main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Wrapped in Plastic - Den officiella Twin Peaks tråden

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Imperial-Invasion, Jan 9, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Imperial-Invasion

    Imperial-Invasion Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 19, 2002
    Med anledning av att Ztv ska börja visa serien från början igen så tycker jag att det är hög tid att ha en officiell Twin Peaks tråd där vi kan prata om allt från favorit avsnitt, karaktärer, citat, handlingen och så vidare.
    Här finns det även chans att fråga andra fans om saker man inte riktigt fattar med serien och det finns en del obesvarade frågor även efter alla dessa år sedan jag såg serien för första gången.
    Och jag vill gärna tro att det finns fler fans här på FanForce Sweden. :)

    Det första långfilmslånga avsnittet visas nu på Söndag den 12e Januari klockan 20:00-21:45

    Sedan visas serien MÃ¥ndag-Fredag efter Letterman enligt ztv.se

    Dom första dagarna visas serien följande:

    MÃ¥ndag 13e Januari 23:05-00:00
    Tisdag 14e Januari 22:40-23:35
    Onsdag 15e Januari 22:40-23:35

    Sedan vet jag inte mer eftersom min Tv-tidning inte sträcker sig längre.

    Låt oss nu fördjupa oss i denna underbara serie.

    "Head's up, tails up, run your scallwags. Night falls, morning calls, I'll catch you with my death bag. You may think I've gone insane, but I promise, I will kill again!"
     
  2. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Jaaa! Mer körsbärspaj åt folket! :D

    Jättekul, speciellt eftersom jag aldrig har lyckats se alla avsnitt. Men måste de visas så sent..? Vissa av oss måste upp tidigt på morgonen... [face_plain]
     
  3. Imperial-Invasion

    Imperial-Invasion Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 19, 2002
    Dom vill gärna jäklas lite extra med er morgonpigga personer. ;)

    Jag har hela serien en gång och nästan hela serien ett par gånger med undantag för några avsnitt som jag missade och den slutar aldrig att förvåna mig.

    Men den är riktigt bra i min mening.

    Kul att det finns fler här som gillar den.
     
  4. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Har aldrig riktigt begripit serien. Kommer bara ihåg en scen då FBI killen står och kastar stenar mot några glasflaskor för att få reda på mördaren.
     
  5. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    SÃ¥ trevligt att den serien ska visas igen.
    Har bara sett den en gång tidigare och skulle gärna se den en gång till för att avgöra om den är lika bra och klurig som jag kommer ihåg att den var.

    Du kan vara ganska lugn Leto det är nog fler som tycker precis samma sak. :D
     
  6. -Padawan-

    -Padawan- Jedi Master star 2

    Registered:
    Jun 15, 2002
    Hörde jag någon nämna paj?

    Mmmm, pie -> www.weebl.jolt.co.uk :D
     
  7. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det tar ett par avsnitt innan man börjar förstå vad det egentligen var som hände. I början tycker man att alla personer är kufar som inte är helt friska mellan öronen, men senare går det upp för en att dessa personer är de som har haft mest kontakt med övernaturliga krafter.
     
  8. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    För några år sen tog jag och några kompisar en vecka i anspråk och kollade igenom samtliga avsnitt....Mycket träsmak varje kväll...

    Jag tycker nog att de flesta i serien är kufar trots allt ;)
     
  9. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Så har jag sett pilotavsnittet igen och det var lika bra som jag kommer ihåg att det var.
    I första avsnittet har dom lyckats att återskapa en bra ångest med hjälp av musik, bildspråk och skådespelarna.

    Ska bli kul att fortsätta följa serien, skulle vara kul att se om filmen Twin Peaks: Fire Walk with Me som fördjupar historien ytterligare.
     
Thread Status:
Not open for further replies.