main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Episodi II kotiteatteriin.

Discussion in 'Archive: Finland' started by Mr_Farenheit, Nov 12, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mr_Farenheit

    Mr_Farenheit Jedi Youngling

    Registered:
    Feb 18, 2002
    Uhmaan tunnettuja fysiikan lakeja ja aloitan suomenkieliseen foorumiin uuden topicin..

    Todellakin, ensi perjantaina ilmestyy tänne pohjolan perukoillekin tuon viimeisimmän vedätyksen kotiversiot vhs & dvd muodoissa.
    Täytyy sanoa että odotukset ovat korkealla, varsinkin kun Episodi I:n dvd on kokoelmani kulutetuinpia, elokuvan kehnoudesta huolimatta.

    Toivottavasti tälläkään kertaa ei Luca$h petä ja saa nauttia Tähtien Sodasta sellaisena kuin se on tarkoitettukin.. =)
     
  2. Joukahainen

    Joukahainen Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 7, 2001
    No elokuvan laadusta (siis kuvan ja äänen) ei tarvitse huolehtia laisinkaan. Sen taidon Lucas taitaa.

    Eikö se juuri Lucas ollut, joka huolestui, kun Jedin paluuta nähtiin liian huonoissa teattereissa ja sitten pani alkuun sen - mikä se nyt olikaan... sen THX -jutun tai jonkun... ?

    Kyllä niitä ekstrojakin näkyy DVD:ltä ihan mukavasti löytyvän. Paska homma vain, kun on nähnyt jo miljoona kertaa ne mainiot pikku nettidokumentit. No kunhan on kommenttiraita!
     
  3. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Hah, meikäläinen ei ole nähnyt mitään muuta kuin itse leffan (tavallisena ja diginä), bonukset ja ekstrat on kaikki ihan uutta ja ihmeellistä. Jos vaan vielä ois kotiteatteri ja kunnon töllötin. Lucas voisi vetää herneen tai pari nenäänsä, kun katselen hänen hienoa elokuvaansa dvdltä, 14" telkusta :eek:
     
  4. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Juuh, noi webbidocumentit ja 6kpl poistettuja kohtauksia, Bloopersit ja Love Story-dokkari on tullut jo nähtyä tuolta dvd:ltä.
     
  5. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Webbidokumentteja voisi urkkia, jos olisi kaistaa, mutta modeemilla.... ei.
     
  6. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Kun nyt saisi DVD-soittimen taas pelittämään niin voisi hommatakin Ep2:n DVD:nä.
     
  7. Baltic_herring

    Baltic_herring Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 10, 2002
    Itse hain Ep2 dvd:n heti perjantaina ja viikonloppu meni mukavasti sen parissa. Nyt maanantaina huomasin että dvd-versiot oli kolmesta eri tavaratalosta myyty loppuun. VHS-versiota oli paljonkin jäljellä. Täytynee hommata sekin vaikka erään valtakunnallisen videovuokraamoketjun kautta. Ostohinnasta saa puolet etukuponkeina, joten käytetään tilaisuus hyväksi.
    Taas erinomainen dvd. Eipä suurempaa valittamista. Tjaa, kansien sisällä oleva paperilehtinen on typerästi kiinnitetty. Tosi tökerösti. Yäk!
     
  8. Joukahainen

    Joukahainen Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 7, 2001
    Ei minullakaan paljon valittamista ole.

    Ärsyttää vain vähän, kun Sormusten herra tuli nyt samana päivänä ihan tosissaan DVD:lle. Vaikka Episodi II -DVD:stä ei ole valituksia, ei se kuitenkaan vedä vertoja Sormusten herralle (siis puhun DVD -julkaisusta, en elokuvasta itsestään). Siinä vasta DVD. Ja jos alue II:n asukkeja ei olisi raiskattu viidennen levyn puuttumisella... paketti olisi täydellinen. Se olisi täydellinen DVD. Nyt se on lähes sitä.

    Episodi II taasen... siinä nyt ei ole valittamista.
     
  9. SamiS

    SamiS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Aug 7, 2001
    juu, ostin sormusten herran perjantaina, enkä vieläkään ole katsonut kaikkea.

    tosin puolet viikonlopusta meni ep2:n katsomiseen :D
     
  10. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    "Ärsyttää vain vähän, kun Sormusten herra tuli nyt samana päivänä ihan tosissaan DVD:lle. Vaikka Episodi II -DVD:stä ei ole valituksia, ei se kuitenkaan vedä vertoja Sormusten herralle (siis puhun DVD -julkaisusta, en elokuvasta itsestään). Siinä vasta DVD. Ja jos alue II:n asukkeja ei olisi raiskattu viidennen levyn puuttumisella... paketti olisi täydellinen. Se olisi täydellinen DVD. Nyt se on lähes sitä."

    Ihan uteliaisuudesta, mitä sillä viidennellä levyllä olisi ollut? En ole nyt seurannut ollenkaan uutisia. On LOTR DVD kyllä nytkin jo aivan loistava paketti.

    On Episodi II:kin ihan mainio DVD julkaisu, ettei siitäkään ole mitään valittamista.
     
  11. Joukahainen

    Joukahainen Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 7, 2001
    Viidennellä levyllä olisi ollut pitkä (yli tunnin) dokumentti nimeltään National Geographic: Beyond the Movie - The Lord of the Rings, mutta joidenkin tekijänoikeuskiistojen tai muun sellaisen takia alue 2:lle ei saatu tuota levyä mukaan tähän pakettiin. Tämän levyn voi kuulemma mm. Anttilasta ostaa täyshintaisena erikseen, mutta osana Sormusten herra -pakettia se olisi ollut vähän pidempi.
     
  12. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Olen ventannut ja väijynyt AOTC:n videoversion halpenemista ennen kuin ostan, mutta nyt on päähän pälkähtänyt ajatus, että kannattaisiko ostaa VHS:n sijasta DVD:nä, vaikkei omista DVD-soitinta eikä ole tietoa, milloin hankkii sellaisen?

    Sitaattia Kaitsun videofriikkisivuilta:

    Pimeä Uhka dvd:ssä on kyseessä julkaisu, joka kannattaa ostaa vaikka ei vielä dvd-laitetta omistaisikaan. Sillä tämä on SE hyvä syy sitten hankkia dvd-laite. Jos et usko tätä väittämää, niin useimmat videovuokraamot vuokraavat myös dvd-sottimia, -hae sellainen ja testaa itse mitä kaikkea voi tunkea kahden levyn sisään. Varaa hyvin aikaa tälle operaatiolle. Kauppaan siitä!

    Mitäs mieltä te olette ep I- ja II-DVD:eistä? Ja voitteko jotakin kertoa DVD:eistä ja -soittimista ylipäänsä, sillä minulla ei ole harmainta hajuakaan niiden toiminnasta/käyttöliittymästä/tms.
     
  13. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    TPM ja AOTC DVD:den sisällön "hyvyys" nyt riippuu ihan siitä kuinka paljon SW.comin julkaisemia videoita on katsonut. Jos ne kaikki on katsonut, niin DVDeillä ei ole kuin pari hyvää pidempää dokumenttiä katsottavaksi, tosin yleensä niissäkin on aikalailla pätkiä lyhyemmistä SW.comin videoista. Mutta jos ne on jääneet näkemättä, niin kyllähän ne oikeastaan on "must see", eli kaikkea kivaa löytyy. Ja onhan DVD:ssä vielä tietysti hyvänä puolena parempi kuvan- ja äänenlaatu, kuin mitä VHS:llä on tarjota. Itse tosin on tullut hankittua sekä VHS ja DVD-versiot kokoelmiin.
     
  14. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Minä hankin dvd-soittimen elokuun 02 alussa ja tyytyväinen olen ollut, vaikka se on vieläkin kiinnni 14" töllössä. Levyt on kätevämpiä ja paremmin säilytettäviä kuin kasetit ja niissä on yleensä edes jotain bonusta, ainakin hinnakkaammissa julkaisuissa. Star Wars 1 ja 2 ovat ainakin 'must' jos soittimen omistaa, niihin on koottu mm StarWars.comin web documentariesit sun muuta hassua.
    Ja tekniseen puoleen minä olen ihan väärä tyyppi vastaamaan: en ole insinörtti. Kunhan toosa maksaa 'ei liikaa' ja siinä on tarpeeksi paikkoja johdoille (saa tulevaisuudessa kiinni siihen kotiteatteriin ja megatelkkariin...) Ei niillä kai muuten mitään väliä, kovasti mainostettu kuvanlaatukin riippuu kuvansiirrosta: wanha video ei ole siirrettynäkään ihmeellinen, eli ei se dvd-logo maailmaa aina mullista.
     
Thread Status:
Not open for further replies.