main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Tv 4 svamlar mycket

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Grand_Moff_Qorl, May 5, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Grand_Moff_Qorl

    Grand_Moff_Qorl Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 1, 2002
    Kul att dom visar dom, men dom har dålig stil. Jag menar bryta klassika triologins filmer med reklampauser! det är dessutom så att det verkar som att dom tror att TV4 gjorde dom. Och chatten är ju bara svammel, nå i alla fall nästan (såg en "Mr_Muffin" flyga förbi :p ) det är bara "wars (och dom säger inte ens star) roxxs" och liknande. Och så kommer dom som alldrig sett dom och säger att den suger. Skulle jag säga att Peter cushing är den som jag tycker är best i filmerna skulle inte dom "okultiverade" :p förstå. och för dem som spelar in dom kommer texten "var med och chatta på tex-tv sid 837" vara med på inspelningen (jag kunde inte motstå att säga detta fast jag har dem redan :p ) men man kan trots allt inte klaga. Det är kul att dom överhuvudtaget visar dom så då är ju det här inlägget onödigt ;)
     
  2. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Åja... De gör i alla fall ett försök... härlig textning stundtals oxo... vad sjutton vad det de översatte tractorbeam med igår?
     
  3. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Traktor-bom?
     
  4. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Nej, om det ändå var något så logiskt... det var något helt uppåtväggarna... jag har lyckats förtränga det dock...
     
  5. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Måste ha varit kul för förstagångstittarna att gissa sig till vad som sades när Anakin pratade huttiska med Watto och Sebulba! :D
    Fan, vad klantigt att inte texta det!

    Och herr Wiklund var lika påläst som alltid:
    "Ja, Lucas påstår att han alltid hade tänkt göra Episod I-III, men egentligen fick han ju idén efter det att specialversionerna av den första trilogin hade gjort succé på bio och DVD." ?[face_plain]

    ANH kollade jag bara lite grann på, men jag såg att de hade lyckats texta Greedos snack i den rullen ... alltid något!
     
  6. nUkK

    nUkK Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 6, 2002
    BAH, textning...ush, inte ens värt att kolla på dom på tv....
     
  7. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Öhh... så du menar att alienspråken bör vara otextade?
     
  8. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    KOlla på Holiday Special... Och säg så sedan,... *inte ens chewie kan fatta vad dem menar när de grymtar och groinar där*
     
  9. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    groinar? Säg inte det till en engelsktalande.... det får lite fel betydelse då! ;)
     
  10. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    KOlla på Holiday Special... Och säg så sedan,...


    Presix!
    De som såg TPM för första gången måste ju ha funderat vad fan det var som försiggick!

    "Cha skrunee do pat, sleemo? WTF?!?!" :D
     
  11. nUkK

    nUkK Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 6, 2002
    Alien språken ska vara textade, men på engelska:)
    resten ska inte vara textat, det bara förstör allt
     
  12. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Okej, men på TV4 fanns det varken svensk eller engelsk text!

    Själv tycker jag inte att den svenska texten är i vägen om den ligger utanför bild, som den vanligtvis gör när filmer visas i widescreenformat.
     
  13. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Det jag stör mig på är att de har gott om plats att lägga hela textningen i "postlådan" men ändå måste de upp och täcka lite av filmen. Det får man inte bort när man slänger upp filmen i 16:9 på sin widescreen tv... Retligt att behöva se en halv textrad... Nåja, de visar ju filmerna i alla fall och sedan får TV4 folket tro vad de vill om DVD versioner av OT och Jar-Jar dockor.
     
  14. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Hmm... jo det stämmer ju i och för sig, att den övre textremsan ligger delvis i bilden ... men det gäller ju bara när det är dubbla textremsor (inte för all text, med andra ord), och de skymmer inte så mycket av bilden att det stör mig.
    Å andra sidan sitter jag med en vanlig TV ... jag antar att det är mer irriterande när man har en widescreen-TV.

    Jar Jar-dockor?
    Det måste jag ha missat.
     
  15. menilma

    menilma Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 25, 2001
    det jag störde mig mest på var nog hans wiklund. att de ska hålla på med pauser mitt i filmen har alltid varit jobbigt, men man har ju faktiskt filmerna på video..
     
  16. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Man önskar att de hade Om En Bok igen, så att man i alla fall kan läsa i programtablån när de ska ha sina j*vla reklaminslag.
     
  17. Grand_Moff_Qorl

    Grand_Moff_Qorl Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 1, 2002
    Nu finns det en sak på tv 4 som heter "det du inte visste om star wars" där finns fullständigt meningslösa saker att kunna. Men om man läser det och inser att man redan visste allt som står där tror ni att man har ägnat för mycket tid åt SW? :p (Syftar på undertecknad som bara "RÅKADES" veta allt det :D )
     
  18. Killkenny-Kenobi

    Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 9, 2002
    Tycker du har väldigt rätt i mycket det du säger. Det roliga är att TV4 klassar Star wars som en science fiction film, vilket det inte är. Det är en fantasy film. Sedan har vi ju visningen av Episode 1 som var skrattretande gällande textningen.....
     
  19. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Fantasy är det inte heller. Spaceopera tror jag nog är den korrekta klassingen.

    Deubak? Hur fasen textar de? Senast jag kollade hette de Dewback... Men inte på 4an inte.
     
  20. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag tror det var i dagens dokumentär som jag såg de pratade om någonting ".. så stod det dubacker där" (Dewbacks alltså...) *Stiligt... *

    Likaså när de översatt att C3P0 skall prata Bocce så tror jag det stavades "Bahji"...

    Men det är inte mycket som slår när Shmi säger "You cant stop the future from happening more than you can stop the suns from setting" (eller något sådant)
    och de hade översatt att "Du kan inte hindra framtiden mer än du kan hindra sönerna från att slå bo" eller något sådant... Skall man skratta eller gråta???
     
  21. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det dar borjar ju likna rena Spaceballs-oversattningen!
     
  22. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Eller Red Sonja... Den har nog en av de "bästa" översättningar jag varit med om.

    Vet ni om det kommer fler dokumentärer på TV4? Jag bröjar tröttna på alla dessa TPM dokumentärer om hur cool TPM kommer bli och hur länge vi väntat på den... Det är ju dax för AOTC nu!
     
  23. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Nu finns det en sak på tv 4 som heter "det du inte visste om star wars" där finns fullständigt meningslösa saker att kunna. Men om man läser det och inser att man redan visste allt som står där tror ni att man har ägnat för mycket tid åt SW? :p (Syftar på undertecknad som bara "RÅKADES" veta allt det)

    Jag kollade in det där förra veckan och det fanns faktiskt saker som jag inte kände till ... som t.ex. att man kan se Elliott från E.T. cykla förbi månen på Tatooine!!! :eek:

    Skönt att veta att de dubbel- och trippelkollar alla sina fakta innan de lägger upp det på sajten! ;)
     
  24. Grand_Moff_Qorl

    Grand_Moff_Qorl Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 1, 2002
    wookiee titta upp på min senaster pot på tv4 svamlar mycket. sedan svarar du på "ekar det här?" , nä jag skojar bara :p
     
  25. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Öh... okej.

    (Det där gick rakt över huvudet på mig.)
     
Thread Status:
Not open for further replies.