main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Celebration V News - 12-15 augusti, Orlando, Flordia

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Berg, Jul 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Tänkte att det vore fint om man kunde posta de nyheter vi får tag på ang CV här:

    ok Jag först.
    text

    Tänkta platser?
    Baltimore
    Minneapolis
    Chicago
    Indianapolis
    Orlando

    Tid?
    våren 2009
    våren 2010
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det är väl San Diego Comic-Con nu i helgen, LFL brukar gå ut med stora saker där. Jag tror att ifall 2009 är aktuellt så borde de meddela det då.

    Personligen hoppas jag på 2010, bättre med tanke på att det är 30 år sen ESB, samt att jag behöver all tid jag kan få till att försöka skramla ihop pengarna till resan.
     
  3. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vid Comic-Con var den frukost för medlemmar av Hyperspace, Sansweet ska ha sagt att han och Mary Franklin ska börja jobba på nästa Celebration efter Comic-Con. Personligen tycker jag det är lite sent att börja jobba på något så stort som en Celebration mindre än ett år i förväg, så det skulle väl kunna tyda på att det är 2010 som gäller.
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Att se den här tråden hoppa upp, och sen upptäcka att det inte finns några nyheter blir nog en besvikelse för många.

    Iallafall i CV-forumet börjar det snackas om Indianapolis igen, men jag har inte sett något skäl till det förutom önsketänkande och att de blir färdiga med att bygga om sitt mäss- och konferenscenter någon gång 2010.
     
  5. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    The ForceCast intervjuade nyligen Mary Franklin, event-ansvarig på Lucasfilm, och hon bekräftade att man i dagsläget tittar på 2010 och ännu inte har bestämt någon stad annat än att det blir i USA.
     
  6. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Steve Sansweet var på New York Comic-Con och berättade att meddelande om CV kommer att komma inom några månader, eftersom de vill offentligöra det hela ca ett år innan själva mässan.
     
  7. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag gissar på maj 2010 ;)
     
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Hasbro har släppt att det blir CV 2010. Ryktet säger att exakt tid och plats kommer att läckas ut under morgondagen.

    Imorgon är det SW-dag på Comic-Con, om det inte släpps då så är det ett stort jipp även på lördag, inklusive direktsändning av vad som händer.
     
  9. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Är det inte så att allt händer i morgon, men tv-sändningen är först på lördag?
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag har fattat det som att det är två separata händelser, och att tv-sändningen är en direktsändning.

    Edit/

    men jag har tydligen helt fel. Så det är idag vi får hoppas att vi får höra något.
     
  11. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    C5 bekräftat, "nästa sommar", ingen plats eller exakta datum är spikade ännu, enligt Steve Sansweet...
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Riktigt besviken. Nästa större grej som händer är väl WizardCon i Chicago. Om Chicago är den plats där CV ska vara skulle det ju kunna vara logiskt att offentliggöra det hela där, det är dessutom tydligen en ovanligt stark SW-närvaro där i år, inklusive Sansweet.
     
  13. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Detta ska vara en screen cap som en 501st medlem ska ha tagit från Chicago

    [image=http://img412.imageshack.us/img412/3779/cvcopy.jpg]
     
  14. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det är ändå märkligt att det inte har släppts något om loggan på officiella sidan, varför går man först ut med den, men sen gör man ingenting för att kunna sprida den vidare.

    Nåja, det senaste jag hörde var att de hoppades kunna komma med någon form av offentliggörande innan slutet av sommaren. Om man ska göra den vid något större sammanhang är det väl Dragon*Con (nästa helg) som är sista chansen.
     
  15. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Det verkar som om de försöker göra allt för att loggan ska vara hemlig för de har tagit bort den på en del forum bla 501st. Dock verkar det som om vi är för små för att upptäckas. Har någon annan lagt upp bilden på JC eller FF ?
     
  16. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nej, jag har inte sett till den här någonstans.
     
  17. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Steve Sansweet har avslöjat lite mer om CV, bland annat att den kommer att ta plats på högra halvan av landet (vilket tydligen kan innebära allt mellan Chicago och Atlanten.

    Här är länken.
     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vi gjorde tydligen ett visst intryck senast, jag har blivit beordrad att se till att vi har med oss våra SW-dryckesvisor. Jag tänkte att eftersom det är lång tid kvar kan vi kanske skapa några nya också...

    Jag har tre visor

    MÃ¥ Saften vara med er (tell me master Yoda...)
    Hans vinvisa (Hans läppar blir lila...)
    George Lucas snapsvisa (action...)
     
  19. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Fortfarande inget officiellt ang loggan men detta har fotas i USA
    [image=http://www.501neg.com/photos/albums/userpics/10002/C_5_ad.jpg]
    [image=http://www.501neg.com/photos/albums/userpics/10002/C_5_logo.jpg]
     
  20. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
  21. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ja, det verkar som att det är augusti som gäller för CV. Personligen tycker jag att det vore kul att åka till Florida, men jag vet att jag skulle dö i värmen. Jag skulle mycket hellre vistas i kostym i Baltimore eller Chicago.
     
  22. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jo men det finns AC. Jag skulle gärna åka till Florida.

    Just nu är ryktet att man den 10 okt ska ha ett möte och skala ner antalet städer till 2
    för att den 1 nov bestämma vilket alternativ som ska gälla. Ryktet säger också att beslutet ska även gälla för CVI 2014

    Vi får se om det stämmer.
    Jag tycker att det är lite ont om tid dock
     
  23. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ok, vi vet inte när och var än, men det är ju klart att det blir ett CV. För att få vettiga hotell, bättre än i LA ;), bör man vara ute så snabbt som möjligt. Berg har startat en intresselista för Nordic Garrison, och det vore väl bra om vi kunde samordna så mycket som möjligt. Ju fler vi är tillsammans, ju roligare det blir.

    Alltså vet man att man ska åka är det lika bra att skriva upp sig på den här listan. När sen plats blir bestämd kan det gå snabbt med hotellbokning och sånt, så anmäl er inte om ni inte är säkra på att att ni kan följa med.

    Intresselista (bindande)

    Johanna - Obi Anne
     
  24. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Bindande! Hmmm jag skulle kalla det semibindande för om tiden inte passar är det inte mycket man kan göra även om man vill och har råd.
    Min tanke var med det hela att få en bra uppfattning om hur många vi blir så man kan aggera snabbt. är det 1 eller 5 rum vi ska få tag i. Nu har vi ett sådant nätverk så om man en plats över i ett rum kan man troligen hitta någon som missade att boka i tid och därmed fylla ut rummet.
     
  25. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Nu är det officiellt!

    Star Wars Celebration V - Aug. 12-15, 2010
    Orange County Convention Center, Orlando, Florida.
     
Thread Status:
Not open for further replies.