main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Vi som läser böckerna!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by shoujo_senshi, Jan 17, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shoujo_senshi

    shoujo_senshi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 21, 2002
    Hej! Nu är det så att jag håller på att skriva en artikel för en tidning vi gör i skolan. Mitt ansvars område är "litteratur" och jag har tänkt vara lite rebellisk och skriva om litteratur som inte är särskild ansedd som just litteratur sedd, nämligen Star Wars :)

    Det jag nu skulle vilja be er om är att skicka mig en massa roliga saker som kan krydda min artikel. Vad är det som är så roligt med Star Wars böcker? På vilket sätt berikar de livet ;)?
    Det kan också vara så att du hatar böckerna , och sådana synpunkter är givetvis också välkomna.
    Gör mig glad och skicka mej ett roligt mejl (adressen hittar du om du klickar på min ikon)

    kram Anna

     
  2. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Två personer som du definitivt borde prata med är Enji och Rogue_Fan. De både dyrkar med eller mindre X-wingböckerna och skulle nog mata dig med mer åsikter, citat, länktips mm för att skriva en hel bok. :p

    Jag skulle egentligen kunna ge dig en lite annan syn på saken som anti-EUterrorist. Men eftersom jag numera har läst en bok (CoD) och dessutom tyckt att den var helt ok, så har jag lite problem just nu. Jag får be att återkomma när jag har rett ut mina dubbelmoralsproblem. ;)
     
  3. shoujo_senshi

    shoujo_senshi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 21, 2002
    Det är OK, JediLynx :)
    Det är svårt när tron sviktar ;), men du får gärna mejla mej och berätta om ditt "moraliska dilemma" om du vill. Jag är inte ute efter värsta uppsatsen, utan bara lite tankar och funderingar, man får som sagt gärna var väldigt negativ eller helt enkelt inte ha bestämt sig vad man tycker.
    Inget allvarligt alltså, det är inte meningen att någon ska sitta uppe hela natten ock skriva ;)

    kram
     
  4. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Sw-litteratur är väl seriöst! :D Om jag har tid ska jag skicka ett mail, fast mina löften är inte det mest pålitliga...men som sagt, ska göra ett försök, allt för att förklara varför Stackpole är den sämsta Star Wars författaren...*gömmer sig för RF och Enji*
     
  5. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Personligen älskar jag EU (Expanded Universe) och håller just nu på att läsa "New Jedi Order"-böckerna.

    Dom absolut roligaste SW-böckerna att läsa om man inte är ett "hard core fan" är "Tales..." serien. De består av kortare berättelser som på ett eller annat sätt har sin utgångspunkt från en scen i filmerna (den gamla trilogin då). Rekomenderar särskilt "Tales from the Mos Eisley Cantina".

    Gratulerar till bra ämnesval förresten ;)

    EDIT: Såg förresten på dina tidigare poster, Anna, att du knappast behöver en introduktion i EU. Låtsas att jag vänder mig till dina läsare, trodde nämligen att du var ny här [face_blush]
     
  6. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Har läst rätt mycket EU och skulle gärna hjälpa dig men nu är det tyvärr så att jag inte orkar sitta och skriva email... :p
     
  7. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Dyrkar? Nu förstår jag inte aaaalls vad Lynx talar om... ;)

    Jo, jag läser väldigt mycket EU och älskar det. Hjälper gärna till, ska försöka plita ihop nåt mejl när jag får lite tid... :)
     
  8. shoujo_senshi

    shoujo_senshi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 21, 2002
    Vad snälla ni är som hjälper mig!
    *ger alla en kram*

    Nä som du ser, Jedi W, så har jag varit med ett tag ;)
    Jag är något av en expert på Chisser tex :p

    Kram

     
  9. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jo, kikade på dina posts... man kan inte missa att du gillar de där blåa sakerna! :D

    Just ja, ska försöka skriva ihop nåt och skicka ett mail imorgon. Har inte haft tid idag, har ägnat mig mest åt väldigt mycket Wedge-dyrkan...
     
Thread Status:
Not open for further replies.