main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

En ny æra!

Discussion in 'Archive: Norway' started by HenrikSolberg, Jan 20, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Det er på tide at dette forumet våkner opp igjen...

    Er det noen her som har noe bidrag på UKM i år?
    Jeg meldte på en film jeg har laget til lokalmønstringa i Fredrikstad. En slags kunstfilm på fire minutter, med 3d animasjoner laget i fordypning på skolen!

    Jeg har forresten også fått et irritasjonsmoment når jeg er på internett. En ny startside har lagt seg til (www.smartsearch.ws). Den er helt umulig å fjerne, samtidig som det ikke går ann å skrive inn adresser i adressefeltet, må bruke et felt lenger ned på siden. Noen som kjenner til dette? Hater sånne folk!

    Leste forøvrig her om dagen at skuespilleren bak Tarkin vender tilbake til EP3. Gleder meg!!!

    Samtidig florerer det nå med piratversjoner av OT på DVD nå, også på norske QXL! En idiot sa at den var ekte og prøvde og selge trilogien for 800 spenn. For en idiot. Jeg høvla'n inn og fortalte at dette ikke var akseptabel oppførsel overfor Star Wars interesserte...

    Så ikke gå i den fella altså!

    Så hvordan går livet til andre her inne?
     
  2. glennth

    glennth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Sep 30, 2002
    Jeg overlevde nyttårsfeiringa og er flyttet over til en annen avdeling på jobben, og krysser fingrene og håper jeg ikke blir sagt opp eller permitert om et par måneder når det blir nedskjæringer.
    Ellers er jeg godt igang med filmen jeg lager (Jedi Refugee) for de som fremdeles husker den. Laget en konsept-effekt-test jeg tenkte jeg kunne dele med dere. Husk bare at det er en test, og ingenting er ferdig enda. Det dere ser er hyperriften romskipet generer og skal kjøre inn i for å komme seg til et annet sted:

    *Bilde*

    Og hvis skuespilleren bak Tarkin kommer tilbake blir jeg veldig overasket. Peter Cushing som spilte Grand Moff Tarkin døde for flere år siden. Men jeg har hørt at figuren Tarkin kommer tilbake. Ikke personen bak ham :)

    EDIT:
    Redigert mtp bildet.
     
  3. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Det har du selvfølgelig helt rett i!

    Det var noe dritt! Døde forøvrig i 94
     
  4. WEEBACCA

    WEEBACCA Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 4, 2004
    Kult bilde, glennth! Bra animasjon :)

    Hva slags program bruker du?

    Bruker du både dataanimasjon og skuespillere eller er alt laget på data?
    Har du forresten tenkt å være med på "Star Wars Fan Films Awards"?

    Jeg tror ikke jeg kommer til å delta på årets festival, men til neste år skal jeg lage en knallbra fanfilm som jeg skal delta med!!!! :)
     
  5. glennth

    glennth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Sep 30, 2002
    Bildet er laget i 3D Studio Max og touchet opp i Adobe After Effects etterpå. Filmen min skal være en normal filmet film med normale mennesker som skuespillere. Men det skal også være mye effekter, blant annet en heftig kamp mellom to romskip i begynnelsen (håper den blir så heftig som jeg ser for meg i hodet mitt da :)).
    Jeg tviler sterkt på at jeg skal være med i Fan Films Awards da jeg mener å huske at de kun tar med parodier og dokumentarer. Min er ingen av delene så du vil nok ikke se meg der.
     
  6. WEEBACCA

    WEEBACCA Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 4, 2004
    Ja, de tar bare imot parodier og dokumentarer, så jeg tenkte på om du eventuellt hadde tenkt å delta med en annen film...
    Har du laget noen fanfilmer tidligere?

    Du får ha lykke til med filmen din, håper den blir så bra som den ser ut fra bildene :)
     
  7. WEEBACCA

    WEEBACCA Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 4, 2004
    Hei!
    Har nettopp funnet ut at bare folk som bor i USA,STORBRITANNIA,JAPAN eller CANADA (unntatt Quebec) får lov å være med på Star Wars Fan Film Awards!!!!!!!!!!!

    Dette kom som et sjokk på meg for jeg mener å ha lest reglene tidligere uten å ha oppdaget dette! Jeg har dessuten gledet meg stort til å få være med og skuffelsen er derfor STOR!!!!!!!!!!!!!!

    Konkurransen burde ha vært åpen for alle!!!!
     
  8. hansen

    hansen Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 25, 2003
    Skyldes ikke det noen statlige konkuranseregler der borte? Tror det...
     
  9. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    HenrikSolberg: Siden du viste til har jeg også hatt problemer med. Fikk det etter jeg installerte Messenger +. Kom også en sær linje til på Explorer'en min, og en haug med popups. Løste seg etter at jeg la inn windows på nytt, hvilket alltid er like gøy, sant? heh... Går vel kanskje ann å bare avinstallere messenger + også, men har hørt mange har hatt problemer med det...
     
  10. WEEBACCA

    WEEBACCA Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 4, 2004
    Skulle likt å visst hvilke statlige konkurranseregler det er som tillater folk fra Storbritannia, Japan og Canada (unntatt Quebec) å være med i konkurransen, mens f.eks store (og engelskspråklige!) land som Australia og New Zealand ikke får være med!!

    Jeg kunne forsåvidt akseptert det hvis konkurransen bare hadde vært åpen for amerikanere, men når enkelte andre land også for være med blir det svært så urettferdig for oss som ikke får lov... :(
     
  11. starwarsfreak55

    starwarsfreak55 Jedi Youngling

    Registered:
    Mar 23, 2004
    glennth: hvor skal dere filme jedi refugee????? gleder mg til å se den. fin webside, forresten...
     
  12. DarthGere

    DarthGere Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jun 4, 2004
    howdy, I was just skimming by and wanted to say that I DON'T UNDERSTAND A FRIGGIN' THING OF WHAT YOU'RE SAYING!!! I think norwegian is another form of Huttese...
     
  13. hansen

    hansen Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 25, 2003
    Kanskje det ja...
     
  14. WEEBACCA

    WEEBACCA Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 4, 2004
    Vel, fyren som sa det er fra Japan, så han er kanskje ikke den rette til å uttale seg :p

    Japansk høres skummelt ut som klingon, spør du meg :D
     
  15. hansen

    hansen Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 25, 2003
    Jeg nekter å innrømme hvorvidt jeg vet hvordan klingon høres ut eller ikke.

    så det så

    Forresten... Jeg ser du går på filmskole i Norge, kan jeg spørre hvor?
     
  16. WEEBACCA

    WEEBACCA Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 4, 2004
    Er nettopp ferdig med 1.året på Film og TV-linja ved Nordisk Institutt for Scene og Studio (NISS)...Har du hørt om skolen? :confused:
    Har sommerferie nå, og prøver desperat å få meg en sommerjobb i bransjen som produksjonsassistent eller noe, men har nok vært for sent ute, sukk... :_|
    ...jeg får prøve å finne meg en annen jobb...

    Jeg vet vel egentlig heller ikke hvordan klingon høres ut... :)
    Har bare sett en Star Trek film (Ressurection), men jeg antar det høres omtrent ut som japansk :D
     
  17. hansen

    hansen Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 25, 2003
    Nei, har ikke hørt om den, var vel egentlig bare nysgjerrig...
     
Thread Status:
Not open for further replies.