main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

vilken episod är den bästa??

Discussion in 'Archive: Sweden' started by swedish_yoda, May 11, 2002.

?

vilken episod är den bästa??

Poll closed Mar 25, 2012.
  1. Episod I

    0 vote(s)
    0.0%
  2. Episod 4

    13.0%
  3. episod 5

    26.1%
  4. episod 6

    52.2%
  5. eller kommande: episod 2

    8.7%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    När jag röstar på The Empire Strikes Back, så röstar jag så klart på orginal-versionen.

    Jag såg special-versionen för första gången i kväll på TV4, och den är i mina ögon bara försämrad, framför allt klippningen. Mycket av känslan i scenerna är försvunnen därför att kameran hoppar fram och tillbaka. Man måste inte byta kamera för en fjärdedels sekund till den som är riktad mot den som för tillfället säger ett ord. Varje möjlig kameravinkel måste inte vara representerad i varje scen. En film-student på första året på filmskolan skulle ha gjort ett bättre jobb ...

    Många nya effekter som ligger i bakgrunden ligger i fokus.. faktiskt med bättre skärpa än det som är intressant för handlingen i förgrunden. Det drar åt sig uppmärksamheten, framför allt om det också rör på sig - vilket det ofta gör. Många effekt-scener från orginal-versionen är också bättre.

    Det hela lämnar ett stressigt intryck, likt det man har efter att ha sett TPM, men till TPM hade effekts-makarna i alla fall lärt sig "depth-blur".

    Tyvvär har min gamla video ätit sönder mitt köp-exemplar av orginal-ESB. :(
     
  2. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Måste jag välja så väljer jag ANH (Episode IV) men helst väljer jag inte.

    Fast ROTJ har ju ganska fult foto.
     
  3. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Jag gillar inte hellar att välja, men om jag måste så får det blir ANH tätt följt av ESB. Och enda anledningen att ANH vinner över ESB egentligen är p.g.a. att den var först, och det går inte att se ESB utan att ha sätt ANH (enligt mig).
     
  4. MYSTIC_KNIGHT

    MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Jag gillar allihopa. :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.