main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

A QUIZ! A QUIZ!!

Discussion in 'France' started by Lady_Lucas, Jul 4, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mahms_katarn

    Mahms_katarn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 31, 2002
    Arnold Barzenegher :D [face_laugh] :p
     
  2. Lady_Lucas

    Lady_Lucas Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 28, 2002
    Marcolas: Well, what I mean is FFF is very intelligent where as other fanforces speak of less intelligent things and probably could not answer so many history questions correctly! :)

    RedLord: You get the Gold Star! It was Sainte Helene! Good Job!

    Ok....Since we are on Napoleon and he was pretty impressive...Take a guess at what year was Napoleon Bonaparte born?? Bonus: What year did he die?
     
  3. Mahms_katarn

    Mahms_katarn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 31, 2002
    Napoleon borned in 1769 and died in 1821. haha I'm the best of the best of the best. :p (lol)
     
  4. Ninee

    Ninee Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 18, 2002
    Hum, you know we can just put Napoleon Bonaparte in Google and find it ? :p
    Maybe you should try something which asks real culture, not good use of Google...
     
  5. Lady_Lucas

    Lady_Lucas Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 28, 2002
    You are right Ninee, but as you can observe by my previous quiz questions I have asked some culture related questions...yes. :D

    Alright then...
    What was Napoleon's first postition in the French army at the age of 16? What was his title?
     
  6. Ninee

    Ninee Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 18, 2002
    Lieutenant en second...
     
  7. Mahms_katarn

    Mahms_katarn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 31, 2002
    What his mother said when he was an emperor??
     
  8. RedLord

    RedLord Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Dec 3, 2000
    FRom which country, one of Napoleon's Marechal became elected king?
     
  9. Lady_Lucas

    Lady_Lucas Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 28, 2002
    Ninee: You are right! :)

    RedLord: I think that would be Marshal Joachim Murat who helped to seize Spain. Napoleon appointed his brother Joeseph, King of Spain but Murat took Joesph's place as King of Naples .

    Next........In what country did Napoleon's reign come to a stop and why?
     
  10. skygolas

    skygolas Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 19, 2002
    WHAT TOWN HAS BEEN THE PLACE WHERE HAPPENED THE FINAL BATTLE FOR THE AMERICAN REVOLUTION??
     
  11. Ninee

    Ninee Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 18, 2002
    Russia... He left Moscow disgusted ! (War and Peace) Mais je me trompe sûrement...
    Au fait, avez-vous remarqué à quel point Napoléon est un symbole fort dans notre mémoire collective, un véritable lieu de mémoire ! Et pourtant, les statues, les monuments en son hommage son comptable sur les doigts de la main.
    Une petite question très facile pour les Français, mais peut-être que Lady_Lucas a une 'clue' ? Pourquoi la mémoire de Napoléon est-elle si difficile à porter pour les Français ? Pourquoi a-t-il été enquelque sorte continuellement 'effacé' par la suite ?
     
  12. Ninee

    Ninee Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 18, 2002
    Je sais pas pourquoi je sens que ça a mis un froid là. [face_plain]
     
  13. klaatumanfred

    klaatumanfred Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 19, 2002
    question: what is George W Bush's IQ before and after a pack of bier? And where did Raffarin pick his political ideas? (clue for this one: remember Juppé?)... In which prison would like to see Chirac?

    More seriously what does THX means?
     
  14. Lady_Lucas

    Lady_Lucas Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 28, 2002
    Skygolas: The last major Revolutionary War battle was fought at Yorktown with French and American soldiers. C'est vrai?

    Ninee: I think that Napoleon is still very well remembered. Even though there was some negitive aspects to his methods, he still is known as one of the greatest military generals in history and a vital part of French history! :)

    Klaat: THX is Tom Holman's eXperiment.
    Hey and cut the Bush and Chirac jokes, I hold my tongue these days on the liberal jokes and you know I hold Bush and Chirac dear to my lil' o heart.. :D
    Besides...What is YOUR IQ after 12 Beers??
    heeeeheee

    AND>>>>>>>>for another mind boggling question..

    Who was the American President at the time of the Lousiana Purchase from France??
     
  15. Lady_Lucas

    Lady_Lucas Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 28, 2002
    Ok well you forgot this poor little American already with her trivia...but maybe you can answer this...WHO in FRANCE sold the USA the Lousiana Purchase of 1803?
     
  16. klaatumanfred

    klaatumanfred Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 19, 2002
    Well i don't drink you know... Sorry i don't like those two politician (still wonder if i can give them this name) didn't mean to hurt your feeling that was just a joke....
     
  17. RedLord

    RedLord Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Dec 3, 2000
    alas our emperor did this.

    Dis donc lady lucas si on on continuait en francais, it'll help you to improve your level for your next travel in Voltaire's country !! ;)
     
  18. Lady_Lucas

    Lady_Lucas Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 28, 2002
    Redlord: Bon travaille pour votre reponse!
    Je sais j'ai besoin de pratique mon francais, mais je te veux et les autres compendre quel j'ecris! Quelquefois je suis embarres avec mon francais parce que j'etudie francais pour seulement 2 ans...Alors pour ma dernier annee a l'universitie J'irais dans un classe pour litterature francais. C'est bien! J'ai besoin de dans le futur pour les FFF m'aid pour mes devoirs...D'accord??
    :D
     
  19. Ninee

    Ninee Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 18, 2002
    Ah ! Lady-Lucas, il y a un topic pour aider les gens à faire leurs devoirs, il s'appelle 'Mon devoir de français est demain...' :)

    Edit : Ah oui j'oubliais, tu n'as pas compris ma question, ou alors tu n'est pas au courant.
    Bien sûr que Napoléon est historiquement un personnage capital, mais l'histoire républicaine n'a par la suite eu de cesse qu'elle ne l'ait effacé ou presque. C'est un héritage républicain très difficile Napoléon puisqu'il allie un système autoritaire avec le référendum (démocratie directe), un système bureaucratique très efficace et organisé et une politique impérialiste... De plus, la déroute de Napoléon II a laissé un terrible souvenir puisque c'est la défaite de Sedan en 1871 qui marquera la 'crise allemande de la pensée française' (le complexe franco-allemand)...
    En témoignent le nombre très faible de monuments en sa mémoire (en comparaison avec les statues des Marianne géantes et rois de France )...
    Donc oui, il est resté présent dans la mémoire populaire, mais cela contre des forces très puissantes qui n'acceptaient pas un héritage aussi ambivalent. Même De Gaulle a été critiqué pour certaines de ses pratiques qualifiées (par Mitterrand notamment)de césaro-papistes (bonapartisies), comme le referendum et sa façon de dépasser ses simples fonctions d'arbitrage en tant que chef de l'Etat.
     
  20. Lady_Lucas

    Lady_Lucas Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 28, 2002
    Ninee: :mad: [face_laugh]

    Je sais...j'etais donner un explication pour mon francais..... :)

    OKKKKKKK...So un autres question pour vous?

    mmm...Alors, Qui est(etais) le "Sun King" de France?
     
  21. Ninee

    Ninee Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 18, 2002
    Louis XIV, le Roi Soleil ! (mon préféré [face_love] )
     
  22. RedLord

    RedLord Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Dec 3, 2000
    bien sur que nous t'aiderons
     
  23. Lady_Lucas

    Lady_Lucas Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 28, 2002
    Redlord: Merci!

    Ninee: Tu es tres intelligente!! et super cool......comme ca, :cool:

    Qui etais le mari de Marie Antionette?

     
  24. RedLord

    RedLord Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Dec 3, 2000
    trop facile!!! Loulou #16

    Quel etait le lien de parente entre Louis XV et Louis XIV?
     
  25. MARCOLAS

    MARCOLAS FF France North CR - FanForce Logo Designer star 6

    Registered:
    Apr 3, 2001
    "Ninee: Tu es tres intelligente!! "
    Doucement, elle risque de se prendre pour Dieu à ma place. Je suis son Dieu quand meme :p
     
Thread Status:
Not open for further replies.