main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Denmark Den Danske Café

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Mr_Mundi, May 11, 2003.

  1. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Nice blå farve du har fået Coras :)

    Øv ingen vil have deathsticks :D

    Hej med dig dark floyd...
     
  2. GuardianJedi

    GuardianJedi Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 4, 2003
    "folk ville have en der er modig nok til at snakke med svenskerne og tilmed spise deres kager "

    :D
     
  3. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Er der selvbetjening i baren?
     
  4. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Nej Darth-Floyd, vi har R2-D2 og C-3PO til at servere. De blev ansat på side 1. ;)
    Hvis der var selvbetjening i baren, så risikerede vi bare, at svenskerne begyndte at drikke alkohol og kaste med muffins. :p
     
  5. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Ak ja, de svenskere.... Her var bare så stille, jeg troede bevilingspolitiet måske havde indraget udskænknings-tilladelsen
     
  6. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Nej, slet ikke. Men der er også en afdeling af Den Danske Café på det svenske board og sommetider er folk der.
     
  7. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Dansk Cafe i sverige, drikker man så blå pripps?
     
  8. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Nu ved jeg desværre ikke, hvad blå pripps er, så jeg skal ikke kunne sige, om det serveres i caféen på det svenske board.

    Hvis du læser mit indledende indlæg på side 1, så kan se hvorfor Den Danske Café er oprettet. Der er også et link til caféen på det svenske board.
     
  9. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Hvis her var flere svenskere, så var der nok kommet en kommentar til at du ikke ved hvad blå pripps er! Det er øl.....

    "Dette er ikke ment som en tråd i stil med ?Det officielle danske off topic board?. Og det er derfor heller ikke ment som en afløser til samme, men blot et supplement til lidt, måske mere, ?tom? snak, som blot at gøre opmærksom på sin tilstedeværelse eller hvad man nu har på hjertet." citat fra første post på side 1

    Jeg "nøjes" med at gøre opmærksom på min tilstedeværelse....
     
  10. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    SÃ¥ er der serveret!

    Jeg tror vi skal fortsætte her, så "ff update" "can stay on target...."

    Har alle fået et lille glas?
     
  11. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    "R2, stik mig en dobbelt whiskey on the rocks..."

     
  12. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    hvad så skal folk ind og se matrix2 ?

    jeg skal have fundet en jeg kan lokke med ind og se den...
     
  13. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Det lyder som en invitation? Der må da være en som gerne vil i biografen med P-Nille...
     
  14. Darth Mulacki

    Darth Mulacki Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Dec 4, 1999
    Jeg skal allerede ind og se den med min storebror på premieren i Cinamaxx. jeg tror seriøst at det bliver en af de fedeste film nogensinde.

    -Mulacki
     
  15. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg skal da helt klart også ind og se Matrix Reloaded. Og det skal ske i Imperial natten melllem den 20. og 21. til en dobbelt forestilling med Matrix og Matrix Reloaded. :D :D

    Nu har jeg aldrig selv været i Cinemaxx, men efter hvad man hører fra folk, som har været der, så holder den ikke en meter. :(

    P-Nille, hvis du inviterer her fra boardet, så må det næsten være Par, som står for skud, da hun... øh han... øh den/det?? vist er den, der bor tættest på dig. :p

    Og Darth-Floyd, jeg er ikke den store øl-drikker, da jeg ikke synes, at det smager specielt godt. Det bekymrer mig derfor heller ikke specielt meget, at jeg ikke vidste, at blå pripps er øl. ;)
    Jeg vil hellere have en sodavand, eller hvis der skal procenter i, så vin eller en drink.
     
  16. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hlet sikkert, nu er der mindre end en uge til Matrix Reloaded... Glæder mig vildt!

    For en måned tid siden købte jeg et par Neo solbriller på ebay, de er ret seje. Bortset fra at pakken blev snuppet i tolden, og jeg måtte betale 150 kr. i moms, told og whatever, så var det et ret godt køb.

    Neo solbriller

     
  17. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Fedt, jeg så også, at Jedi_Wannabee havde købt et par Morpheus solbriller på Ebay.

    Køber du meget fra udlandet? Jeg købte selv en masse omkring årsskiftet 2001/2002, hvor jeg også blev opkrævet told på de sidste mange pakker :( , men så holdt jeg en længere pause frem til efteråret/vinteren 2002, hvor jeg så småt begyndte at købe på Ebay igen og nu har jeg da købt en del uden at blive opkrævet told :) . Jeg har hørt fra andre, at det specielt er, hvis man får mange pakker, at toldvæsnet begynder, at lægge mærke til én og opkræve told.
     
  18. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    ja, jeg køber en del fra udlandet. Jeg har f.eks købt alt mit Darth Vader grej over ebay fra USA. Jeg var dog så heldig at intet af det blev åbnet i tolden. 7. 9. 13.

    Bøger køber jeg fra amazon.co.uk og Dvd'er og Playstation 2 spil køber jeg gennem cdwow.com og axel music. Cdwow er baseret i England men de har et lager i Sverige, så alle deres pakker bliver sendt derfra. Så det er der ingen told-problemer med, indtil videre. De har masser af reg.1 dvd'er og specielt Playstation 2 spil er MEGET billigere end i Danmark - helt op til 200 kr. billigere. Desuden er der gratis forsendelse, og det er jo dejligt.

    Ellers er det en god idé at få den man køber fra til at sætte kryds i 'gift' på pakkesedlen, og så lade være med at inkludere regninger eller noget som helst andet, hvor der står hvad det har kostet. Jeg tror toldvæsenet går mest efter pakker fra USA og lande der ikke er medlem af EU.
     
  19. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    hæh.. par bor sq da langt væk fra mig... næhh den må jeg vel bare se alene... hvis jeg får tid.... dumme dumme eksamner
     
  20. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Måske, men han bor da i Odense, og de fleste andre bor vist i Københavns området. Og det er længere væk.

    Men hvis du vil komme herover, så kan vi måske finde en dag, hvor vi allesammen kan gå i Imperial og se den.
     
  21. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Mr mundi, jeg undskylder! Det har faktisk heller ikke meget med øl at gøre....men det er der på den anden side ikke meget svensk øl der har.
     
  22. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Helt i orden, men hvad er det så? ?[face_plain]

    Det eneste "blå" jeg umiddelbart plejer at drikke er Blå Curaçao og Bols Blå (naturligvis blot som ingrediens) ;)
     
  23. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Det her bliver svært.... ;) Det ER øl, men svenskerne laver meget tynd øl, så når man plejer at drikke alm dansk øl, er det svært at vænne sig til deres. Blå Pripps er så igen en af de værste af de svenske øl, vi plejede at sige: den er 10% tynere end vand!

    Det er lidt ligesom kaffe. I danmark drikker vi meget stærk kaffe, hvorimod, i usa, der bruger de halvt så mange bønner og dobbelt så meget vand!
     
  24. Darth_Malignent

    Darth_Malignent Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Apr 2, 2003
    Tager min hjelm af og sætter den på en stol ved siden af mig.. Hey R-2! stik mig en kamikaze med et lemon twist.. Er der nogen der gider række mig peanuts´ne?? Hva så allesammen?? Hvor´n går det? Jeg har lige fået hund! En sød lille blanding af Stafford terrier og en smule pit bull.. Tony! Han er er cirka et år gammel! Vi overtog ham fra nogle venner af min storesøster.. Den skulle ellers have været aflivet da der var ingen der ville ha ham og ejeren måtte ikke ha ham i sin lejlighed.. Så trådte vi til! Han er simpelhent så sød.. og han er en værre hidsig prop! De andre hunde bliver skide bange hvis han bare så meget som kigger på dem.. De fatter ikke han bare vil lege..
     
  25. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ja jeg skal også se matrix den 21 maj klokken 03:15 i Imperial. Men de dumme amerikanere har allerede fået den :(