots allt. Ska se vad jag kan göra. Och tja, pappa snodde helt enkelt med sig datorn med Photoshop när han flyttade, och jag har inte tillräckligt med utrymme på Ben för att lägga in det här...
     
  9. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    Tyvärr är det mer eller mindre omöjligt att se att det står FFS på nån av dom där... för smått. Och hur i hela fridens namn kan han ha "snott med sig" photoshop? mjukvara kan Gasp! kopieras ;)
     
  10. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag gillar också tanken på att ha en Imperielogga i blått/gult med texten FFS Sweden. Kan också tänka mig polkagrislightsabers...

    Är dock emot midsommarstänger!

    Skall se om jag kan pussla ihop något förslag.
     
  11. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    polkagrislightsabers vore kul... och midsommarstången kanske inte är en så bra ide, de som inte vet vad det är kan tro att det är ett kors, och det kanske inte är så bra...
     
  12. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    Hmm...varför inte blanda alla idéer och göra en polkagrisfärgad midsommarstång med en rebell och en imperiekrans? Och framför allt står Yoda uppklädd i "Vika-dräkten" och framför står "FFS"

    :D
     
  13. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Skulle gärna se nåt med Unknown Regions, men det kan va svårt att få med det och FFS på en ikon. Kan man inte göra en i "widescreen" format?
     
  14. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag vet ingen annan FF som har en widescreenikon, men de är ju å andra sidan rätt nya... får fråga OA. Och jo, det är svårt att få plats med massa text på en så liten ikon, det blir lätt plottrigt.
     
  15. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    instämmer med cobble, kors är inge bra.

    Ja har en ikon jag gjorde med sverigeflaggad rebellogga. ska jag slänga upp den för almän beskådan?
     
  16. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Gör det! :)
     
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det har just tagits upp för diskussion om det går bra med widescreen ikoner för FF, det skadar nog inte att göra några alternativ i det formatet.
     
  18. Neko

    Neko Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 30, 2001
    dum fråga kanske . . . men vad är widescreenikoner?

     
  19. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Såna här ikoner:Exempel

    De är rätt nya, har inte funnits här på JC så länge.

    EDIT: Vill nån försöka sig på widescreenikoner kan det vara bra att veta att de är 30x90 pixlar stora. Jag har försökt lite, men inte fått nåt bra resultat... :(
     
  20. Darth_Redicolous

    Darth_Redicolous Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 4, 2002
    Har flyttat mina bilder hit.



    Dom blir inte bra. :(


    Edit: Här är en uppdaterad Shmi Wide.
    och här är en normal version.



     
  21. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag gillade den här, men jag undrar om den måste vara i WS-format, antingen skulle jag göra texten lite större, kanske skriva ut Sweden, eller är det möjligt att krympa den till normal ikon-storlek? Tyckte Shmis huvud blev lite litet.

    Som sagt, det är dock inte klart än om det kommer att bli tillåtet med FF-ikoner i ws-format.
     
  22. The_Shadow_Jedi

    The_Shadow_Jedi Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 23, 2003
    This might seem like a radical amendment.
    But during the present circumstances i feel
    we must give our Chapter representative Enji
    emergency powers!

    I recommend those not in favor of this to
    keep silent instead of making matters worse.

    She will of course lay down these powers
    when they can no more be justified.
     
  23. The_Dark_Overlord

    The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 16, 2002
    ja tycker mera om: Sweden_viking2.gif
     
  24. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vi skulle kanske kunna välja ut våra favoriter och sedan be någon av de vana ikon-makarna att fixa till skärpa och sådant innan vi bestämmer oss slutgiltigt. Jag gillar fortfarande Shmi-ikonerna.
     
  25. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Får vi fler förslag, eller? Annars kanske det börjar bli dags att välja en ikon... :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.