main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Allmänna funderingar kring dumburken

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Sep 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    TV ser man på ibland, då kan det också poppa upp små tankar i huvudet. Här är en diskussion där vi kan posta det mesta som rör vad som händer i rutan. Alltifrån seriösa diskussioner till oneliners om att det var ett bra program är välkomna.

    Jag kan börja med att säga att ibland är det märkligt hur olika kanalers planering krockar. Ikväll efter midnatt sänder SVT Schindlers list och TV4 Rädda Menige Ryan mot varandra. Så ofta brukar det ju inte sändas WW2-filmer, särskilt inte stora mastodont-Spielbergfilmer så det är lite komiskt att de krockar när de väl sänds.
     
  2. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Jag har inte tittat på TV alls den sensaste veckan och är allmänt sur över att missa alla debatter och partiledareutfrågningar, men tror att jag kanske hinner hem till SVT:s grej ikväll.

    För övrigt börjar Lost snart igen. Sawyer? Mmm.
     
  3. Phredreeke87

    Phredreeke87 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 23, 2002
    Nåja. Även om båda utspelar sej under andra världskriget är det en avsevärd skillnad i handling mellan de.
     
  4. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Ja, Schindlers list är t.ex. bra...
     
  5. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Ser typ aldrig på tv... det enda jag gillar att titta på är Simpsons, och det har jag missat på sista tiden. Är aldrig hemma vid den tiden av nån anledning.
     
  6. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag tror jag ser aldeles för mycket på TV.. På senaste tiden har jag haft den dåliga vanan att stanna uppe på tok för sent på nätterna och se repriserna av Simpsons och Family Guy.

    Ett underligt fenomen inträffar ibland med reklamkanalerna: Ibland visar de precis samma reklamfilm i två kanaler som man zappar mellan, precis eller nästan precis i synk med varandra. Det här hänt mig flera gånger när jag suttit och tittat.
     
  7. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    TV, jag gillar TV!

    De sista veckorna har jag inte sett särskilt mycket på TV, eftersom terminen har börjat igen och jag har haft fullt upp att plugga. Och egentligen ser jag inte så mycket på TV annars heller. En del personer slötittar ju väldigt mycket på program de knappt tycker är bra, men det gör inte jag. Det behövs inte heller, eftersom min familj har sjukt många TV-kanaler. Vi får in bland annat norska och danska TV3, danska TV3+ och norska ZTV, och eftersom de kanalerna kör ungefär samma program som sina svenska motsvarigheter kan jag lätt sitta och titta på amerikanska serier (som till exempel Simpsons och Cityakuten) mellan ungfär 16.30 till 21.00. Men allt tittande på amerikanske serier med dansk och norsk text har i alla fall gjort att jag blivit rätt bra på att först danska och norska. Jag börjar till och med förstå vad de säger i de danska reklamerna.

     
  8. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag tycker inte om att vi har dålig bild på TV6. Jag vill se på den ibland.
     
  9. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tycker att Musikministeriet på ettan är ett av de bästa programmen just nu, synd att jag för det mesta missar det och därför bara får se delar av repriserna.
     
  10. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Hjälp! alla program jag vill se krockar med varandra!

    På lördagar krockar Brottskod försvunnen och Mord i sinnet och på söndagar krockar FCZ, Kalla spår och Parlamentet. Det är irriterande! Man får spela in så mycket, och familjen har bara lyckats lura ut hur man spelar in på en av tre videoapparater. Så det verkar som om jag får leva utan Kalla spår och Parlamentet.
     
  11. Jedi_Sith_CHAN

    Jedi_Sith_CHAN Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 25, 2005
    Tja, du behöver inte. Kolla om det är någon kompis eller någon annan person som har samma favoritprogram som du, och sen turas ni om att spela in någon av dessa fem program som du inte kan se eller spela in. (kom ihåg att det ska helst vara någon i din närhet, annars blir det ganska långt att fara och se dom program du vill se)
     
  12. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Nåja, nu har vi lyckats lura ut hur man spelar in på en video till, så nu är det bara Parlamentet jag missar. Och det är inte så viktigt.

    FcZ är i alla fall obligatoriskt för familjen att se, eftersom brorsan är med.
     
Thread Status:
Not open for further replies.