main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Var finns ni?

Discussion in 'Archive: Sweden' started by C-Sarah-3PO, Nov 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. C-Sarah-3PO

    C-Sarah-3PO Jedi Youngling

    Registered:
    Oct 18, 2009
    Eftersom jag är ny här och inte känner er övriga medlemmar undrar jag helt enkelt var i Sverige (eller världen) ni befinner er? :) Skulle vara roligt att veta om någon av er bor nära Stockholm tex.
     
  2. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
    Har för mig att det fanns en liknande tråd för länge sedan. Men jag orkar inte gräva. Plus att det e ju roligare så här. (och några har ju flyttat sedan dess)


    Jag är bosatt i Luleå. Nordligaste FFS'aren enligt min vetskap. Fanns någon i Umeå har jag för mig.
    Kommer ursprungligen från Gnesta men emigrerade till Norrland -98.

    Eftersom jag inte bor särskilt centralt i Sverige så brukar jag inte vara med på träffarna. Har dock lyckats två gånger. ROTS köandet och premiären, då jag lärde känna detta underbara gäng, och på Exhibition Ö-vik förra sommaren. Brukar alltid fundera på att åka ner när något dyker upp men brukar vara svårt med tider och avstånd.

    Var mer exakt i STHLM-trakten håller du själv hus?
     
  3. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag kommer ursprungligen ifrån Falun och där blev jag kvar tills 2004 då jag stack till Uppsala för att plugga antropologi på universitetet. På den tiden var jag ganska aktiv i FFS, gick på mässor och deltog i köandet inför filmerna.

    2008 stack jag pga jobb till Storbritannien och efter att ha flyttat runt ett tag så hamnade jag till slut i London, närmare bestämt i South Kensington och där är jag kvar.

    Jag brukar nuförtiden åka till Sverige två gånger per år, i augusti och kring jul. Jag hoppas kunna dyka upp på något möte i framtiden om tiden tillåter det. :)
     
  4. C-Sarah-3PO

    C-Sarah-3PO Jedi Youngling

    Registered:
    Oct 18, 2009
    Jag är "ursprungligen" från Hamburg, Tyskland eftersom jag föddes där (mamma är halvtysk) men pretty much hela mitt liv har jag bott strax söder om Stockholm, dock tillhör det Stockholms län, i en kommun som heter Haninge. Tar ca en halvtimme med tåg in till Centralen.

    Åh, Storbritannien <3 Jag är själv halvskotte och ser fram emot den dagen jag kan flytta dit, eller någon annanstans in the UK. Jag känner mig så hemma där, bara att livsmedelsbutiken nära mig alldeles nyligen köpte in salt & vinegar crisps gör mig helt lycklig, haha!
     
  5. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag bor i Katrineholm, men går i skola i Stockholm. Fast från och med nästa månad har jag en lägenhet i Kista, dit jag kommer att flytta istället.
     
  6. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Är född i Stockholm, mor & far är från Stockholm, Farfar farmor, morfar farfar är från Stockholm. Marfars far är i från Stockholm. Resten vet jag inte.

    Finns i Ã…rsta
     
  7. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Jag finns i Linköping. Född och uppvuxen här. En trevlig stad som jag trivs bra i.
     
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag är återbördad till Falun efter diverse utflykter till Limerick och Uppsala. Jag tar mig ändå gärna ner till Stockholms-trakten när det är dags för träffar och andra påhitt.
     
  9. ANTON91

    ANTON91 Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 10, 2008
    Född i stockholm men uppvuxen i både Dalarna/ludvika och i Göteborg bor i stockholm närmare sagt Farsta. så jag bor rätt så nära haninge
     
  10. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag är född i Stockholm och har bott här i hela mitt liv. Min mor hade växt upp på en bondgård bara några mil norrut och min far kom från Småland ursprungligen men har bott lite här och var innan han slutligen bosatte sig i Stockholm.
     
  11. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    No **** :p

    Det var väldigt vad dåligt det är med Göteborgare här nuförtiden! Jag minns den gamla goda tiden, då västkustarna var störst, bäst och vackrast på FFS! Eller ja, vi förde en del väsen i alla fall.
    Nu verkar det som om jag, som egentligen är Värmlänning, är relativt ensam om att hålla den västkustska fanan uppe. Inte ens Zaphod har postat på ett bra tag(fast det gör han kanske när vi minst anar det)!

    BTW: Jag bor i Göteborg ;)





    Göte - Han är en borg
    /LM

    edit/ tänk på språket
     
  12. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    No **** indeed. Kunde ju ha flyttat. Tror dock inte att jag registrerar mig på nytt då, med den orten i mitt användarnamn. ;)


    edit/ språkbruk
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Tänk på att det finns känsligt folk häromkring som inte vill läsa vilka ord som helst. Kan kanske vara bra att titta till listan över tillåtna och förbjudna ord som finns här
     
  14. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Iofs sant :)

    Var håller alla Göteborgare hus, egentligen?!





    Hus - De hålls
    /LM
     
  15. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Sent skall syndaren vakna...

    Bor i Göteborg! Född i Borås, uppvuxen i Småland.
    :)
     
  16. The_Sith_Code

    The_Sith_Code Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 13, 2009
    Linköping här! :)
     
  17. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
    Välkommen till forumet The_Sith-Code.
     
  18. TCF-1138

    TCF-1138 Anthology/Fan Films/NSA Mod & Ewok Enthusiast star 6 Staff Member Manager

    Registered:
    Sep 20, 2002
    Well, jag kan ju inte påstå att jag är aktiv på TF.N längre, och sannerligen inte på den här sektionen, men presentera sig kan man ju göra :)
    Är ursprungligen från Vännäs utanför Umeå, men bor sedan två och ett halvt år tillbaka i Karlstad. Hängt på TF.N sedan tidigt '99, så snart elva år - woho!
     
  19. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Trevligt att du kikar förbi iallafall. :)
     
  20. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Välkommen till denna lilla del av universium :)

    Det är inte helt ovanligt att man stöter på andra svenskar runtom på forumet. Det är synd att inte alla kommer hit och presenterar sig.
     
  21. The_living_force

    The_living_force Jedi Grand Master star 1

    Registered:
    Oct 8, 2002
    En liten Star Wars påg från Skåne här. Malmö mer exakt.
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Var du på senaste Malmö-mässan i våras? I så fall kanske vi sågs där.
     
  23. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Född i USA, uppväxt i Ludvika, allmänt runtflyttad (Värmland och Bohuslän), för tillfället Göteborgare, siktar på Uddevalla (av alla ställen).
     
  24. Jigglypuff

    Jigglypuff Jedi Youngling

    Registered:
    Mar 21, 2010
    Hudiksvall Sweden
     
  25. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Välkommen Jigglypuff! Vad roligt med lite nytt folk. Som du ser så finns det gott om muffins, det är bara att du tar för dig :).
     
Thread Status:
Not open for further replies.