main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Denmark Disney's opkøb af LFL og EP7-9 i 2015-2021

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Mr_Mundi, Nov 1, 2012.

  1. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hvad er Jeres mening om hele denne sag?

    Personligt var jeg noget skeptisk, da jeg først så det.
    Jeg elsker Disney, Star Wars og Disney's Star Wars merchandise, men jeg syntes ikke om et fælles filmselskab. Jeg er dog ved at vænne mig til tanken og i takt hermed, synes jeg også, at det måske ikke er helt ringe alligevel.

    Jeg synes helt klart, at LFL med diverse selskaber knyttet hertil (Industrial Light and Magic, Skywalker Sound m.m.) bør bestå. Og hvis GL skal sælge det for at sikre dets fortsatte eksistens, så er det fint nok.

    Min betænkelighed var ved fortsat viderebygning af Star Wars universet.
    Star Wars har en solid fanskare og flere film/serier vil være med til at fastholde interessen og få nye fans til. Jeg er bare bange for, at det ender som Star Trek (som jeg også er rigtig glad for), der med 11 (snart 12) film og 6 serier med i alt 30 sæsoner virker lidt udbrændt. Seneste film var ganske vist et friskt pust og jeg ser da frem til den 12. film, men et eller andet sted i forløbet har man vist tænkt mere i kvantitet end i kvalitet.

    Star Wars Episode VII i 2015. Det bliver interessant at se, hvad den skal handle om.
    Det her lyder ret interessant: Interview med Mark Hamill
    I modsætning til tidligere regner jeg dog ikke med at komme til at se den til premiereforstillingen (desværre). Jeg er vist blever for gammel og ikke fuld nok til at ligge og rode på fortovet foran en biograf for at få billetter.

    Jeg synes at det er påfaldende, at George Lucas i flere år har benægtet eksistensen af EP7-9. Og EP10-12 har jeg kun set omtalt to eller tre steder - blandt andet af Steven Spielberg og nu eksisterer de pludselig og planlægningen er åbenbart så langt fremme, at de allerede kan have en film klar til maj 2015.

    Jeg antager at Celebration VII kommer til at ligge i forbindelse med premieren på denne film, ligesom Celebration I-III lå i forbindelse med premiererne på Episode I-III. Det er også bedre med Celebrations i foråret.

    Så hvad er Jeres mening om Disney's opkøb af LFL og deres videreudvikling af Star Wars-universet.
    Og skal I ind og ligge i kø for at få billetter eller venter I til massehysteriet (ikke negativt ment) har lagt sig? Og hvad håber I vi får at se i EP7-9 og på sigt måske 10-12, som de åbenbart også er interesseret i at lave?
     
    Darth-Floyd likes this.
  2. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Min første tanke var også at det var ikke godt for Star Wars, men efterhånden er jeg også kommet frem til at det nok er ok. Jeg har selv opgivet at følge med i Clone wars og øvrigt EU, læser kun en tegneserie i ny og næ, så jeg glæder mig faktisk lidt til at se en ny film, selvom jeg nok ikke har så store forventninger til næste trilogi som jeg havde til de andre.

    Tænk sig, det er nyt for mig at Lucas allerede i 76 havde planlagt 4 trilogier, har altid kun hørt om tre.

    Tror også jeg takker nej til at ligge i kø, denne gang kan jeg godt vente et par dage med at se de nye film

    Men det bliver spændende at se hvad de kan få ud af det
     
  3. FARK2005

    FARK2005 Jedi Master star 2

    Registered:
    Sep 3, 2012
    Da jeg først så denne overskrift på DR's hjemmeside: "Leia bliver Disney-Prinsesse" var min første tanke: "Nooooooooooo!".

    Men her et par dage efter har jeg besluttet mig for at være forsigtig optimist: der kommer jo noget godt fra Disney i ny og næ. Derudover virker det som om Disney’s fokus i første omgang vil være på tiden efter den originale trilogi, og det er ret begrænset hvor meget jeg følger med i EU herfra (Obi-Wan er min absolutte yndlings-karakter, så det er primært i den periode hvor han er i live, der interesserer mig), så jeg har ikke umiddelbart nogen kvaler over at de sandsynligvis vil trampe på det eksisterende “New Republic era”-EU.

    Når det er sagt, ville jeg personligt have foretrukket at SW endte i hænderne på et mere voksen-orienteret selskab, for selvom SW grundlæggende er en eventyr-fortælling, så berører den emner (som fx krig) der som udgangspunkt ikke er for børn og sarte sjæle – og jeg tror SW-filmene (og mange andre film som fx “Ringenes Herre”) og TCW-serien ville være endnu bedre hvis de ikke var begrænset af at de også skulle kunne ses af børn (så kunne man måske også have undgået at karakterer som Jar Jar blev til mere end en flyvsk tanke).
     
  4. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Ja, så fik jeg alligevel set den på åbningsdagen og i Imperial, dog ikke første visning. Og som skrevet for tre år siden, havde jeg ikke de store forventninger til filmen, men må sige jeg i den grad blev positivt overrasket.

    Så den helt spoiler free, havde ikke engang set traileren, så jeg gik i biografen for bare at blive underholdt i et par timer. Nu har jeg faktisk planer om at se den endnu engang i biografen, noget jeg ikke har gjort med episode 1-3, så god syntes jeg den var. Så den i alm 2D første gang, så må hellere se om jeg ikke kan komme til at se den i 3D næste gang
     
  5. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Ups, det er vist længe siden jeg har holdt øje med denne del af forummet. Er ellers næsten dagligt inde og se andre tråde.

    Floyd, jeg håber ikke, at du så forestillingen kl. 13 (dagens første 2D forestilling), for der var jeg nemlig selv inde i Imperial og se den og jeg vil da være ked af, hvis jeg missede chancen for lige at sige hej.
    Jeg så andre, som jeg kender - nogle, som havde set dagens første forestilling kl. 10, som var i 3D og andre, som skulle ind og se samme forestilling som jeg selv.
     
  6. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Hej Mundi

    Jo, det var klokken 13 jeg var inde at se den :-( jeg kiggede ellers meget rundt for at se om der var nogen jeg kendte

    Jeg fik set den en gang mere, men desværre ikke i 3D
     
  7. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Ej, det var da ærgerligt. Det ville ellers have været superhyggeligt lige at få sagt hej.

    Jeg så den selv 5 gange.
    2D kl. 13, og så et par dage senere i 3D i Imperial og derefter Imax 3D i Cinemaxx for at se forskellen og de sidste 2 gange i 2D i Imperial.
    Der var klart en kvalitetsforskel i 3D versionerne, hvor Imax 3D var meget klarere i billedet, men jeg har tidligere set samme film i henholdsvis 2D i Imperial og 2D i Imax biografen i Cinemaxx og der synes jeg ikke der var nogen videre forskel, så jeg holder mig til stambiografen Imperial.
     
  8. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Ja,det havde det været

    For mig drejede det sig om at få set den på dagen og i Imperial, da jeg har set dem alle (undtagen episode 4 og 5) i imperial på premieredagen.

    Må indrømme jeg ikke kommer så meget i biografen mere, men fik da set de tre Hobbit film på stor skærm også, dog ikke i Imperial
     
  9. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg vil selvfølgelig også gerne se den på dagen, men jeg er skuffet over, at Disney har valgt at droppe midnatspremieren for fans. Specielt fordi andre lande har haft den.

    Der var så gallapremiere i stedet for. Og jeg kender da også en, som spurgte om jeg vil med, men så snakkede han om udklædning og det er jeg ikke lige til, så jeg sprang fra. De havde så også siddet på de forreste rækker i Cinemaxx og der er det lidt småt med det gode overblik, så jeg begræder ikke helt vildt, at jeg takkede nej, selv om det viste sig, at udklædning kunne klares med et lyssværd. Havde jeg vidst, at jeg kunne klare mig med et lyssværd, så havde jeg nok sagt ja tak, men nu fik jeg i stedet min første oplevelse med filmen fra en ordentlig plads i Imperial og det er jo heller ikke så ringe endda.:D

    Man kan jo ikke nå det hele.:)
    Når man har familie, så kommer der naturligvis andre prioriteter.

    Men jeg håber da at kunne hilse på dig igen irl på et tidspunkt - inden jeg bliver så gammel og senil, at jeg ikke kan huske, hvem du er.:p
     
  10. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Ja, vi må prøve at se om vi ikke kan få hilst på hinanden på et tidspunkt. Kiggede efter dig i Imperial igen i år, var der til den forestilling kl 16. Skulle selvfølgelig lige have tjekket eller skrevet herinde først.

    Så "Rogue One" i 3D denne gang, men var faktisk lidt irriteret over det, synes mange af scenerne virkede slørede. Hvad er din mening om 3D?
     
  11. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Ja, det er jo en fordel at lufte det først her, for at øge muligheden for et eventuelt møde.
    Denne gang var jeg dog ikke i stand til at se filmen før om fredagen.
    Jeg havde oprindeligt købt billet til første forestilling, men omstændigheder gjorde, at jeg måtte ændre til fredag aften.

    Jeg er enig i, at 3D ikke er optimal i mange scener. Af uvisse årsager har distributøren jo desværre valgt, at den kun skal vises i 2D kl. 12.30 i Imperial.
    Jeg er absolut ikke fan af Cinemaxx, men lige til 3D, så må jeg nok erkende, at IMAX 3D slår Real 3D. Så hvis man vil have 3D oplevelsen, så vil det nok være bedre, at se den i en IMAX biograf.
    Personligt foretrækker jeg dog stadig Imperial og 2D. Foreløbig er det blevet til 3 gennemsyn af Rogue One, alle i Imperial i 3D. Senere på ugen skal jeg se den i 2D ligeledes i Imperial. (Jeg bryder mig bare VIRKELIG IKKE om Cinemaxx).

    Jeg ved ikke hvordan tingene er hjemme hos dig, jeg mener med hensyn til udflugter, men husk, at der er http://www.starwarsmesse.dk i Randers næste år.
    Jeg har selv været der i '14 og '16. Jeg kommer dog ikke næste år, da jeg skal til konfirmation den dag. Og jeg regner ikke med, at du tager til Star Wars Celebration (dette kan ellers godt anbefales).

    Og så vil jeg selvfølgelig lige runde af med at sige god jul og godt nytår til dig og dine. [face_party]