main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Fejl/plothuller i Star Wars

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Mar 5, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg elsker at finde på fornuftige forklaringer på fejl i Star Wars filmene.

    Hvis der er noget I har undret jer over eller som I ved er et plothul, så kan vi her sammenstykke nogle gode fornuftige forklaringer.

    Er der f.eks nogen der ved hvorfor Han Solo har en hjelm som har et visir som gør det umuligt at se? Det er den Luke bruger da Obi-Wan lærer ham at bruge lyssværdet på Falken.
     
  2. Lilu

    Lilu Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 15, 2000
    Det kunne jo være at han har behov for at beskytte signe øjne i bestemte situationer.

    Måske er det en svejse-hjelm, han bruger når han laver nogle af sine utallige reperationer på Falken.


    Men hvordan kan det være at der kun er et klima på alle planterne?

    Og hvordan kan den unge Obi-Wans fletning skifte side engang imellem?
    (Ok, det er ikke noget jeg selv har lagt mærke til, men der er folk der sværver på at det sker)
     
  3. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Every time you notice something like that... A wizard did it!
     
  4. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    læg mærke til når spoiler






    qui gon dør i star wars episode 1. Det ene øjeblik ligger han den ene vej i næste klip den anden.



    spoiler end

    men ellers så forklar mig lige de 79 andre fejl i episode 2 : http://www.moviemistakes.com/film.php?filmid=2254 :D
     
  5. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Ej nu spoilede sneglen hele Ep1 for mig! Godt nok blev jeg advaret men aligevel!























    :p
     
  6. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Vi må lave en Episode I spoiler tråd så det kan holdes der.
     
  7. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Glem episode 1!
    Jeg har hørt, at der i episode 2 skulle komme stormtroopers!!!

    Og Leonardo De Caprio skal spille Anakin.
     
  8. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    okay har en major spoiler...














    anakin og jar jar binks er med i episode 2... :D
     
  9. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    KÆMPE spoiler:






    Jeg har hørt, at Anakin bliver Darth Vader.

    Det vidste I nok ikke hva'? ;)
     
  10. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Off topic appeared on approx reply #4.
     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja ja ja, en svejsehjelm - det kan jeg godt leve med - Luke kalder visiret for et 'blast-shield' så det kan meget vel være noget man bruger når man reparerer ting og sager på Falken - selvom det ligner mere en X-wing hjelm.

    okay - jeg har nogle flere - hvor bliver den trappestige af som sidder på siden af Luke's X-wing da han forlader Dagobah?

    Og - hvordan kan det være at der er tyngdekraft på den asteroide hvor Han, Leia og Chewie vandrer rundt i maven på spacesluggen? og hvordan kan de bare vandre rundt i 'rummet' med intet andet på end deres almindelige tøj og iltmasker? Er der ikke rimeligt koldt i rummet?

    Jeg har selv nogle teorier men vil gerne høre jeres først :)

    EDITS: Snegl, jeg gider ikke at prøve og bortforklare kontinuitets fejl - for det er umuligt at forklare (inden for filmens univers) hvordan Obi-Wans hårpisk skifter side osv. For det skyldes faktisk at de er blevet nødt til at spejlvende billedet under redigeringen, så der blev et bedre flow i filmens billedsprog, - og det er unægteligt et lidt kedeligt svar ;) .
     
  12. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Og - hvordan kan det være at der er tyngdekraft på den asteroide hvor Han, Leia og Chewie vandrer rundt i maven på spacesluggen? og hvordan kan de bare vandre rundt i 'rummet' med intet andet på end deres almindelige tøj og iltmasker? Er der ikke rimeligt koldt i rummet?

    ...Tja, hvordan ka der være lyd i rummet? ;)
     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    :) tjaa det ville jo være nogle lidt kedelige film hvis der ikke var ;)

     
  14. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Ja, jeg vil prøve mig frem med den asteroide:

    Hvis asteroiden bestod af et enormt tungt metal (sikkert tungere end Uran og Plutonium og ukendt for os her idag), burde det være muligt at den havde en tyngdekraft der var stor nok til at holde et menneske på overfladen. Samtidig skulle den også holde en atmosfære på plads, for ellers ville vores kendte helte eksplodere i det vacuum der ville være. Hvis man forestiller sig, at asteroiden engang har kollideret med en komet (der består af is), hvor sammenstødet har smeltet kometen i et nu. Derefter er de gasser der var i kometen blevet opsamlet af asteroidens tyngdekraft.

    Mht. til hvorfor der ikke er koldt, kan det forklares ved de biologiske processer der sker i spacesluggen. De vil uundgåeligt producere varme.
     
  15. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Den med tyngekræften lyder ok, jeg fik også kun 7 i fysik så hvad ved jeg? ;) Men Han Solo og Co må jo ha *troet* de var inde i en grotte i astroiden og ikke inde i en spaceslug, for da de flygter ud bliver de overaskede da den lukker munden. Så for dem må det alsta være ganske normalt at ku færdes på en tom ensom astroide uden at fryse ihjel sq man mene?
     
  16. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    OK...
    De stoffer vi kender i dag, der har en meget stor tyngde, er alle radioaktive. Vi kender også fra vores egen Jord, at det der gør Jorden varm inden i er radioaktivt henfald. Og det er meget meget lidt af Jorden hvori der er radioaktive isotoper. Dvs de tror denne asteroide må bestå af et tungt radioaktivt stof, som derved danner varmen.

    Det holder selvfølgelig ikke, da de ikke ville gå udenfor, hvis der var så stor radioaktivitet. Medmindre, de er inde for Falkens energiskjold.
     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    wow, det var præcis sådan noget jeg tænkte på, det med tyngdekraften lyder godt TK-254!

    Min teori var også at de stadig var inde bag Falkens skjold - derfor exploderer de ikke i vacuum'et. Jeg tror også at Han tog et slags scan af omgivelserne, før de gik ud - han har nok undret sig lidt over hvorfor det var relativt varmt, og at hulen måske havde et vis atmosfærisk tryk. Men som du siger TK-254, så kan det skyldes Spacesluggens kropsvarme og mavegasser (lækkert!).

    En anden ting jeg altid har undret mig over er; Hvor gør Luke og Han af deres støvler og tøj da de forklæder sig som stormtroopers i ANH?

    TK-254 - du må vide om det er muligt at have tøj på inde under den sorte dragt som hører til stormtrooper kostumet?

    Det slog mig lige igår aftes at Chewie (med lidt god vilje) kan have haft deres støvler i sin taske.
     
  18. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Lidt kan man godt have på, men det skal ikke være særlig tykt. Det gælder især på ben og arme.
     
  19. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Hmm man eksploderer altså ikke i vakum. Der kan også sagtens havde været varmt, det kan jo være de har været tæt på en stjerne...

    Men forklar lige den med de soniske bomber. Lyd kan ikke gå igennem vakumm hvordan kan man så bruge en lydbombe i rummet??
     
  20. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Kommer man ud i vakuum, tror jeg da nok, at man får en følelse af at eksplodere.

    Mht lydbomberne, så (som jeg hukser det) hører man først lyden efter de er sprunget. Da en ekspolsion er stof der udvider sig med en enorm stor hastighed, kan det tænkes, at trykbølgen allerede har nået kameraet når man hørere eksplosionen. For er man først i trykbølgen, vil der jo være partikler hvori lyden kan forplante sig.
     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Man 'exploderer' hvis man ikke har åndet fuldstændigt ud først, hvis der er et andet tryk i ens lunger end der pludselig er udenfor så exploderer de....tror jeg nok.

    Det er lidt ligesom når man har dykket dybt ned og skal op til overfladen igen, hvis man stiger for hurtigt op så får man dykkersyge.

    Jeg synes at TK-254's forklaring på de soniske bomber er god, jeg tror ikke at det at det er selve lyden der forårsager explotionerne i asteroiderne, men at de soniske bomber laver en slags rystelser og virbrationer der får stenene til at splittes i stumper og stykker. Selv om man ikke kan høre lyd i rummet, existerer den jo stadig - man kan f.eks godt sende lyde gennem rummet (radiobølger) uden at de forsvinder... eller hvad? Jeg fik også 7 i fysik :p


     
  22. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    En smugle offtopic:

    Hvor mange troede første gang da de så AOTC at man ville se en Spaceslug der hvor Obi-Wan flyver igennem astroiden med Jango efter sig?
    *rækker hånden op*
     
  23. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Det tænkte jeg slet ikke på, må jeg nok indrømme.
     
  24. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    fik 11 i fysik ;)

    Lyd kan IKKE gå igennem rummet. Lyd er bølger som forplanter sig i luftarter. Dvs det kræver noget stof som det kan forplante sig i. En radiobølge er partikler...Derfor kræver de ikke nogen masse for at "rejse"...
     
  25. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    I stand corrected... - Så ved jeg altså ikke hvordan man skal forklare 'soniske bomber' i rummet :( æv!

     
Thread Status:
Not open for further replies.