main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Webside for SW Fanfilm

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Henrik_Web, Jul 11, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Henrik_Web

    Henrik_Web Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 11, 2001
    Jeg har nå stengt min gamle webside EchoBase pga. manglende respons fra besøkende... Men jeg lurer nå på om det er interesse for en webside med informasjon om SW fanfilm og samlingssted for de som nå driver med dette...

    Jeg har fått med meg at dette er noe som flere og flere driver med her i Skandinavia, og tror dette kan bli et veldig bra samlingssted, hvor man kan utveksle meninger osv...

    Hva bør jeg ha med da??? Hva bør siden inneholde...

    Håper på respons....
     
  2. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Vi er allerede i et slikt samlingssted.
     
  3. Henrik_Web

    Henrik_Web Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 11, 2001
    Mener du da TFN? For hvis du ikke mener det, hvor er det da?

    Ser ut som jeg dropper den ideen, men har begynt så vidt å tenke på en Fanfilm, så det kommer nok kanskje en side til den istedet...
     
  4. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    ja, det er jo bare å prate her, istedet for å stresse med å lage et forum som får ekstremt liten oppmerksomhet.
     
  5. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Enig med Audunfy, det er enklest å diskutere fanfilmer på TFN. Hva slags planer har du for filmen din Henrik ?
     
  6. Henrik_Web

    Henrik_Web Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 11, 2001
    Jeg har ingen ideer, bare Lightwave og noen få modeler til det...

    Sjekk ut dette:
    http://www.parksabers.com/

    De ser utrolig bra ut... Men prisen er stygg...
     
  7. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Ja, jeg har vært å sett på de tidligere. Vurderte faktisk å kjøpe den rimeligste modellen tidligere i år. Det som gjør det litt vanskeligere er at Jeffrey Parks ? ikke har noen emailadresse ute på siden, men et telefon og faxnummer.

    Tror jeg må somle meg til å sende en faks, de ser ganske realistiske ut. Dessuten gjør de det bedre i fanfilmen min enn de metallrørene vi har nå for tiden.
     
  8. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Jeg tviler litt på om de vil se bra ut på film. Noen som har sett filmer de er brukt i?
    Virka ikke som om de lyste så sterkt. Men du slipper å legge på effekter etterpå, noe som gjør produksjonen veldig enkel.

    Det som ville vært kult var å gå foran lærretet mens det var mørk i kinosalen før premiæren på episode 2.
    Var noen som hadde et lite show før premiæren på ep 1 i Trondheim. de hadde noe av det samme. Men de fikk jo ikke til å fekte skikkelig, så det så litt dumt ut på en måte.
     
  9. Henrik_Web

    Henrik_Web Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 11, 2001
    Martin, du bør IKKE bruke disse sverdene til filmlaging.... Snakket med noen borte på FanFilms og med noen som hadde prøvd, det virket ikke like bra... MEN, hvis du skal ha en lyssverdduell et sted det er mørkt, er det veldig lurt og bruke parksabers, siden de er en ekte lysskilde, som gjør det hele litt mer realistisk... Men ikke ellers...

    Men de er som Audunfy sier, perfekte til å ha med inn i kinosalen på Episode 2 premiere... Hehe...

    Filmen min kommer til å være rundt Episode 1 tidstid... Jeg må bare ha med Battle Droids... Har en del fete Battle Droids modeler til Lightwave se... Kanskje noe med et Trade Federation angrep på en annen Republic planet eller noe
     
  10. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Mulig å få se noe lagd med lightwave? Tilsvarer dette programmet 3ds Max?
     
  11. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Noe skuespill, eller kun battledroid-kamp?
     
  12. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Jeg hadde tenkt å kjøpe et håndtak som jeg skulle bruke til "nedslått" lyssverd, ikke til selve kampen. Der legger vi på effektene i After Effects etterpå. Men takk for tipset. Hvordan gjør dere det med replikker, leser dere de inn etterpå eller sier dere de under selve innspillingen. Vi har litt problemer med mikrofonen på kameraet, den er for svakt til å fange opp lyder på lang avstad. Dessuten høres alt helt elendig ut hvis det blåser.
     
  13. Henrik_Web

    Henrik_Web Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 11, 2001
    Jeg vet ikke om noen spesielle filmer eller noe som har blitt lagd med Lightwave, men jeg vet at mange filmer og enda flere reklamefilmer har blitt lagd med Lightwave, ja det er det samme konseptet som 3D Studio Max, det er krig borte ved 3DSciFi seksjonen om hvilket program som er best...

    Jeg tror ikke det blir noe skuespill, bor i ei litta bygd med få innbygere å enda ferre SW fans...

    Blir nok kanskje noe mot blue eller greenscreen...

    Har en ide om at kanskje rester av Trade Federation drar tilbake til Naboo for å hente noe for Palpatine som Darth Maul mistet eller et eller annet slikt, men det er ikke sikkert det går, må få det til å stemme med SW Universet, litt usikker på hva som skjedde med Trade Federation etter Episode 1, bortsett fra at Nute og gjengen ble arrestert...

    Og Martin! Det blir nok innspilling av lyd ved hjelp av lydinnspilling på PC, får kanskje hjelp av en kamerat som er lydekspert, så det kan bli bra...

    For lenge siden hadde jeg et program på PC'en hvor man skrev inn tekst og når man trykket på play så sa pc'en det, noen som har vært borte i det?
     
  14. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    I følge rollelisten til Episode 2 er Nute Gunray med i gfilmen. Men det er jo ikke sikkert at TF er med av den grunn.
    Vi har også problemer med antall skuespillere. I den forrige filmen vår spilte jeg og 2 kamerater alle rollene. Det ble ikke særlig vellykket så vi satser på å dra inn flere i den kommende filmen.
     
  15. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    INGEN SPOILERE TIL EP 2 TAKK.
     
  16. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Ting som er blitt offentligjort på den offisielle siden blir ikke sett på som spoiler og dermed er ikke rollelisten en spoiler. Beklager hvis det har ødelagt noe for deg
     
  17. Henrik_Web

    Henrik_Web Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 11, 2001
    En annen ting som har vært vanskelig å få tak i nå, er lyder... Finner ingen på nettet... Trenger Trade Federation lyder... (AAT lyder, Battle Droid lyder, Droid Fighter lyder osv.)

    Noen som har noen lyder, eller vet hvor de finnes? Er det nesten ingen innom dette forumet lenger eller?
     
  18. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Du finner kanskje noen lyder i dataspillet The Phantom Menace eller Battle of Naboo. Tror dessverre ikke at TF lyder er den som er enklest å få tak i.

    Det er forresten en fanfilm som heter Emergence of the Sith som har med en del om Trade Federation. Du kan jo ta kontakt og høre hva de gjorde.


    Emergence of the Sith
     
  19. Henrik_Web

    Henrik_Web Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 11, 2001
    Takk for tipset om Emergence of the Sith, hadde ikke tenkt på å sjekke de andre filmene her, der skal jeg sjekke mer...

    Har lastet ned noe slik at jeg får hentet lyder fra The Phantom Menace spillet, så jeg får kanskje hentet noe der også, dumt jeg ikke kan hente lyder fra pc-leksikonet "Insiders Guide to Star Wars" Der ligger egentlig alt jeg trenger...
     
  20. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Er på ferie for tiden så det blir dårlig med innlegg. Har hatt det samme problemet som du har med Insider's Guide med Behind the scenes til særoppgaven
     
  21. Darth_Fromupnorth

    Darth_Fromupnorth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Aug 4, 2001
    Er "ny" her...har snoket rundt om Jedi Council i flere år nå, bare aldri registrert meg før nå. Må si at jeg blir nyskjerrig når norske fans begynner å snakke om fan-film produsering. Jeg må si dette er noe jeg har lengtet etter lenge (ikke mange av de jeg kjenner er like interessert SW som meg, selv om mange lager filmer)..Høres kanskje litt dumt ut, men et større prosjekt hadde vært morsomt, ikke bare en gjeng venner med et kamera...Hvis noen er interreserte i noe slikt er d bare å ta kontakt (m3by@hotmail.com)...Håper ikke det faktum at jeg bare er femten på noen måte kommer i veien...Jeg kan være bak kamera (manus) eller foran....Oi, ble litt langt...
     
Thread Status:
Not open for further replies.