main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

VÃ¥rt alldeles egna rollspel!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by SkywalkerX, May 23, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. swedish_yoda

    swedish_yoda Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 8, 2002
    skeppet landar med en liten friktions stöt, och Endar går ut och ser sig omkring
    Det verkar helt öde så här ska dom nog vara i säkerhet, lämna dom inte ur sikte plo-koon.

    Plo-koon: var ska du gå?

    Endar: jag bara känner på mig att quintara och seamië e i fara, jag måste bege mig ditEndar snor en speeder ur lastrummet och med en vinkning försvinner han bort

     
  2. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Har upptäckt jedi bakom lådorna och försöker göra allt jag kan för att hjälpa Orp. Orp vi har inte mycket tid på oss antingen får vi tillkalla sith hjälp eller får vi försöka utplåna jedin tillsammans. Det är nu eller aldrig. Kom igen. Reser mig upp tittar bakåt mot Orp som i sista sekunden räddar mig ifrån ett blaster skott...
     
  3. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Plötsligt stormar Effek fram emot Jedi och skricker till de andra att skjutta mot jedin samtidigt som jag drar på mig så mycket eld som möjligt. Samtidigt som jag svingar vibroyxan mot jedi. Träffar en laser stråle mig och jag faller ner döende mot marken men i ett sista desperat försök slår jag yxan mot jedin och så blir allt svart.

    upp till SL om jag träffar med mitt sista slag
     
  4. swedish_yoda

    swedish_yoda Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 8, 2002
    Endar åker i någon timme och till slut ser han dom andra på en platform, gömma sig bakom ett parlådor

    Endar: tjena

    Seamië: vad gör du här, du skulle ju vakta barnen!!

    Endar: jo men jag överslöt det ansvaret till plo-koon...

    quintara: du kan komma väl till nytta, kolla!

    Endar tittar upp över lådorna och hinner precis ducka för ett skott

    quintara: bounty-hunters....
     
  5. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    OFF-PLAY: asså va fan hände nu? det är *jag* som ligger bakom låderna och iaktar quintara som kan komma att hamna i mortal combat med darth deci. när i helskotta utspelade sig denna dialogen mellan seamië wuintara och enda, Swedish_yoda?! nån kontinuitet får de väl ändå vara!!

    ON-PLAY: Jag (Seamië) ser att jag blivit upptäckt. Först låssas en salva skott in i lådorna från en bounty hunter med horn, och sedan smiter några av hans kompisar fram och börjar skjuta. Jag tänder mitt svärd och hoppar samtidigt 3,5 meter upp i luften och gör en dubbel frammåtvolt. Det var i sista ögonblicket tänker jag när jag ser att en vibroyxa svingades precis under mina fötter! Jag landar och börjar parera skott till höger och vänster, men jag undviker att sikta så dom går tillbaka på sitt mål, jag vill finna en lösning att oskadliggöra prisjägarna utan att skada dom allvarligt. Jag ser plötsligt en chans när den hornbeklädde prisjägaren ska sätta in ett nytt powerpack i sin blaster. Jag siktar med mitt svärd och när nästa skott kommer så skjuter jag det tillbaka i hornisens riktning. skottet träffar powerpacken som går i tusen bitar i en liten explosion. jag hinner dock inte se om det skadar prijägaren nämnvärt, för jag upptäcker att jag blir beskjuten bakifrån. Jag gör en bakåtvolt samtidigt som jag svingar mitt svärd en sista gång, och nu befinner jag mig ovanpå en större hög med lådor c:a 2 meter upp i luften.
     
  6. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Korsk: som styr "fiendeskeppet" är för tillfället i en jakt på nått fiende skepp.
     
  7. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Laddar om min blaster när min energipack sprängs i bitar. Som tur var skyddade min rustning mig från explosionen men jag får hitta ett nytt energipack och trycka in.
    *förbannar mig själv att jag inte tagit tid att fylla på mitt förråd med granter*
     
  8. swedish_yoda

    swedish_yoda Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 8, 2002
    OFF-PLAY: ja men jag vill ju ockå va med i fighten.... hur bull har inte jag, "skydda barnen" ska jag stanna i en grotta och bara sitta där??
    jag tror inte det, inte jag...
    men ok, vi säger att jag aldrig tog den speedern, jag e kvar med dom andra och barnen.. ok, nöjd??

    Endar: ska vi spela kort??
     
  9. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Who och Deci hör plötsligt Palpatines röst:

    Det här tar aldelles för lång tid. Döda så många ni kan och kom sedan tillbaka. Lever prisjägarna så ta dem med er.
     
  10. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Kapten Korsks skepp kommer tillbaka, svävar 10 meter över marken och några restrerande klon-trupperna avlossar sina vapen mot Jedi riddarna.

    Åker samtidigt mot Deci och Who och prisjägarna.
     
  11. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    Jag samlar mina krafter för fullt. stänger svärdet och konsentrerar mig. jag projiserar en mental bild till prisjägarna som bevakar mig nerifrån. bilden säger dom att jag blir träffad och ramlar ner på andra sidan lådorna. Samtidigt samlar jag mina sista fysiska krafter och kastar mig upp på fiendeskeppets tak. Jag lägger mig platt och kollar ner på plattformen. jag ser med belåtenhet att prisjägarna sprungit runt lådorna och står nu o gapar o pekar. dom undrar nog vart in the blazes jag tog vägen.
     
  12. The_Dark_Overlord

    The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 16, 2002
    "barn?! ha! det är mera djur som ni hjärntvättar, det var längesedan de var barn"
    stannar upp för en stunds..forsätter sedan att gå framåt, börjar springar kommer fram till Quintara, gör en attack och sen en power-jump och hoppar upp i skeppet.
    "bounty-hunters! in i skeppet med er!!"
     
  13. THAM_Adam

    THAM_Adam Jedi Youngling

    Registered:
    May 26, 2002
    Jag (Snurth) som skjutit upp alla mina skott springer mot platsen där skeppet ska plocka upp de överlevande
     
  14. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Skjuter av ett sista skott innan jag springer in i skeppet.
     
  15. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Korsk Ser att en bounty hunter efter en annan väller in i skeppet.

    Stiger en meter från luften och spejjar efter passagerare
     
  16. King_of_the_dragons

    King_of_the_dragons Jedi Youngling

    Registered:
    May 28, 2002
    Quintara blockerar lätt attacken av Darth Deci och ser sedan hur han hoppar in i skeppet och quintara mummlar något i stil med "run human".
     
  17. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Korsk :

    Ser till att alla har hoppat upp i skeppet, Lyfter helt från marken och åker upp i luften.
     
  18. The_Dark_Overlord

    The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 16, 2002
    känner att någonting inte stämmer, men skakar bort tanken och föröker tänka igenom vad som gick snett..
     
  19. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    Jag (Seamië) tar fram en liten comlink ur mitt bälte.

    Seamië: Quintara! Detta är Seamië. Jag befinner mig på taket av fiendeskeppet. Något säger mig att dom inte kommer lämna atmosfären så jag är i säkerhet. Men skulle nått gå fel, så se till att alla överlevande kommer i säkerhet! Nu!
     
  20. King_of_the_dragons

    King_of_the_dragons Jedi Youngling

    Registered:
    May 28, 2002
    Quintara hör samtalet på sin komlänk och tittar sig runt efter överlevande, han ser inga. Han känner också att det inte finns något liv i närheten, utom tjejen (som heter Alliana)och som sitter i speedern. Quintara återvänder till speedern och säger till Alliana att de ska åka till en hangar och hitta ett skepp som ska ta dem till Tatooine.
     
  21. MYSTIC_KNIGHT

    MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Namn: Leandrender (ett av barnen)
    Art: Människa
    Hår färg: Svart
    Ögon färg: Blåa
    Hud färg: Människohudfärg
    Längd: 1,29
    Hemplanet: Correlian
    Utrustning: Ett ljussvärd
    Personlighet: Blyg men självsäker (Utvecklas)
    Bakgrund: Upptäcktes av Jedierna när hon var 6månader gammal och de tog med henne till templet för att träna henne. Är nu 14år.
    Färdigheter: Kan kämpa bra med ljussvärdet när det behövs men är fortfarande otränad. Lär sig mer och mer av Mästarna. Leandrender har en förmåga att känna av när situationen är på väg att bli otäck.
     
  22. MYSTIC_KNIGHT

    MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Mäster Endar Kora. Kommer Mäster Seamië och Mäster Quintara att klara sig?
     
  23. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Korsk:

    Ser att alla har kommit tillbaka och styr tillbaka dit där vi startade, på andra sidan coruscant.
     
  24. slicka_yoda_kuk

    slicka_yoda_kuk Jedi Youngling

    Registered:
    May 8, 2002
    ja kan ja vara med!
     
  25. King_of_the_dragons

    King_of_the_dragons Jedi Youngling

    Registered:
    May 28, 2002
    OFF-PLAY

    MYSTIC NIGHT din RP kan ju vara det barnet Quintara räddade tidigare i rollspelet (hon som nu sitter i speedern)vad säger du skulle det inte passa rätt bra?
     
Thread Status:
Not open for further replies.