main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Zijn er niet wat veel Jedi in AOTC?

Discussion in 'Archive: BeNeLux' started by Pepijn, Aug 2, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002

    Vinden jullie niet dat er nogal veel Jedi in AOTC (en TPM) zitten? Op zich wel logisch natuurlijk want het speelt zich af in de tijd waar de Jedi nog veelvuldig aanwezig waren, maar er zijn bijna geen hoofdrolspelers die geen Jedi waren...

    Toch miste ik types als Han Solo en Lando wel een beetje. Diegene die er in AOTC het dichtst bij kwam was Jango Fett.

    Wat vinden jullie?
     
  2. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Ok moet ik dan maar weer reageren ??? :D (denk toch niet dat een ander het doet ?[face_plain])

    Ik heb er eigelijk nooit over nagedacht maar ik denk wel dat je gelijk hebt.
    En inderdaad het is ook wel logisch dat Jedi's de hoofdrollen spelen omdat het zich in de glorie tijd van de Jedi's afspeelt.

    Ik denk ook dat Lucas een beetje teveel personages in de PT doet, de OT had dit veel minder...de PT laat ons characters zien die niet groter waren dan een bijrol maar toch hadden ze allemaal een naam en een persoonlijkheid (zoals Watto, Boss Nass, Sio Bibble :p, Sebulba, Mace Windu enz) in de OT waren de bijrollen gewoon bijrollen en hadden ze vaak geen eens een naam en alleen maar een paar regels tekst.
     
  3. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Nou eigenlijk hadden ze wel een naam, maar dat werd dan niet zo aan de grote klok gehangen... Nu zijn ze er bij Lucasfilm heel trots op dat ze iemand hebben als Kit Fisto
    (Klinkt wel een beetje als een lijmmerk), en dat soort lui.
    In OT had je ook mensen als Lobot (assistent van Lando jeweetwel met die grote walkman in Cloud City)en admiraal Ozzel enzo.

    Vind jij trouwens dat Mace Windu een kleine rol heeft in EPII??
     
  4. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Hey ik vind Kit Fisto cool! ;) :p
    Tuurlijk de OT had ook soortgelijke bijrol spelers maar veel minder dan in de PT...

    Mace Windu vind ik ook een bijrol...wel een grote bijrol maar toch...ik vind het een bijrol. Hij krijgt gewoon veel aandacht omdat die gespeelt word door Samuel L. Jackson...en als je erover nadenkt, de films zouden ook best zonder Mace kunnen.
     
  5. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Hey mijn zusje vindt Mace Windu cool!
    Ze werd zelfs helemaal blij toen ik haar vertelde dat hij Jango Fett onthoofde.
    Overigens heb je wel een beetje gelijk wat Mace Windu betreft. Maar ik vind hem wel cool als assistent van Yoda.
     
  6. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Yep ik vind hem ook cool hoor :cool: :p...ben ook wel blij dat die in de films zit, maar dat neemt niet weg dat de films ook best zonder hem kunnen...
     
  7. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    In Episode I kan hij zonder meer weggecijferd worden, in EP II weet ik het zo net nog niet. Tenslotte was hij wel de aanvoerder van de Jedi-Aanval op Geonosis.
     
  8. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Trouwens wel grappig als je bedenkt dat wij hier zo ongeveer een priveforum hebben op een site waar dagelijks tienduizenden berichten worden geplaatst...
     
  9. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Ja das wel het mooie van het Nederlands forum :D Iedereen luisterd hier naar je mening :p op het "normale" forum lang niet altijd...
     
  10. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Iedereen? Alle 1 gesprekspartners bedoel je?
    Maar het is wel lekker rustig. Als je echt aandacht wilt, moet je echt een nieuwe topic maken, en liefst een beetje controversieel.
     
  11. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Ja op dit moment maar inderdaad 1 :p maar er zijn wel eens andere tijden geweest dat er meer dan 1 hier waren hoor :D

    En ik ben niet zo goed in topics maken [face_laugh] sinds ik hier zit heb ik nog maar 1 topic gemaakt en 4 polls...
     
  12. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Ik heb een stuk of 4 topics gemaakt.
    Maar eentje was een succes. (70 reacties ofzo) "Pointless light sabre battle", dat was mijn eerste. Niemand was het er mee eens. Daarna heb ik niet zoveel zinnigs meer neergezet.
     
  13. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Ja komt ook doordat je een Jun 02 registratie datum hebt denk ik, dan word je nog niet echt vaak serieus genomen tenzij je een al een goede en bekenden naam hier hebt :p Ja het is een raar wereldje hier :D...

    Mijn eerste en enigste topic ging over dat across the stars hetzelfde klonk als star wars main theme...was wel een aardig succes vond ik zelf :D stuk of 30 reacties en ik heb net gezocht en ik heb hem ook nog terug kunnen vinden...hier is een link ernaar
     
  14. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Even die van mij zoeken hoor...

    Hebbes!! Maar ik ben zo'n digibeet dat ik niet eens die Link kan maken.

    Toch Gelukt!

    Nou lees en huiver...
     
  15. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Zeer interesant :D
    Maar iedereen had wel gelijk, de lightsaber battle was niet onbelangrijk...
     
  16. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Nou goed, sommige mensen maakten wel goede punten waar ik niet aan gedacht heb. Maar voor mijn gevoel klopten er zoveel dingen niet aan die scenes, dat ik er een dubbel gevoel aan overhield. Maar evengoed was ik echt wel overdonderd door die scene.
     
  17. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Ja ik snap wel waarom je op het idee kwam voor de thread, op het eerste gezicht lijkt het ook wel "onodig" vergeleken met de andere duels in de andere star wars films...Maar als je erover nadenkt besef je inderdaad wel dat het nut heeft. *TIP* Goed nadenken dus voor je een thread start ;) :D
     
  18. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Nee.
    Juist nadenken nadat je andere meningen over jou stelling hebt gehoord. Als ik die thread niet gestart zou hebben, zou ik het duel nog steeds tamelijk onzinnig hebben gevonden, maar er zijn een aantal hele goede argumenten gepost door anderen, die mij op andere ideeen hebben gebracht.
     
  19. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Hmmm, ja oke je hebt wel gelijk daarin...
     
  20. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    he zetten jullie nooit topics op de echte boards gewoon de internationale, op deze nederlandse komen misschien 10 berichten per dag erbij maar daar lekker een paar 1000, en waarom had jij maar 1 topic gemaakt k ben 10dage geregistreerd en heb denk k 5 topics gemaakt en een heleboel polls, in het begin was er idd zowat niemand die erop reagere maar nu kome ongeveer de zelfde mense krijge en 1 topic had k gister geplaatst heb nu 18 antwoorden, en bij een andere op het classic trilogy board 20 antwoorden, maar 70 lukt me op de een of andere manier niet heeft denk k te make dat iedereen op die internationale boards elkaar wel beetje kent enzo, maar gaan jullie nou wel s naar die internationale?daar is veel meer te beleve...
     
  21. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Geen belediging...maar pas maar op dat je niet teveel maakt in het begin...sommige mensen ergeren zich dood aan mensen die nieuw zijn en per dag 5 nieuwe topics maken met vaak vragen die al 100 keer gesteld zijn. (ik zeg niet dat dat voor jou geld)
    Je moet eerst maar een poosje hier rondhangen dan weet je wel welke vragen veel gesteld worden en dan pas kun je het beste topics maken vind ik *Het is maar een tip :D*...

    Oh en ik post heel vaak in de "gewone" internationale forums hoor (kijk ook maar naar mijn post count :p)
     
  22. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    klopt me eerste topic was al 100 x gedaan ofzo en dat zeiden ze ook, maar me laatste 3 waren allemaal positieven reacties op, me eerste zeiden ze inderdaad van ja dat is origineel NOT weet je wel, maar vervolgens legte ik uit dat k hier pas net ben enzo.
    maar waar k nog weinig van weet is hoe je bijvoorbeeld iemands topic lockt ofzo?
    en wat jij zei kijk maar naar mijn post count?kun je me daar een beetje uitleg over geven?maar kijk k ben pas sinds een paar daagjes geregisteerd maar k kom al jaren op deze site dus k weet egt wel wat soort vragen er worden gesteld.Maar soms zie k andere mense ook de hele tijd zelfde vrage stellen maar dan krijge ze tog nog 50 antwoorden.
    En bij sommige zijn er zelfs 1000 antwoorden hoe doen ze dat?Jij bent tog wel een SW freak zei je net hoevaak heb je ze ongeveer gezien en welke vin je ut best
     
  23. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Alleen de moderators kunnen topics locken en ze doen dit omdat de topic bevoorbeeld op het verkeerde forum staat of als er al een soort gelijke topic is op het forum...en er zijn nog wel meer redenen.

    Je kan mijn post count zien door op mijn naam te klikken boven mijn icon (flyingseal dus :p)...
    Dan kom je op mijn profiel en dan zie je dus meer info over mij en dus ook hoeveel post ik hier al gemaakt heb.

    Wat wil je nog meer weten allemaal ??? :p

    Maar soms zie k andere mense ook de hele tijd zelfde vrage stellen maar dan krijge ze tog nog 50 antwoorden.
    En bij sommige zijn er zelfs 1000 antwoorden hoe doen ze dat?


    Geen idee, maar ik denk dat dat komt omdat het "populaire mensen" zijn die de topic maken, ik weet het het is niet eerlijk :p maar zo gaat dat hier...

    Maar ik heb echt geen idee hoevaak ik star wars gezien heb hoor :D
    Ik denk ANH een stuk of 50x...misschien wel meer.
    ESB zo'n 25x en ROTJ ook.
    TPM heb ik denk ik 5x gezien...denk wel vaker eigelijk en AOTC heb ik nog maar 1 keer gezien (komt doordat ik net die weken examens had toen de film uit kwam)
    En vind het moeilijk te zeggen welke ik het beste vind...denk ESB omdat die duister is [face_devil] :p
    Maar ik zie ook een beetje al alle star wars films samen als 1, snappie ??? :D
     
  24. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    ja k zie die films van de klassieke trilogie ook als 1, TPM vin k daar meer buiten staan maar aotc von ik weer stukken beter, maar over dat populaire mense gedoe dat kan k idd niet uitstaan, k had een topic geplaatst en een kwartier daarna iemand psies de zelfde, hij kreeg 70 antwoorden ik 10 dat vin k lomp, hoe word je hier dan populair?
     
  25. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Dat gebeurd vanzelf wel, als je zinnige dingen te zeggen hebt... Ik ben namelijk heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg populair.
    Geintje
     
Thread Status:
Not open for further replies.