main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

FanForce Europe Meeting 2009 i Köpenhamn

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , May 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Så det traditionella FanForce Europe-mötet 2009 kommer att ske i Köpenhamn helgen den 15-16 augusti.

    FFEM är en tradition sedan 2002 och innebär att FanForce-människor från hela Europa träffas, umgås och helt enkelt har roligt tillsammans. Jag har varit på alla utom 2004, då jag sparade pengar för att åka till C3 och inte hade råd att åka till Lissabon. Det har varit några av de roligaste resorna jag har haft. Det skulle vara jätteroligt om vi är flera stycken som kan åka, Köpenhamn är ju inte så långt bort och är man tidigt ute går det att hitta riktigt billiga biljetter dit. Det är Camilla (Qui-Gina_Jinn) som har sagt ja till att hjälp till med vad vi kan hitta på under den där helgen.

    Som lite historia kan nämnas att de tidigare mötena har varit:

    2002 - London
    2003 - Paris
    2004 - Lissabon
    2005 - Stockholm (det mest lyckade hittils enligt de som har varit på flera)
    2006 - Berlin
    2007 - London (i samband med Celebration Europe
    2008 - Düsseldorf (i samband med Jedi-Con)

    Mer information om årets möte kan hittas här
     
  2. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag har sällan haft så roligt som under mötena i Stockholm och Berlin (de jag varit på), det är helt enkelt fantastiskt roligt att umgås med galningarna från resten av Europa!

    EDIT: Hah, hittade att min gamla sida om mötet i Stockholm fortfarande ligger uppe...

    Foton från diverse möten finns på FFS Photobucket-sida, det är bara att kika runt och se hur kul det varit på de tidigare mötena!
     
  3. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag ska ner och troopa nu i helgen men jag kan tänka mig att åka på FFEM Köpenhamn.
    Då får man ännu ett FFEM att lägga till i signaturen.
     
  4. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag känner mig väldigt lockad att följa med. jag har ju inte varit på något FFE möte förut. Det tål att tänkas på i alla fall.
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det är otroligt roligt, och till skillnad från när det är mässor och sånt så finns det inget som distraherar från att bara ha kul tillsammans. Är det något särskilt man vill göra i Köpenhamn är det ju bara att föreslå det i tråden, inget är ju egentligen bestämt än, mer än tid, plats och tivoli.
     
  6. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag och David (Berg) har iallafall köpt våra flygbiljetter nu.
     
  7. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det skulle nog bli kul, men tillgången på vegetarisk mat i Köpenhamn var usel när jag var där sist, så jag avstår.
     
  8. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Efter att ha tittat över min ekonomi lite så känner jag nog att jag inte har råd. Jättetrist, för jag skulle verkligen vilja följa med. Ni får väl ha det roligt för min del med. :)
     
  9. ANTON91

    ANTON91 Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 10, 2008
    som det ser ut nu så sitter jag dåligt till med både tid och pengar men jag ska försöka
     
  10. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Inte särskilt bra växlingskurs nu heller. En hundring danska kronor mindre för min tusenlapp nu än när jag var där i slutet av maj. Gah!
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Japp, den svenska kronan är verkligen usel för tillfället.
     
  12. ANTON91

    ANTON91 Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 10, 2008
    tider räcker till men pengarna gör det inte så jag kan inte komma
     
  13. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag var i Köpenhamn över dagen på min semester och det är verkligen fruktansvärt dyrt där. Vill man till exempel ha en helt vanlig Marabou chokladkaka får man snällt betala över 40 kr. :eek:
     
  14. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Tack och lov verkar ju den svenska kronan ha stärkts en aning mot den danska på sista tiden, men jovisst det blir dyrt.
     
  15. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Hur hade ni det på FFE-mötet?
     
  16. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jo rätt trevligt. Vi hittade Danmarks "kulle"
    OA har bilderna och beroende på hur modig hon är så får vi se om hon lägger upp den lilla film-klippet som jag tog.

    Jag måste säga att gungorna på Tivoli var rätt högt upp. och att man monterat ett staket med sjut direkt under vet jag inte vad EU-direktivet för nöjesparker skulle säga om ;)

     
  17. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Det känns inte som om de är så noga med säkerheten på nöjesparkerna i Danmark överhuvudtaget. När jag var på Bakken tidigare i somras fick man i stort sett själv se till att man var ordenligt fastspänd. Jag hade knappt hunnit sätta mig tillrätta i tåget innan berg- och dalbanan drog igång. Fast det positiva var att det var nästan inga köer.

    Jag ser fram emot lite bilder. Och nu måste vi ju få se filmklippet. :)
     
  18. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Vad gjorde ni för kul förutom att gå på Tivoli då?
     
  19. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vi gick runt i Roskilde, framförallt på Vikingaskeppmuseet där, det var jättekul.

    Bilderna kommer under kvällen.
     
  20. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Og her kommer så de første billeder!

    Camillas billeder

    Tusind tak for et rigtig godt møde :D
     
  21. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Och här finns mina bilder clicketiclick

    Mina favoriter är:

    [image=http://i10.photobucket.com/albums/a143/Qui-Gina-Jinn/FFE%20Meet%20Cph%202009/Copenhagen2009009.jpg]

    och

    [image=http://i5.photobucket.com/albums/y192/ffsweden/FFEM%20Copenhagen/IMG_0590.jpg]

    Och jodå, här kommer videon

    Det var synd att vi inte var fler, men vi som var där hade väldigt roligt. :D
     
  22. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag sitter och slökollar på maraton från Berlin. Detta har visserligen inget att göra med Köpenhamn mötet, men jag börjar förstå varför man hade så ont i fötterna vid Berlinmötet. Jag tror vi knatade runt hela maratonloppet för jag känner igen nästan alla hållpunkter som de visar.
     
Thread Status:
Not open for further replies.