main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Utmaning i SW trivial pursuit

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Mar 1, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Ytterligare 10p till det svenska laget!!! :D

    Ni som inte är med den här omgången men som vill spelan, nu har ni chansen att anmäla er till omgång 2. Lagen som var med den här gången får inte ställa upp igen, så vi behöver ett nytt och fräscht svenskt lag. Skynda över till FF General, det finns sex platser kvar! :)
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    An sa lange haller ni den svenska fanan hogt!
     
  3. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Är du säker på att man inte får vara med igen? Är det inte så att man får vara med igen om de inte får 9 nya lag?
     
  4. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Jag har ju inte så stabil tillgång till nätet så det blir nog inget för mig. Hur gick det för er?
     
  5. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Tävlingen är inte avgjord än men än så länge har vi i alla fall tagit maximala antalet möjliga poäng. Å andra sidan har 9 av 10 lag gjort det så vi ligger inte på något sätt i överläge.
     
  6. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Jag tänkte bara tillägga att det svenska laget Conquerors of Canada var en av de sju lag som tog sig till final. I finalen, som gick på tid, var vi det snabbaste laget på att svara (3 minuter) men dessvärre svarade vi fel.

    Jag bad Rox om att laget skulle få VIP-status under en kort tid som belöning för att vi var så snabba, men min ansökan avslogs tyvärr.

    Så nu vet ni det! Nästa gång ska vi vinna. En liten tröst är att vi inte blev slagna av Kanada iallafall.
     
  7. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    men lynx! du som går tekniska borde väl veta att det var kvalité framför snabbhet som gäller.. ehh.. ja

    indy nu.
     
  8. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Till vårt försvar får jag väl säga att de som vann svarade efter ca 5 minuter så vi hade inte direkt lång betänketid. Svara snabbt var vår enda chans.
     
  9. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Men.. men det är ju att vinna som räknas och inte deltagandet.
     
  10. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Om du tror att du kan göra det bättre så får du väl samla ihop ett lag och ställa upp i omgång 3. Allt du behöver göra är att placera dig bättre än på andra plats så har du lyckats.
     
  11. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Jaja, jag förstår att det är svårt och att jag aldrig skulle kunna göra det bättre.
     
  12. menilma

    menilma Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 25, 2001
    hamnade vi på andra plats? fast det kanske var en delad andraplats förstås... vem vann? (är för slö för att titta själv ;) )
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det tyska laget.
     
  14. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Vi får se till att vara snabba när de det är dax att anmäla sig till den tredje omgången. emilsson och Spawn: vill ni vara CoC med mig en gång till? :)
    Några lag till skulle inte vara så dumt. Vad sägs om att försöka få ihop några lag redan nu, så vi kan anmäla oss direkt?
     
  15. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det ar nog en bra ide.
     
  16. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    ja vet inte var man anmäler sig riktigt... men ja e lugnt på om de behövs en spelare nånstans...
     
  17. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag hänger helt klart med. Då blir det dags igen nästa vecka alltså.
     
  18. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Det är bara att säga till här, så försöker vi plocka ihop lag i den här tråden. Tre personer i varje lag, varav en lagledare och så ett jättecoolt namn. Sen måste alla lagmedlemmar ha tid att vara med också. T.ex. så släpps frågorna två på natten svensk tid...
     
  19. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    två på natten?! aja man får la sitta uppe o "plugga" eller nått. måste man svara snabbt eller? Ja anmäler mig frivillig som lagledare nu då. Vilka vill följa mig mot mordoreller ja menar tävlingen?! :D
     
  20. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Vi kan ju försöka få ihop två lag. :)
     
  21. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    mitt lag får heta "Texas Chainsaw Pig ****ers"
     
  22. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Härligt emilsson! Om Spawn är med så är C.o.C. tillbaka för att slåss om segern igen!

    Aprentize, i ordinarie tävlingen är det 24 timmar som gäller för att lämna in sina svar. Men om det är två eller flera lag som får lika antal poäng så blir det en finalomgång där det gäller att svara så fort som möjligt. Vi gick till final nu sist och svarade som sagt fortast av alla (3 min), men hade tyvärr fel svar. Nåja, friskt vågat hälften vunnet!
     
  23. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag kommer iof vara borta tre dagar nästa vecka. Men i värsta fall får vi lösa kommunikationen via telefonnätet. :)
     
  24. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Självklart är jag med 1, 2 eller 44 gånger till om det så behövs :D
     
  25. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Ajaj Aprentize, om du tar det lagnamnet blir du garanterat utkastad härifrån väldigt snabbt... Det här är ett sk barnvänligt forum. :)


    EDIT: YEESSSS!!! The Conquerors of Canada are BACK! :D

    EDIT2: Det kommer att gå att anmäla sig till nästa omgång från och med onsdag eller torsdag, så det är hög tid att samla ihop lag!
     
Thread Status:
Not open for further replies.