main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

vintage-lelut

Discussion in 'Archive: Finland' started by 21back, Mar 31, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 21back

    21back Jedi Youngling

    Registered:
    Mar 31, 2004
    Pyöriikö täällä paljon muoviukoista kiinnostunutta jengiä? Olen tässä selannut tuntikaupalla vanhojen SW lelujen kuvia erinäisillä sivustoilla, välistä innosta vavisten, toisinaan tuskasta ähkien. Itselleni nuo muinaiset ukot ja alukset merkitsevät jotain kadotettua maagista todellisuutta, johon kaipaan mutta jota tuskin voin enää täysin saavuttaa. Mutta nuo lelut... jokainen joka oli kakara 80-luvun alussa ja diggasi Tähtien sotaa(niinkuin useimmat tekivät)tietää, ettei mikään voinut olla hienompaa kuin katsoa Star Warsia videolta ja sen jälkeen itse syöksyä lelujen kanssa mukaan seikkailuun. Itselläni oli aikoinaan jotain 50 ukkoa(käytän ilmaisua "ukko" sillä ukoiksi niitä meidän kulmilla aikoinaan kutsuttiin ja jo pelkkä sanayhdistelmä "tähtien sota-ukko" lämmittää sydäntäni edelleen)ja muutama alus tai muu härveli. Tallelta näistä on enää vain X-siipihävittäjä, josta puuttuu osia ja jonka siivet eivät lukkiudu kunnolla hyökkäysasentoon sekä muutama hassu loppuunleikitty ukko joilta on aseet ym. välineet kadoksissa. Kiinnostaisi kuulla vintage-lelujen kerääjien kokemuksia. Kuinka vaikeata on ollut löytää kohtuukuntoista tavaraa, kuinka paljon ovat valmiita maksamaan jne. Jostain Old toy swapista olen kuullut, järjestetäänkö vastaavia enemmänkin? Tämä posti meinaa nyt venyä ihan mahdottoman mittaiseksi koska olen niin täpinöissäni, kahvilla myös osuutta asiaan.
     
  2. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
  3. TK-1

    TK-1 Jedi Youngling

    Registered:
    May 6, 2001
    Kuulostaa erittäin tutulta. Kannattaa käydä tutustumassa
    Tähtikeräilijöiden keräilyoppaaseen, josta löytyy paljon juttua vintagesta.

    En jaksa alkaa kirjoittamaan tänne omia kokemuksia, koska tuosta oppaasta niitä löytyy. Ei nyt ihan tuoreita, koska sitä ei ole päivitetty aikoihin.
     
Thread Status:
Not open for further replies.