main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Ting der bare SKAL være med i en Star Wars film

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Jan 13, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Jeg har ikke haft specielt gode erfaringer med cinemaxx, men det kan godt være det kun er mig :(
     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hvilken sal i Cinemaxx var det? Jeg sad i sal 3 og selvom lyden var lidt lavere end normalt så synes jeg at det var ok.

    TK-254, jeg kan godt forstå at du kan blive nervøs når du skal sætte film på til et større publikum, folk brokker sig altid hvis der går noget galt, men der aldrig nogen der lægger mærke til det hvis det hele går glat.

     
  3. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    det var i sal 3. Der var lige et tidspunkt hvor den røg lidt ud...Men var det ikke et mærkeligt tidspunkt de holdt pause på??
     
  4. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Lad mig gætte Snegl. De gange den hoppede ud var i slutningen af filmen!
    For det var mig der var operatør da den havde midnatspremiere i min biograf. Jeg var inde og se den, og lagde mærke til at filmen gik fra den digitale 5.1 lyd over på den analoge sorround, en del gange i slutningen. Jeg sagde det til min chef og han fik den udskiftet et par dage efter, men også ved denne film var der knas med, cirka de samme steder. Så det endte med at vi havde haft tre forskellige TTT, og jeg ved faktisk ikke om den sidste er ok.
    Men jeg var også inde og se den i Imperial på premiereeftermiddagen. Her var der også en smule problemer i slutningen, men jeg lagde kun mærke til det i billedet. Det kan være at den også hoppede over i analog, men det er sikkert svært at høre, da deres lyd jo er en hel del bedre end vores.

    Det er ret irreterende når der er fejl på film og især når det er så store film. Jeg er dog også rimlig sikker på at der var en fejl ved AOTC. Jeg ved ikke om I lagde mærke til det, men jeg syntes at billedet var uskarpt imens teksterne stod skarpt(også da jeg så den i Imperial). Jeg ved ikke hvordan det kan lade sig gøre, men på nogle film virker det som om at undertekster og billeder ikke er i samme fokus. Det lægger man mærke til når man stiller skarpt (hos os gøres det manuelt). For når filmen starter stiller man skarpt på de credits der er i starten. Når den første dialog så kommer, lægger man mærke til at underteksterne ikke er skarpe. Men man bliver nødt til at gøre teksterne skarpe, da publikum koncentrer sig meget om dem. (de kan faktisk få ondt i hovedet/øjenene)

    EDIT: Pauserne er sat på allerede når biograferne får filmen. Hos dem der ikke har pause, er det fordi det har klippet den sammen. Hvis pausen kom lige efter man havde set de store olifanter, så var det det rigtige sted. Og for dem der ikke vidste det, så er pausen i FOTR extended version, det sammen sted som i biografversionen.
     
  5. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    det var midt i 2eren, både billede og lyd hoppede lidt i en 3 sek...
     
  6. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg lagde godt mærke til at der var lidt fejl i lyden, da jeg så den i Cinemaxx, men alt alt synes jeg at det var ok. Men det skidt skal nu altså virke.

    Det er sjovt du (TK-254) nævner det med at billedet var uskarpt til AOTC i IMP - jeg troede faktisk at det var mig der skulle investere i et par nye briller. Underteksterne var skarpe men selve billedet var en smule uskarpt. Det er altså temmeligt surt sådan noget, der var dog ingen problemer 2 gang jeg så den i IMP, men da troede jeg at det var fordi at jeg sad 5 rækker længere nede.

    EDIT: Pausen i LOTR2 var godt nok lidt malplaceret efter min mening, men jeg synes heller ikke at der er brug for en pause i den film. Den er jo også meget hektisk, så det kan være svært at finde et sted som er roligt nok til at man kan holde en pause.
    Pausen i Fellowship er dog ok, men det er også på et mere roligt tidspunkt den kommer.
     
  7. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    [image=http://www.wulffmorgenthaler.com/log/EE07022003.gif]

    :D
     
  8. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
  9. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
Thread Status:
Not open for further replies.