What's your favourite scary movie?

Discussion in 'United Kingdom' started by Gav Daragon, Apr 3, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pdubyuh Jedi Master

    Member Since:
    Dec 14, 2000
    star 4
    I really liked Exorcist III thats pretty scary, the shinning " come and play with us, for ever and ever and ever" and an old Black & White film called Carnival of souls thats well good
  2. Gav Daragon Jedi Grand Master

    Member Since:
    Mar 25, 2000
    star 5
    Hey Cass, you gonna tell everyone about the blair witch? ;)
  3. Arun Dale Jedi Grand Master

    Member Since:
    Sep 21, 1999
    star 6
    When I first saw Alien...I was 10 years old and a total sci-fi buff after Star Wars...no one had told me about the alien popping through the chest bit...by the time Harry Dean Stanton got it...I was behind the couch..shivering and praying for it to be over...
  4. MOTs_Minx Jedi Grand Master

    Member Since:
    Oct 26, 2000
    star 6
    Oh god...you've just reminded me of that Andy!

    Where did I think Blair Witch was again? In my house?
  5. MOTs_Minx Jedi Grand Master

    Member Since:
    Oct 26, 2000
    star 6
    The original of "The Haunting" (B&W) is really scary.
  6. Gav Daragon Jedi Grand Master

    Member Since:
    Mar 25, 2000
    star 5
    LOL, I don't remember that. I was referring to you greetin' in the cinema [face_laugh]
  7. MomentOfTriumph Jedi Grand Master

    Member Since:
    Jan 12, 2000
    star 5
    american werewolf in loondon is the funniest scarey movie, and ill go along with alien. top horror.

    race with the devil's a good un too
  8. MOTs_Minx Jedi Grand Master

    Member Since:
    Oct 26, 2000
    star 6
    Aw yeah...greetin' cuz I was so scared.

    Darn...shouldnta mentioned the Blair Witch in the house thing!!!!

  9. Arun Dale Jedi Grand Master

    Member Since:
    Sep 21, 1999
    star 6
    Nosfertu!!!

    How could i forget that one.???
  10. Poodu Jedi Youngling

    Member Since:
    Dec 3, 1999
    star 6
    I was gonna say Alien... but thought it might sound silly!
  11. Gav Daragon Jedi Grand Master

    Member Since:
    Mar 25, 2000
    star 5
    Terminator 2. I was 10 or 11 when I first saw it I think, and was terrfied that the T-1000 was coming to get me
  12. MOTs_Minx Jedi Grand Master

    Member Since:
    Oct 26, 2000
    star 6
    Aw yeah. But that wasnt that scary I thought.

    Are you talking about the original or the Klaus Kinski one?

    The original was well scary. The remake was kinda sad.
  13. Arun Dale Jedi Grand Master

    Member Since:
    Sep 21, 1999
    star 6
    The Original...the remake was a travisty
  14. MOTs_Minx Jedi Grand Master

    Member Since:
    Oct 26, 2000
    star 6
    I recommend Black Christmas to anyone who likes a good slasher movie.


    EDIT: Yeah, the original was better. The bit where he's going up the stairs and his shadow grabs the woman's heart (the famous clip)...waaaaaaaaaaaaaaa
  15. nemco1 Jedi Knight

    Member Since:
    Apr 19, 2001
    star 2
    Aliens was my first horror movie I think I was about 8-9 years old. yep that stomach thing was gross!

    Blairwitch was scary. I would never go camping after watching that film
  16. MOTs_Minx Jedi Grand Master

    Member Since:
    Oct 26, 2000
    star 6
    The first time I saw Blair Witch I totally freaked and (as Andy said) I was crying in the cinema I was so scared...

    ...but thats cuz I'd read the Private Eye's Dossier with all the background so that added to it.

    Thats a scary book.
  17. nemco1 Jedi Knight

    Member Since:
    Apr 19, 2001
    star 2
    Did you watch blairwitch 2? I never got around to watching that abit too scared after the first one didn't want to put myself through the experience again.
  18. Arun Dale Jedi Grand Master

    Member Since:
    Sep 21, 1999
    star 6
    I thought Blair Witch was so-so..I just kept screaming at the telly

    FOLLOW THE BLOODY RIVER!!!!!
  19. Commander Antilles Force Ghost

    Member Since:
    Jul 21, 1999
    star 6
    Alien.
    Candyman.
    The Shining.
    The Omen.

    Exorcist is overrated, and Blair Witch is a duller than hell load of steaming *****!
  20. Poodu Jedi Youngling

    Member Since:
    Dec 3, 1999
    star 6
    Blair Witch didn't scare me.... spooked the hell out of Tasha though... it's also the first film I've ever watched where the entire audience was just completely silent.. not even the rustle of popcorn or sweet bags... nothing.. complete silence... that was spooky in itself!

    Terminator spooked me when I was a kid...
  21. Gav Daragon Jedi Grand Master

    Member Since:
    Mar 25, 2000
    star 5
    I enjoyed Blair Witch, even though it wasn't scary at all. The acting was top notch!

    There were a couple of good bits though - the bit with the stick men in the trees, or the bit where they hear the children outside, or the ultimate scene in the house. Woooooo
  22. Arun Dale Jedi Grand Master

    Member Since:
    Sep 21, 1999
    star 6
    Exocist overated?

    honestly CA...you got more from Candyman?
  23. nemco1 Jedi Knight

    Member Since:
    Apr 19, 2001
    star 2
    also never said candyman 3 times in the mirror, just in case!! well you never know!!!
  24. MayhemUK Jedi Master

    Member Since:
    Mar 20, 2001
    star 4
    //was not scared by Blair Witch either...

    The Omen, yes... even though I'm an athiest, there's gotta be something more powerful out there...
  25. Poodu Jedi Youngling

    Member Since:
    Dec 3, 1999
    star 6
    lol!!

    And that scene in the house, I have to admit, chilled me to the bone...

    ed: even though I'm an athiest, there's gotta be something more powerful out there...

    isn't that a bit contradictory?
Thread Status:
Not open for further replies.