main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Yndlings-scene

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Jul 28, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    ok, før der bliver så stille herinde igen at man kan høre en ewok prutte, synes jeg at der manglede en tråd om hvad der er folks yndlingsscene i sagaen dvs. alle 5 film.

    Min yndlings-scene er hvor Darth Vader redder Luke ved at smide Kejseren ned i skakten. Dave Prowse brude have fået en Oscar for kropssprog (hvis sådan en fandtes)

    Det er en af de scener der kan give mig kuldegysninger på den gode måde.
     
  2. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg har altid været helt vild med det øjeblik hvor Luke tager Vaders maske af og samtalen efter. You were right about me.

    Og den er bare blevet endnu stærkere efter Episode I og II.
     
  3. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg kan godt lide i ANH hvor Greedo skyder efter Solo....















    j/k :p



    Jeg er vild med The Battle of Yavin. Jeg synes hver gang jeg ser det slag lægger jeg mærke til noget jeg ikke har lagt mærke til før. Som fks hvem dør hvornår, og hvor er hvem.

    Ellers er jeg også stor fan af Vader og Lukes lightsaberfight i ESB. Ikke mindst når Vader afslører han er Lukes far.

    I ROTJ er det nok Alle scener med Max Rebo der er mine yndlings :p
     
  4. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Max Rebo. [face_plain]

    Den dårligste alien der nogen sinde er lavet. Han er næsten på Star Trek niveau.


    Jeg er også glad for alle scener med Leia i bikini. [face_love]
     
  5. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Leia i bikini [face_plain]

    Udover hun er flad som et stryebræt er hun også gammel nok til at være din mor.
     
  6. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Hun er stadig dejlig. [face_love]
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jow, Leia er nu dejlig - uanset om hun nu er kommet op i alderen. Dengang var hun i starten af 20'erne og så ganske sød ud.

    anyway...
    Det er fedt at nogle af scenerne i den gamle trilogi får større betydning efter Episode 1,2,3.

    Hvad er så den bedste scene fra episode 1 og 2?

    I TPM kan jeg faktisk godt lide podracet - minder mig meget om speederbike jagten i ROTJ som jeg også er helt vild med.

    I AOTC er jagten på Zam Wesell i speeders også rigtig god (jeg er skør med den slags) Men Yoda vs. Dooku var helt klart det bedste.
     
  8. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Bedste scene i Episode I: Jeg må sige samtalen mellem Yoda og Obi-Wan. Især fordi Imperial March kan høres mens Yoda taler om Anakin.

    Episode II: Det er helt sikkert Shmis død sammen med Anakins bekendelse til Padmé.
    Fantastisk!
     
  9. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg kom lige i tanke om i dag, at jeg jo også er stor fan af bounty hunter scenen i ESB ;)

    Bedste scene i TPM:
    Det må være der hvor Sebulbas podracer bliver smadret. Det ser bare så ultrafedt ud man tror det er løgn!

    Bedste scene i AOTC:
    Hm... ja.. Shmi's død er nok også en af mine favoritter, men det er efterhåneden et stykke tid siden jeg har set den sidst.
     
  10. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Bountyhunter scenen er faktisk rigtig god - Paranorina.

    Det er en af den slags scener der virkelig giver én følelsen af hvor stort or omfangsrigt Star wars universet er.

    Bountyhunterne er kun på skærmen (undtagen Boba Fett) i lidt over et minut, og alligevel er de alle så gennemførte og cool.

    Shmi's død er også rigtigt god, helt sikker en utrolig vigtig scene i historien om Anakins fald. Og nedslagtningsscenen der følger efter er også rigtig god - men kunne dog godt have varet lidt længere.

    Nu vi er så godt igang:
    Hvad med yndlings replikker?

    I ANH da Han Solo besvarer et opkald på dødsjernen fra en imperial som vil vide hvad det var for et skyderi han netop har hørt, da Han, Luke og Chewie prøver at befri Leia .

    "uh, had a slight weapons malfunction. But uh, everything's perfectly all right now. We're all fine here, now, thank you. How are you?"

    Han lyder så uoverbevisende!
     
  11. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg holder meget af:

    No. I'll never turn to the Dark Side. You've failed Your Highness. I am a Jedi. Like my father before me.
     
  12. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    ow ja, den faktisk er god. Jeg holder forresten også meget af næsten ALLE Darth Vaders replikker specielt:

    "I am altering the deal, pray I don't alter it any further"

    og

    "I find your lack of faith disturbing"

    Det er en klassiker.
     
  13. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Min yndlingsscene i ROTJ er kampene i rummet over Endor. Det ser simpelthen for fedt ud!
    I ANH elsker jeg, når Luke er hjemme hos Ben Kenobi og han tænder sin fars lyssværd. Det er præcis det, man altid har ønsket skulle ske for en selv.

     
  14. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg er også meget glad for Binary Sunset scenen fra Episode IV. Den rummer så mange følelser. Og musikken er noget af det smukkeste.
     
  15. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Af yndlings replikker må jeg nok tage "I hope so commandor for your sake. The emperor is NOT as forgiving as I am".
    [face_laugh] Like Vader cares!! [face_laugh]
    Faktisk er hele den dialog Vader har med med den stakkels commander i starten af ROTJ min yndlingsdialog.Fks her forleden fandt jeg mig selv på en kebab snask med nogle venner, hvor severingen gik så langsomgt, jeg blev nød til at sige "I am most displeased with there parant lack of progress". Så kikkede de bare underligt på mig... [face_plain]
     
  16. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Det er altid en vinder at citere Star Wars offentligt. Bliv endelig ved med det. :D

    En anden yndlingsreplik er No, no. Mesa stay. Mesa called Jar Jar Binks.

    Jeg kan også godt lide Anakin Skywalker, meet Obi-Wan Kenobi.
    Det er her det går galt. [face_mischief]
     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Obi-Wan har også en af de bedste replikker i ANH:

    "Who's the more foolish, the fool? or the fool who follows him?"

    Den har jeg også prøvet at fyre af overfor mine venner, som heldigvis var helt med på den.

    I AoTC kunne jeg nu specielt godt lide den lidt sarkastiske tone Obi-wan bruger.

    Anakin: We decided to come and rescue you.

    (obiwan kigger op på sine håndjern)

    - Good job!

    eller deathsticks samtalen in natklubben.

    "you don't want to sell me deathsticks"
    "you want to go home and rethink your life"

    Obi-wan er så cool i den scene, han
    koncentrerer sig knapt nok om det mindtrick.
     
  18. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg citerer SW hele tiden! :cool:

    Et andet godt citat kan være hvis en af sine venner brokker sig over et eller andet ka man sige "Good... I feel your anger...". Så bliver de ofte endnu mere negative [face_devil]

    Ellers ka jeg også finde på bare at finde på nogle falske quotes der lige passer ind i situationen, som fks "You will now be turned to the dark side of the force". Der er ingen der rent faktisk siger det, men folk TROR bare at der er, siden jeg er den største SW nørd de kender, så jeg må jo vide det ;)

    Deathsticks scenen i AOTC er kanon! HAn har en total fed stemme ham ...øh ja.. Har ikke navnet på ham. I ved hvem jeg mener!

    EDIT: Hehe, foresten så mht. Til den der "good job" scene. Så for jeg altid en smag af müstly i munden da jeg sad og åd morgenmad første gan gjeg så den i tralieren ;)
     
  19. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Hans navn er Elan Sleazebaggano. (Sleazebag?)


    Hehe, foresten så mht. Til den der "good job" scene. Så for jeg altid en smag af müstly i munden da jeg sad og åd morgenmad første gan gjeg så den i tralieren
    [face_shocked]
     
  20. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja han bliver spillet af den samme skuespiller som også har rollen som "mouse" i the matrix.

    Mine venner og jeg har også fået en lidt underlig mani med at sige "there's always a bigger fish" Det er også en cool jedi replik Qui-gon fyrer af.

    I ESB synes jeg at Han Solo har de bedste replikker.
    Min favorit er nok - "Then I'll see you in Hell!"

    eller

    Leia - I love you!

    Han - I know..

    Han er sådan en badass.
     
  21. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Ja prøv liiiiiiiiiiige at læg mærke til at Padmé i AOTC siger til Anakin: "I love you. I just wanted you to know that". Tilfældighed? Messa dont think so.
     
  22. Lilu

    Lilu Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 15, 2000
    Det er sgu svært at finde den bedste scene eller replik i SW. Der er så mange gode.

    Men eftersom jeg er lidt af et brokkehoved, kommer jeg tit til at citer C3PO. F.eks. "No, I don't like you and I don't think he likes you either." - Selvfølgelig er der næsten ingen der fatter en brik...

    Desuden er jeg en af dem der bare ikke kan tage tøj ud af vaskemaskinen uden at sige en Vader replik. ;)
     
  23. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Desuden er jeg en af dem der bare ikke kan tage tøj ud af vaskemaskinen uden at sige en Vader replik.

    [face_laugh] Jeg kan lige forestille mig det. Den sidste sok der ikke vil fanges: "The Force is strong with this one!"
     
  24. Lilu

    Lilu Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 15, 2000
    Lige netop ;)

    Er der noget mere passende, når man alligevel sidder der, med hovedet inde i maskinen?
     
  25. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    op.

    Hvem er jeres yndlings person(er) I Star Wars sagaen? og hvorfor?

    Mine er Han Solo og Darth Vader.

    Han Solo er så cool, han er ikke den typiske duksedrengs helt, han følger sine egne veje og er ikke den perfekte redningsmand.

    Han har fejl som alle os andre, men foretager næsten altid det rigtige valg når det virkelig gælder.

    Darth Vader - fordi han er den bedste skurk nogensinde med det fedeste kostume.
     
Thread Status:
Not open for further replies.