main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Celebration III 21-24 April 2005, Indianapolis (Indianapolis - här kommer vi!)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Jan 24, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Så där då har jag öäntligen lyckats lösa problemet med varför inte vissa bilder vissades så här är länkarna till aurras resterande foton under C3, va uppmärksam på att vissa innehåller spoilers)

    Bilder från alla dagarna (spoilerfria)
    Bilder från alla dagarna (SPOILER VARNING!!!!)
    George Lucas (lite suddiga)
    Bad Girls of Star Wars (lite suddiga)


    Lägger även med länken till de tidigare upplagade bilderna från aurra.

    Dag 1 (spoiler fria)
    Dag 1 (SPOILERS!!!)
     
  2. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Vet inte om någon har länkat till dessa bilderna.
    Annars så gör jag det här nedan.

    Det är nämligen de bilderna som våra kära tyska kollegor tog under resan.

    Då de inte sorterat bilderna så kan det förekomma SPOILERS och spoilerkänsliga bör inte klicka på länken nedan.

    För att komma till bilderna klicka här !

     
  3. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Okej, här kommer första delen av min lilla dagbok från resan... det tar lite tid att skriva in den och fixa med saker och så, så jag tar det bit för bit. :)

    Indianapolis 19 april 2005

    12:45 - Hotellet, rum 827
    Jag har inhandlat detta underbara lilla block på en söt liten accessoiraffär i en typisk amerikansk mall, så nu kan jag skriva ner alla våra äventyr här i det stora landet där allting är stort. Allting är faktiskt enormt här! Portionerna, bilarna, vårt hotellrum, vår underbara säng, milkshaksen, ja, allt!
    Resan hit igår var lång, men gick bra, trots en HEMSK flight från Chicago hit till Indy. Skumpigt och jobbigt, och jag mådde riktigt illa eftersom det var så varmt på Chicagos flygplats. Usch och dubbelusch! Resan mellan Stockholm och Chicago var dock väldigt bra, vi satt mest och såg på film. Ocean's Twelve, The Incredibles och Sleepy Hollow, samtliga bra filmer även om ljudet var så dåligt på Ocean's 12 att det var svårt att förstå riktigt. Tidsomställningen var lite jobbig, vi åt middag igår på Steak 'n' Shake vid sådär 20 lokal tid... dvs 08 enligt vår klocka. Vi var minst sagt trötta... S 'n' S var dock väldigt amerikanskt, storleken på drickan man fick var inte dålig! Regular här motsvarar typ megajättestor hemma.
    Nu idag sov vi till sådär 8, tog en lång frukost (de har bra frukostbuffé här på hotellet, frukt, flingor, bagels, ägg mm) och sen har vi virrat runt på stan. Kollat in mässcentret som är ENORMT, sprungit runt på Circle Centre Mall och kollat kläder och böcker, köpt lite SW-saker på en trevlig serieaffär (fick en 12-tums Zam Wesell för 15 dollar, billigt) och nu ska vi ut och käka lunch.

    14:00 - Circle Centre Mall
    Nu sitter vi och äter på en food court, ungefär som Kungshallarna därhemma. Finns massa mat att välja mellan, jag och Johanna har valt bourbon chicken with egg roll and fried rice på nåt asiatiskt ställe. Mycket gott, även om hälften av den jättestora Colan innehåller is. Kee skriver en dagbok nu som hon påstår är full med spoilers, that evil loca. Johanna sitter och listar de 10 löjligaste sakerna som händer Falken, samt drömmer om Han. Vi undrar lite vart David och Fredrik och tyskarna tagit vägen, vi har inte sett till dem sen imorse.

    17:00 - Hotellet, rum 727
    Vi sitter i tyskarnas rum, de har köpt mängder av SW-saker! Hela rummet är fullt, det är så coolt. Maja äter SW-M&M's med jordnötter i, Johanna syr och folk pratar SW för glatta livet. Yay! Visade sig att de hade åkt ut till Toy's 'r' Us och Wal-Mart imorse för att shoppa, och visst har de shoppat. Helt insane.
    Indianapolis är för övrigt en rätt halvdan stad. Centrum är litet, alla saker ligger typ i stora malls utanför stan. Bil är verkligen ett måste i det här landet, man känner sig handikappad utan. Nåja, imorgon ska vi ta en cab ut till Toys 'r' Us och shoppa vi med. Det är så billigt här! Finns så väldigt mycket också, vi har köpt massa SW-godis och dockor och grejs. :)
    Kee pratar om Anakins bröstvårtor. Jule verkar tycka att Kee är konstig. Come to think of it, det tycker vi nog alla.

    Typ sådär halv tio eller nåt - Hotellet
    Jag är mycket trött. Vi har varit på bio och sett Sin City, en MYCKET underlig film. Jag har nog aldrig sett en så våldsam film förr. Kee och Johanna verkar se den som bevis för att hober är onda, eftersom Elijah Wood spelar ett totalt psycho i den. Nåja. Ska läsa lite nu, sen blir det nog sova. Imorgon kan vi hämta ut våra C3-pass!!!

    22:50 - Sängen, hotellet
    Maja har gått över till the Cheese side of the Force.


    20 april

    9:45 - Hotellet
    Jag har inte beskrivit vårt hotellrum! Det är stort, består av två rum, en stor säng, en bäddsoffa, två tv-apparater, ett skrivbord, ett par fåtöljer och så en massa prylar som vi spritt ut. Såhär:

    [image=http://i5.photobucket.com/albums/y192/ffsweden/Enji/rummet.jpg]

    Lite dåligt ritat, men ungefär så. Våra prylar är dock ej utritade, men om ni tänker er att de flesta fria ytor är täckta med SW-saker och kläder och sånt så får ni en ungefärlig bild.
    NÃ¥ja. Idag sk
     
  4. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Nu blir jag ännu mer avundsjuk...

    Men det låter som ni har haft rejält roligt, i alla fall! :)
     
  5. Lord-Tice

    Lord-Tice Jedi Knight star 5

    Registered:
    Aug 20, 2001
    Hi gang!! :D

    Just wanted to say thanks for the great time at C3!!!! And thanks for helping organising everything for us all :)

    Could someone show me a link to the group photo we did on the last day please???
    Thanks for any help!! :D
     
  6. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Awww.. Sin City hade jag också planerat att se, men jag är inte mycket för att shoppa.

    Jag var på Toys'R'Us i lilla Sverige idag. Såg att butiken i Kungens Kurva såg precis likadan ut på insidan som den i Barkarby... Tolvtumsfigurerna var dock inte mycket billigare. De från AOTC kostade 100 kr jämnt.
     
  7. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Hi Matt !

    So you are back in the UK now.

    Yes it was very great visit in Indy.

    I hope to see you in August again ! :D

    The picture you wanted can seen on this link, click!.

    If you want to see mine picture of the Vintage Luke you can click this links, back and forward.

    As usual sry for mine bad english you now Matt ;) :p

    Now I have to get some sleep are going to a lecture in 8h. I-)
     
  8. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Hi Matt! Glad to hear that you came home in one piece... it was great meeting you, even if we didn't have that much time to talk... :)

    There's quite a lot of pics of the carded Luke here on the JC, since the guy is brokenyolk over here. Such a brilliant and wellmade costume.

    Sin City var en ohyggligt udda film. Jag är fortfarande inte riktigt säker på vad jag egentligen tyckte om den...
     
  9. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    jag tyckte att sin city var jättebra! precis som att läsa en serietidning, och den var så SNYGG!
     
  10. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Väldigt trevlig och rolig läsning Enji. Man får verkligen känslan av hur underbart ni hade det. Kul att ni hann med att prova så många typiska amerikanska företeelser också, det gäller ju att passa på när chansen erbjuds.

    Orkar dock inte kommentera Sin City, det har jag redan gjort i film tråden. Orkar inte ödsla mer energi på den filmen än nödvändigt. ;)
     
  11. gaiatha

    gaiatha Jedi Knight star 5

    Registered:
    May 25, 2002
    Have you seen this?

    LMAO
     
  12. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    LOL!!! I seriously need that t-shirt, since I couldn't get the wonderful C3 t-shirt with Leia. Sold out the first day... gah!

    I think I'll translate my little diary into English later, so everyone can read it. When I get the time to do so...

    Nästa del i rapporten från C3 kommer snart, då blir det från själva mässan! :D

    Åh, och ett litet foto från FanForce-partyt... det är vi och ett gäng galningar.
    [image=http://copperraven.com/Celebration3/photos/photo71.jpg]
     
  13. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Okej, del 2 av min dagbok...

    21 april

    11:09 - Taket till mässan
    Vi står i kön nu till mässan, och här har vi stått sen 9:45. Det är SJUKT mycket folk här... jag skulle uppskatta att vi har ett par tusen framför oss. Kön går runt hörnet på mässcentrat, slingrar sig upp på taket och här slingrar den sig fram och tillbaka. Det känns så bisarrt att alla i den här kön är enorma SW-fans, hemma är man van vid att vara mest extrem när det gäller SW, men här är man ju alldeles normal. Bredvid oss står en otroligt snygg Aayla Secura (hon ser ut att frysa, det är inte särskilt varmt nu) och vi har sett massor av andra snygga kostymer. På frukosten imorse stod en Tusken och försökte sköta juiceautomaten, tjo! Ovanför oss cirklar helikoptrar och filmar, folk gör vågen i kön. För att fördriva tiden lite spår vi varandra med min SW-kortlek, enligt den ska jag uppenbarligen strypa Stackpole på FanForce-partyt, och Kee är kär i mig. Hmm. Nåja, mindre än en timme till mässan öppnar.

    14:30 - Mässan, Fan Fair Hall
    Vi är inne på mässan, whoooo! :D
    Vi har besökt FanForce-bordet eftersom Johanna ska jobba där och träffat Dajuan (en RSA), och sen gick vi och kikade på Lucasfilm Archives, där vi kunde se dräkter och grejor från filmerna. Mest från RotS, vi kikade särskilt noga på kostymen som Johanna sytt och som hon ska ha senare. Var ju tvungna att detaljstudera håret så vi vet hur det ska sättas upp sen. Var flera andra mycket coola dräkter, bla Han och Leias dräkter från Hoth plus wampadräkten därifrån, och en massa lightsabers. Efter det smet vi in i fanfilmrummet för att fördriva tiden lite, såg ett par roliga filmer, bl. a. Christmas Tauntauns. :)
    Nu är det stormtrooper olympics snart...

    17:00, Exhibitioner's Hall
    Stormtroopersarna var rätt kassa på att klä på varann, men det var roligt att se på... ;) De tävlade i grenar som just klä på varann dräkten på mindre än en minut, Ewok toss, sparka snowspeeder, skjuta JarJar mm. Det var roligt, men det kändes lite oorganiserat, det tog ett tag innan de kom igång.
    Just nu sitter vi och har paus i shoppinghallen, som är FYLLD av försäljare. Alla har verkligen ett bås här, Lego, Hasbro, DelRey, Master Replicas, Dark Horse och ungefär tusen till (okej, jag överdriver), många jag aldrig hört talas om. Det är så mycket SW-saker! För att inte tala om alla fans... på stormtrooper olympics stötte jag på en av mina fic-läsare, bra att ha namnbricka ibland så folk känner igen en. (Jeje, en person so far).
    Kee sitter och läser en nyinköpt Tales, Maja skriver vykort och de andra har vi inte sett på länge. Nu ska vi gå och se Rebels vs Imperials. Har ingen aning om vad det är, vi får väl se.


    22 april

    05:07 - Hotellet
    Just gått upp, ska gå ner och äta frukost vid 6 när de öppnar och sen gå till kön. Vill in i affären idag, och med tanke på kön igår måste man nog gå direkt dit och sen köa länge.
    Åskade som sjutton inatt, jag har nog aldrig hört så höga åsksmällar. Blixtrade oavbrutet också enligt Kee som tittade på det. Själv halvvaknade jag bara och märkte bara ljuden. Nåja, det är över nu.
    Rebels vs Imperials igår var HELKUL! Visade sig vara en tävling mellan rebellerna, som representerades av Ian Liston (Janson) och Garrick Hagon (Biggs), och Imperiet, som representerades av Richard Le Parmentier (Motti) och Michael Sheard (Ozzel). Lekledare var Warwick Davies, han var lysande. Rebellerna och imperie-amiralerna skulle tävla i grenar som "minns dina repliker", (där en bit av deras scener spelades upp men pausade just innan deras replik, och så skulle de försöka komma ihåg vad de sa... det blev lite blandat resultat) "leka alien på en bar" och "dubba om Star Wars". Väldigt underhållande! Synd att inget sånt här anordnas på mässorna i Sverige, det är så mycket roligare att se gästerna göra nånting istället för att bara sitta och signera. Roligare för dem också, antagligen. Nåja, det bästa var nog att se Michael Sheard spela upp sin dödsscen live, med Warwick Davies som Vader... :D Sen var det lite Q&A och vi fick höra en under
     
  14. starfish

    starfish Chosen One star 5

    Registered:
    Oct 9, 2003
    Hey I know a couple of those words. But it would be nice if you
    translate it to English. :p

    And thats a really nice group picture. :)
    It's really to bad that you all live on the other side of the ocean.
    Hopefully I can come visit someday.

    Pete
     
  15. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    I hope to see you in August Pete !!!

    It was nice to talk with you.

    Hmm so you now a little swedish, I hope you don't know all the bad words ;)

    Take care !!!
     
  16. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    It was so nice meeting you, Pete, I really hope you can make it here someday... or that we can return to the US. Perhaps for Celebration 4...? ;)
     
  17. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    "krypa ihop under vårt enda paraply"

    hmmmmm tur att någon (mitt paraply) tänker på att det kan regna. ;)

    jag gillar ordet paraply & parasol.
    para= emot
    ply=pluie=regn
    sol= tjaa... sol kanske
     
  18. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    I hope to be able to go to Celebration IV, that's for sure.

    ... and I will be packing my umbrella (again).
     
  19. ChimealHeltei

    ChimealHeltei Jedi Master star 5

    Registered:
    Feb 13, 2001
  20. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Ohh nice, more pics! Thanks Michi! :)
     
  21. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Thnx for the pictures Michi !

    I would had a look at theme right now !!!

    I hope to see you in Sweden in August.

    Take care !
     
  22. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Och nu kommer den näst sista delen av min lilla dagbok...

    23 april

    01:02 - Hotellet
    Jag och Maja har just kommit hem från FanForce-partyt. Det var roligt, vi träffade bl.a. Laura, starfish, Jairen, Nabooty_Call, veritasuk och massa andra roliga människor. Dessutom var det ju en massa SW-kändisar där, kunde mingla runt med Aaron Allston, Dave Prowse, Rena Owen mfl. Roligast var nog när jag stod och pratade med en kille om Darth Maul, och han pratade om hur mycket han gillade Maul och såg fram emot att ta Ray Parks autograf, när jag plötsligt upptäcker att sagda person står två meter bakom killen... var typ "eh du, Ray Park står precis bakom dig, du kanske skulle säga hej?"... Ray hade f.ö. världens sötaste baby i famnen vilket fick Maja att börja längta efter barn. ;)
    Nåja, festen var rolig men slutade redan runt midnatt. Var tal om att dra vidare till The Ram (puben där 501:st hade sitt "högkvarter") men jag och Maja var lite trötta och gick hem.
    Oj, nu kom visst Kee och Johanna hem också. Är trött. Får skriva mer imorgon. Zzzzzzz...

    05:32 - Hotellet
    Har precis varit upp och duschat. Mycket trött... idag kommer vara värsta dagen på mässan med flest människor. Kee, Aurra och tyskarna började köa runt 02 inatt för att försöka komma in på George Lucas. Jag, Maja och Johanna tar det lite lugnare. Ska se om jag kan ta några autografer idag.

    24 april

    7:45 - Hotellet
    Igår var en konstig dag. Maja ville sova ut, så jag och Johanna traskade själva iväg vid 6-tiden för att köa till mässan. Kön var otroligt mycket kortare än de tidigare dagarna, antagligen för att alla köade till GL eller till affären (det var separata köer till dem nu), vi stod tom nedanför trappan upp på taket! Dessutom trängdes den ihop efterhand så att vi satt så att vi nästan kunde se ingången. Wow. Det var dock den hemskaste kö jag suttit i... det regnade och vi hade bara Johannas lilla paraply att gömma oss under, och som om det inte var nog blåste det isvindar. Kallt kallt kallt. Jag har sällan frusit så mycket... tre timmar senare var vi dock inne på mässan och jag gick raka vägen till autografhallen. Där var det nästan tomt, så jag kunde utan problem köpa mina biljetter och traska runt och ta autografer. Jag var dagens första besökare hos flera av gästerna, Caroline Blakiston (Mon Mothma) hade inte ens hunnit plocka upp sina pennor när jag kom, hihi. Tog autografer av Nalini Krishan (Barriss Offee), Orli Shoshan (Shaak Ti), Mary Oyaya (Luminara Unduli), Caroline Blakiston (Mon Mothma), Ian Liston (Wes Janson), Michonne Bourriague (Aurra Sing), Femi Taylor (Oola), Amy Allen (Aayla Secura) och Leeanna Walsman (Zam Wesell). Alla var väldigt trevliga, det var roligt. Blev lite överraskad dock över att det inte var kö till någon av dem förutom Amy Allen, hade trott att det skulle vara mer folk med tanke på hur det är på mässorna i Sverige, och här är det 30000 fans. Men det är klart, jag var tidig och de flesta var ju på GL. ;)
    Efter att ha tagit autografer virrade jag mest runt lite för mig själv, spenderade lite tid vid FanForce-bordet, sprang in i lite folk, tappade bort dem igen, sprang in i annat folk, tappade bort dem, kollade på snygga kostymer, bl.a. en helt fantastisk Grievous. Fick två serietidningar signerade av Jan Duursema (nu har jag JEDI: Aayla Secura signerad av både Duursema och Amy Allen, nice.) och virrade runt lite mer.
    Fick reda på att Maja, som sovit längst av oss alla, hade lyckats ramla in på GL. Kee muttrade lite argt om det, det hade tydligen inte varit roligt att köa hela natten.
    På kvällen var det party, Celebration at Celebration 3. Var dock inte så väldigt roligt, alldeles för hög musik och för mycket folk på liten yta. Alldeles för mycket köer också, det var kö till allting därinne. Vi gick ett par varv, hittade lite folk vi kände och så, men sen ledsnade Johanna och jag och gick ut och satte oss utanför istället och studerade folk. Kee och Maja köade för att bli ansiktsmålade, gick in och höll dem sällskap en stund och sprang då in i Sal, trevligt. :)
    Efteråt
     
  23. starfish

    starfish Chosen One star 5

    Registered:
    Oct 9, 2003
    I know a little Swedish. Just a few words my grandmother taught me.

    And yes I'll look into coming over in August. If not this year then maybe
    next year. I would love to spend more time with all of you. :)

    Very cool pictures Michi.
     
  24. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Hittade den här i bildtråden i C3-forumet: [face_laugh]

    [image=http://img.photobucket.com/albums/v331/KOB/Celebration%20III/C3priceless.jpg]
     
  25. starfish

    starfish Chosen One star 5

    Registered:
    Oct 9, 2003
    So when exactly is this event in August? Was it in
    the beginning of the month?
     
Thread Status:
Not open for further replies.