main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Wie vind gij de stijlste Jedi ?

Discussion in 'Archive: Belgium' started by Syht_Mote, May 23, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Syht_Mote

    Syht_Mote Jedi Youngling

    Registered:
    May 23, 2002
    Wie is volgens u de beste en coolste jedi ?
    Mijn favoriet is al zeker Kit Fisto
     
  2. Rancisis

    Rancisis Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Feb 15, 2002
    Sorry dat ik het zo zeg, maar Kit Fisto heeft een idiote lach zenne ;)

    Van actie en handelingen vind ik Yoda het tofst, beetje normaal zeker...

    Maar Oppo Rancisis vind ik ook wel tof, hij doet wel niets maar ja. Boba Fett deed ook niets in de oude trilogy & velen vonden hem ook de max...
     
  3. IRADONIAN

    IRADONIAN Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 13, 2002
    Ik heb het meer voor Mace Windu (eigenlijk vindt ik Samuel L Jackson gewoon de max!!)
    En van alle slechteriken tot nu toe, is Count Dooku toch wel de zaligste...
    The Emperor is "the guy you love to hate", maar Dooku is echt wel supercool.
     
  4. TeeKayClone

    TeeKayClone Jedi Youngling

    Registered:
    May 12, 2002
    De fight coreographer zei het ook al in de extra's van EPI,Ewan Mc Gregor heeft een prachtige vechtsijl!
    En ook ik vind Ewan een heel mooie stijl hebben als Jedi,zoals hij vocht tegen Darth Maul en nu tegen jango,cool! :cool:
    Dus Obi-wan Kenobi voor mij ;)
     
  5. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Er zijn veel coole Jedi. Vooral de nieuwe zoals Kit Fisto, Luminara Unduli, Coleman Trebor, ...

    De andere zijn natuurlijk ook wel zalig. Ik hoop dat we nog veel Jedi in actie gaan zien in EpIII.
     
  6. el_piett

    el_piett Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 22, 2001
    Stijlste? whatta?
     
  7. lightscythe

    lightscythe Jedi Youngling

    Registered:
    Mar 13, 2002
    stijlste = op welke jedi zou je zeker geen bergrit willen doen
     
  8. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Ik denk dat ik Lord Vader nog altijd de vetste, o pardon, stijlste Jedi vind. (ook al is hij eigenlijk geen Jedi meer, maar goed.)
     
  9. AnotherAgentSmith

    AnotherAgentSmith Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 18, 2002
    Aayla Secura all the way baby!!! :D

    Dat is pas een Jedi babe met stijl, gratie en nog ongezien knap ook. ;)
     
  10. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Wat heeft ze nou aan knapheid als ze ongezien is?

    (sorry ik kon het niet laten...)
     
  11. AnotherAgentSmith

    AnotherAgentSmith Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 18, 2002
    Haar schoonheid is ongevenaard, hemels! :)

    (Zo beter? :p)
     
  12. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Ja ik snapte je wel, maar ik wilde even bijdehand doen.

    Je hebt wel gelijk, het is een schoonheid, maar hoe kan het nou dat je zo erg fan bent van iemand die je 3 seconden in de film ziet en geen tekst heeft? Vergeleken bij haar is Boba Fett uit ROTJ een hoofdrolspeler.

    P.S. Het is geen "beschuldiging" ofzo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
     
  13. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Omdat ze eerst een EU personage was. Ze heeft haar eigen stripreeks.
    Toen heeft Lucas haar eens op een cover gezien en gezegd : "Oh, die Jedi moet ook in de film komen!"
    Waarschijnlijk was AnotherAgentSmith dus al fan van Secura voor de film ...
     
  14. AnotherAgentSmith

    AnotherAgentSmith Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 18, 2002
    Ik begrijp wat je zegt, ik zie dat er nu veel mensen plots fan van Aayla zijn omdat Amy Allen die het personage in de film speelt een zeer mooie verschijning is.

    Maar ik stootte ooit een hele tijd geleden op een Star Wars comic, 'Twilight', ik vod de cover wel leuk en had nog nooit een Star Wars strip gekocht dus dacht ik, 'Waarom niet?'. Ik kocht hem en vond de strip schitterend, goed, spannend verhaal, mooie tekeningen (ben ondertussen ook fan van Jan Duursema) en hoewel het hoofdpersonage Quinlan Vos leuk was was ik helemaal weg van die mysterieuze Twi'lek Aayla. Ik kocht de andere 'Twilight' comics, dan 'Darkness' en was verknocht fan van Aayla geworden. (Doet me vaak aan mijn eigen babe denken ... behalve de blauwe teint dan. :p)
    Ik was dan ook heel blij toen ze in Episode II ging komen, spijtig wel dat ze de scene waar het Droid Control Ship aangevallen word door Jedi geknipt hebben want daar had ze het meeste 'screentime' in.

    Sinds probeer ik dan ook een fanmail naar Amy Allen te sturen (die Aayla speelde in EPII) en een handtekening te bemachtigen.

    Het is mij al gelukt om in contact te raken met Jan Duursema (komt hier ook op de theforce.net forums trouwens) voor een commissie van een persoonlijke artwork van Aayla getekend door haar. Maar zoiets kost wel snel 250$. (Miljaar! :p)

    Edit: De mens is toch een prachting iets niet waar? Ik maak evenveel typo's in het Nederlands dan in het Engels! :p
     
  15. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Aha. Ik ben niet zo into Expanded Universe...
    Ik heb wel wat boeken gelezen, maar de meesten vielen mij tegen. Behalve de "Shadows of the Empire" stripserie dan, die voor mijn gevoel perfect tussen ESB en ROTJ past.

    Het vult de missende stukken een beetje in.
     
  16. AnotherAgentSmith

    AnotherAgentSmith Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 18, 2002
    Dat is begrijpelijk, ieder zijn smaak.

    Ik persoonlijk heb enorm veel passie voor Star Wars. Let op, ik weet er niet zo veel over, ik heb niet alles gelezen/gekocht en zo. Ik bedoel gewoon passie in dat het voor mij een wonderbaarlijke reis is in een fatansy wereld en ik me 'laat meevoeren'. Af en toe of vaak denk ik ook wel eens van 'oei oei was da nu weer?' maar ik zet dat van me af en 'relax and enjoy the ride'.
    Als dat enigsinds begrijpelijk is?

    En nooit vergeten 'Everything depends on one's point of view.' ;)
     
  17. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Goed uitgangspunt.

    Maar ik ben eerder zo'n persoon die al die epiek en samenzweringen juist weer boeiend vind, ik probeer het allemaal als één groot stuk te zien. Maar daar passen al die Expanded Universe verhalen niet zo goed tussen.
     
  18. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Ik vind de EU wel cool! Ze breiden het Star Wars universum uit. Ook in tijden ver voor de films. Ik vind het wel leuk om de geschiedenis van het Star Wars universum te lezen.
    Ok, sommige verhalen zijn repetitief, maar er zitten wel goede tussen moet ik zeggen.
     
  19. AnotherAgentSmith

    AnotherAgentSmith Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 18, 2002
    Ik kan dat standpunt begrijpen en je hebt niet echt ongelijk Pepijn, er is EU dat wringt met de films.

    Interessant wel is dat op de San Diego comic-con Dark Horse (uitgever van de Star Wars comics) heeft aangekondigd dat hun -EU-reeks 'Republic' zal focusen op de 'Clone Wars' die tussen Ep II en Ep III plaatsvind met uitdrukkelijke toestemming en instructies van Lucas. (Padme zal er bijvoorbeeld niet inkomen!) Maar wel Anakin en Obi-Wan, maar ook veel issues rond Aayla Secura (Yes! [face_love] ), Quinlan Vos en andere bekende Jedi. Ze gaan laten zien wat er tijdens de 'Clone Wars' gebeurd aangezien Ep III begint met het einde van de 'Clone Wars'.

    Lijkt mij toch spannend. :)
     
  20. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Yep, dat lijken mij wel goede comics.
    Zien er veelbelovend uit.
    Kamino wordt aangevallen tijdens de Clone Wars. Vandaar dus dat er in de OT geen Clone Troopers meer zijn. De clonetanks zijn in de Clone Wars waarschijnlijk vernietigd en daarom kwamen er geen nieuwe clones meer bij.
    En er wordt ook uitgelegd hoe Obi-Wan Kenobi generaal is geworden.
     
  21. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Nou ja die voorgeschiedenis van EU die gaat nog wel, maar alles wat er na EPVI gebeurd dat vind ik zo gemaakt overkomen...
    Elke schrijver of striptekenaar probeert er steeds weer een nieuw verhaaltje tussen te persen, met steeds een nieuwe aartsvijand van de Galaxy die nog 70 keer gevaarlijker is dan alle voorgaande Daala's, Thrawn's, geschifte gekloonde Jedimeesters, spoken van Sith Lords en ontspoorde Jedileerlingen.(ja ik heb ze wel gelezen!)
    En wat Luke&Co. op een dag meemaken daar doe ik acht jaar over, bij wijze van spreken. Dat idee van die Clone Wars waar AA-Smith (sorry ik ben lui) het over had, dat lijkt me dan weer wel boeiend, omdat het dan een leemte opvult. Maar dan hoop ik dat het een beetje goed is uitgewerkt.
    Ik heb net "De Naderende Storm" gelezen en ik ben nou niet bepaald onder de indruk.
    In plaats van dat het een gat opvult, loopt het goed af, waardoor het verhaal (Opkomst van de Confederatie), scheef komt te staan.
     
  22. AnotherAgentSmith

    AnotherAgentSmith Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 18, 2002
    Ja dat argument kan ik begrijpen en het is ten dele waar.

    Nu persoonlijk heb ik van post-EP VI nog maar voornamelijk alleen de New Jedi Order serie boeken gelezen. Ik vind de verhaallijn daar wel interessant, hoewel de Yuuzhan Vong een beetje te veel aan het winnen zijn boeit het mij toch.
    Ik vond het ook de interessantste periode om mijn eigen fanfic in te situeren. (Ja ja, elke SW fan schrijft zijn eigen fanfic! :p )
     
  23. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    O **** dan ben ik geen fan.

    Nou ja dan ga ik ooit nog wel eens een stripverhaaltje in elkaar flanzen ofzo...
     
  24. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Ik ben momenteel één van de mensen op het Teekay forum die samen een eigen Star Wars verhaal maken.

    En ik heb alleen de Nederlandse vertalingen van de Star Wars boeken gelezen.
    Wat ik echt graag nog eens zou lezen is de Thrawn duology en de New Jedi Order reeks. Maar dat zijn Engelse boeken.

    AnotherAgentSmith, hebt gij die boeken gekocht of gehuurd?

    BTW We zijn nu wel heel ver off-topic aan het gaan. Is hier geen moderator?
     
  25. AnotherAgentSmith

    AnotherAgentSmith Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 18, 2002
    Pepijn, ik zei dat maar omdat ik niet te bombastisch wou klinken door te doen alsof mijn kleine domme fanfic de SW bijbel zou zijn. :p
    (Veel fans schrijven ooit wel eens een eigen verhaal denk ik.)

    Ik heb de Thrawn trilogy gelezen in de Engelse versie, ik vond ze heel goed. (Heel sci-fi, weinig fantasy by Timothy Zahn wel.) Ik heb weinig SW boeken, alleen de Aayla comics, mijn verloofde koopt al de boeken (of ik voor haar als cadeau) en als zij ze gelezen heeft dan lees ik ze. Maar ik sta nog heel veel boeken achter hoor! Ik heb het meeste van de NJO gelezen, behalve de meest recente, maar van de andere boeken nog niet zoveel.
     
Thread Status:
Not open for further replies.