The UK FF Recommends...

Discussion in 'United Kingdom' started by Poodu, May 29, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poodu Jedi Youngling

    Member Since:
    Dec 3, 1999
    star 6
    I have to recommend buying a DVD player to those who ain't got one already! MoT and Minxie got one and I was incredibly surprised by the quality from the Tescos brand, even in comparison to the supposedly superior makes around like Sony and Panasonic!
    To watch on the damn thing, you gotta see the quality of Jaws! DVD breaths new life into that old gem!

    *Heads off to Yahoo Auction to find a cheapo DVD player*
  2. MomentOfTriumph Jedi Grand Master

    Member Since:
    Jan 12, 2000
    star 5
    we hooked it up to the stereo too mate, un believable
  3. Gav Daragon Jedi Grand Master

    Member Since:
    Mar 25, 2000
    star 5
    DVDs are cool - I remember the first time I watched a DVD was on my comp and even then I was surprised by the quality! Then I got my DVD player for Christmas and now I spend lots of money on DVDs now :D
  4. AlphaWolf Manager Emeritus

    Member Since:
    Feb 27, 2000
    star 5
    yup. DVD's Rule.


    mornin all. I've been frozen for 30 years but now I'm back!
  5. Arun Dale Jedi Grand Master

    Member Since:
    Sep 21, 1999
    star 6
    Isn't Crouching Tiger out next month
  6. Gav Daragon Jedi Grand Master

    Member Since:
    Mar 25, 2000
    star 5
    June the 18th (ie 2 weeks on Monday)
  7. AlphaWolf Manager Emeritus

    Member Since:
    Feb 27, 2000
    star 5
    That film is sooooo gonna rule on DVD.


    I live in hope that you have the option to watch it dubbed, if you want. The comedy value in that will be enough for me to buy it.
  8. Gav Daragon Jedi Grand Master

    Member Since:
    Mar 25, 2000
    star 5
    The region 3 has an English dub so I'm imagining that the R2 one will
  9. Arun Dale Jedi Grand Master

    Member Since:
    Sep 21, 1999
    star 6
    Wow...it would be just like 'The Water Margin'
  10. Poodu Jedi Youngling

    Member Since:
    Dec 3, 1999
    star 6
    CT rules anyway... but on DVD it's gonna be sublime!

    Pitch Black out today too! woohoo!
  11. AlphaWolf Manager Emeritus

    Member Since:
    Feb 27, 2000
    star 5
    that is soooooo gonna rule. I watched The Big Boss the other day. Dubbed. It was funny.


    "ha ha ha ha, Wang, you have impressed me, you are worthy of my daughter, hahahahahahahaha...."



    :D
  12. MOTs_Minx Jedi Grand Master

    Member Since:
    Oct 26, 2000
    star 6
    We should buy the Jaws DVD. Imagine watching that with the sound through the stereo????

    Also, MOT and Poodu...remember our movie idea we had whilst watching Jaws?

    We should do something about that, hmmm?

    And...how do we go about getting our DVD player chipped?
  13. Arun Dale Jedi Grand Master

    Member Since:
    Sep 21, 1999
    star 6
    I've got Jaws on DVD...they're some great outtakes...

    The one when Quint burts out laughing when he's bit by the shark is a classic..

    As for getting it chipped...can't help you there...I got mine already multi-regional
  14. Poodu Jedi Youngling

    Member Since:
    Dec 3, 1999
    star 6
    There were, like, two outtakes.. one of Brodie and the dud gun... and Quint getting fake blood in his eye!

    And damn straight we should do something about that idea, Cass! I reckon that's a bloody winner there!! I SOOOO want to do that now!!
  15. MOTs_Minx Jedi Grand Master

    Member Since:
    Oct 26, 2000
    star 6
    LOL - it would be fun. Even an animation of some sort.

    We say Pitch Black yesterday, Poods. It was excellent (again).
  16. Arun Dale Jedi Grand Master

    Member Since:
    Sep 21, 1999
    star 6
    There's also the scene when Quint out-sings the boy in the Music Shop...
  17. Poodu Jedi Youngling

    Member Since:
    Dec 3, 1999
    star 6
    Eh? Oh.. that's one of them deleted scenes, yeah? Didn't see them!

    Gotta be live-action, Cass! Gotta be!! Oh my, how much that would ROCK!!

    Oh... and the chipping thing... you don't need to, Cass... already NTSC compatible...
  18. MayhemUK Jedi Master

    Member Since:
    Mar 20, 2001
    star 4
    I'm sure plenty of places could chip it for you, but mine, like many others, was already done when I bought it. Just need a more recent TV to take advantage of it (R1s come out B&W on my own TV at the mo!). Works fine downstairs though so my parents can watch various stuff (like Matrix, The Mummy... yeah they wanted to see them now!)...
  19. Arun Dale Jedi Grand Master

    Member Since:
    Sep 21, 1999
    star 6
    If you can change your TV settings to RPG then you should'nt have a problem...it would also work fine with a computer monitor
  20. MayhemUK Jedi Master

    Member Since:
    Mar 20, 2001
    star 4
    I'll go have a look... but the player is plugged in through the Scart cable to the TV at the moment. I've seen the problem before so I am pretty sure it's because the TV can't handle it. But I'll check :cool:
  21. Arun Dale Jedi Grand Master

    Member Since:
    Sep 21, 1999
    star 6
    You should be able to change the settings in you DVD options from standard to RPG...

    I had an old Sony before I got my new telly and I just had to change the display options and viola crisp and in color ( as region 1 would say )
  22. Poodu Jedi Youngling

    Member Since:
    Dec 3, 1999
    star 6
    ARGH! I need a DVD player NOW!!! ARgh!!!!
  23. Wormie2 Jedi Grand Master

    Member Since:
    Feb 22, 1999
    star 6
    I have to buy a DVD player soon......

    I dread this. :(
  24. Gav Daragon Jedi Grand Master

    Member Since:
    Mar 25, 2000
    star 5
    The thing I dreaded most was replacing all my vids on DVD but that is almost done now :D
  25. Arun Dale Jedi Grand Master

    Member Since:
    Sep 21, 1999
    star 6
    I got all the Bonds I wanted...I can sleep at night
Thread Status:
Not open for further replies.