main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Våra SW figurer när vi var små

Discussion in 'Archive: Sweden' started by SkywalkerX, Apr 19, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Hur brukade det gå till nä ni lekte med era SW figurer när ni var små. Fick dom hoppa från balkongen eller fick dom sola sig på Tatooine i sandlådan?

    Mina brukade för det mesta vara ute och åka i sina skepp och ofta störta. Sedan var det dags för ett bad i baktatanken(glas med vatten). PÅ vintern var de så klart ute och åkte på Hoth men det brukade sluta likadant. Usch vad enformig jag är.
     
  2. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Ewokbyn i mammas blomkrukor är en klassisker. Hoth på vinern är en annan klassiker men bäst var ändå när vi (jag och mina kompisar) plockade ihop alla våra grejjor och knatade iväg till "läskiga skogen" (en liten skog typ 200 meter från mina föräldrars hus... tyvärr är den skogen bara en liten dunge nu för tiden) och lekte endor... Man saknade alltid en näve vapen varje gång man kom hem... :D
     
  3. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Mitt i all nostalgi kom ett gammalt minne fram. När vi lade nya plattor på vår infart hade vi en hög med sand strax utanför tomten. Min storebror berättade då att min Darth Vader figur hade dödat hans Luke skywalker med sin lightsaber. Vi bestämmde att han skulle sättas i fängelse och grävde ett djupt hål i sandhögen där vi slängde in honom. Ovanpå lade vi en stor sten så han inte kunde komma ut. Vi bestämde att han skulle få sitta där en vecka men när veckan var slut hade sandhögen tagits bort. Jag minns fortfarande hur ledsen jag var för min Vader :(
     
  4. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Aj... Smärtan, sorgen...
     
  5. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Du anar inte... Han var min favorit. Men gråter man tillräckligt länge får man alltid en ny :) Det tråkiga var att han var en av dom där riktigt gamla figurerna från när ANH var ny. Tänk er att jag fick en X-wing från samma tid för 20 spänn!
     
  6. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    20 :- ???

    det var ett riktigt grymt kap det...
     
  7. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    jo, men det visste jag inte när den krashade på stenplatorna i trädgården :(
     
  8. Lady_Kat

    Lady_Kat Jedi Master star 2

    Registered:
    Feb 13, 2002
    Jag tog mina bröders SW-figurer och lekte med dem i mitt dockskåp. De var i precis rätt storlek. Jag är så arg över att brorsorna sköt sönder allt från lasersvärd till storm troopers med luftgevär! De attackerade även mina barbies men dem hann jag rädda...
     
  9. The_One_789

    The_One_789 Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 1, 2002
    När vi körde SW och skulle kracha skeppen använde vi Mickro Machins (tror det stavas så). Vi bytte snabbt ut dom stora skeppen så fort någon blev träffad!
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Hade aldrig nagra leksaker, men jag tycker att man ska leka med dem nar man har dem. Att bara samla ar inte kul.
     
  11. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det är kul att samla på allt som har med SW att göra! Det enda som skulle vara tråkigt vore att samla på godis, skulle inte kunna kontrollera mig från att äta up det...
     
  12. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    "The dark side of the godis is hard to see"

    Det gäller bara att hålla sig tills det blivit tillräckligt gammalt så det inte längre ser aptitligt ut :)
     
  13. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Ahh, vilka minnen :)

    Jag och en polare samlade på oss stora arméer och krigade med varandra, roligast var nog när jag hade en tie-righter ca 2 dm i diameter, och min vän hade en X-wing i samma storlek, vi brukade åka omkring och tröck man på en knapp så föll vingarna av ;)

    Även min Han Solo delux var skojj.
     
  14. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Hade en AT-ST som rörde på benen om man tryckte på en knapp dör bak. Såg mer ut som en vettskrämd kyckling :D Min kompis hade en tauntaun(?) med en flik i magen så man kunde spela upp Hoth scenen. Hade också en X-Wing som var rejält sliten mot slutet.
    Jag hade flera stycken med röda uniformer och stora hörlurar som jag aldrig fattade var de var i filmerna.
     
  15. The_One_789

    The_One_789 Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 1, 2002
    Jag köpte en sådan tauntaun på SF-Mässa förra året för 12,50:- + En gammal Han Solo
     
  16. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    En sån där AT-ST hade jag med + en dödsstjärna som man kunde öppna.
     
  17. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    ". Vi bestämde att han skulle få sitta där en vecka men när veckan var slut hade sandhögen tagits bort. Jag minns fortfarande hur ledsen jag var för min Vader."

    Det där låter som mina känslor för den leksaks-Han jag tappade bort när jag var fem. Jag hade inte så många SW leksakser. Men en av mina bröders kompisar hade massor. Så det var alltid kul att komma till honom och leka.
     
  18. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det var många traumatiska minnen som kommer fram nu. Det verkar som om man kan hitta många fynd på SF-mässan. Är det så?
     
  19. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Varför talar ni alla om era Star Wars leksaker som om de tillhör en svunnen tid? ;)
     
  20. MemberOfTheNewRep

    MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 6, 2002
    Jag förstår inte heller vad de menar, min stormtrooper har just fått uppdraget att gå in i min skrivare för att leta efter ett stulet dokument.
     
  21. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Min Hoth rebell vakar ständigt över mitt vardagsrum.
     
  22. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Jag fick faktiskt en Boba Fett av min flickvän för så lite som ett år sedan... min bamla Bobo hade gått i ganska exakt 7 delar... :(
     
  23. Lord_Mayhem

    Lord_Mayhem Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 22, 2002
    ". Vi bestämde att han skulle få sitta där en vecka men när veckan var slut hade sandhögen tagits bort. Jag minns fortfarande hur ledsen jag var för min Vader."

    Rädda joppe död eller levande!

    "Varför talar ni alla om era Star Wars leksaker som om de tillhör en svunnen tid?"

    För mig är det tyvärr så, sålde alla mina sw-leksaker när jag var i 12-13års åldern! Kan inte förstå hur min mamma kunde tillåta detta! snyft...

    hrrm... Endor i skogen en solig sommardag är nog favoriten :)

    Annars kom vi på ett roligt fotbollspel som gick till som så att man lade ut säg 7 gubbar var på varsin planhalva sedan ställde man upp varsin sw-pappskiva - ni vet såna som gubbarna kom med - som mål. Fotboll blev en vanlig spelkula. ganska kul faktiskt.
     
  24. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag och min bror byggde vad vi kallade "Lilla Yavin" under ett träd. Vi använde tegelstenar och byggde upp en rebelbas. Det var under ett uppdrag där som min X-wing störtade :(
     
Thread Status:
Not open for further replies.