main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Fredagsmys

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Lexi, Apr 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Fredagsmys har ju blivit ett allmänt känt uttryck som folk slänger sig med lite här och var. Så vi borde ju inte vara sämre, utan vi borde ha lite fredagsmys här med. [face_dancing]

    Jag tänkte att den här tråden kan vara till för att berätta om vad man ska göra, ge tips på roliga eller mysiga aktiviteter, dela med sig av recept som passar på fredagar, eller bara skriva av sig om hur glad man är att det äntligen är fredag (nåja, snart i alla fall).



    Jag är nog en typisk fredagsmys-människa med allt vad det innebär. På min praktikplats har vi fredags-"saft" på eftermiddagen. Nu tycker jag i och för sig inte så mycket om "saft", men det är en väldigt bra idé som ger en avslappnad stämning på jobbet.

    När det kommer till maten på fredagar är det nästan standard att äta ugnsbakad lax. Jag är inte mycket för chips och popcorn, utan istället blir det hemgjord glass som efterrätt framför TV: n och vad det nu är för fredagsunderhållning. Så ska det låta, På spåret eller Idol, jag följer alla.

    Det är fredagsmys för mig. [face_happy]
     
  2. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Fredagsmys för mig är att jag beställer mat från en lokal restaurang som gör fantastisk god japansk mat. Sen blir det mest att koppla av hemma med en bra bok, en kopp te och musik.
     
  3. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag är dålig på fredagsmys, blir mest som andra kvällar.
     
  4. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    På mitt jobb har det blivit "fredagsfika" med en bulle, wienerbröd eller liknande på fredagseftermiddagen. Kaffekassan kom från början från en utförsäljning av gammal utrustning, men jag antar att det blev en sådan uppskattad tradition att numera betalar företaget för det löpande.
    Företaget står också för en kaffeautomat, men det är ingen i mitt team som gillar det kaffet så vi har en bryggare med eget kaffe i. :)

    I övrigt brukar dagen/kvällen inte bli annorlunda annat än att jag vilar lite extra, tillåter mig själv att stanna uppe lite längre eller börjar att "fila" lite mer på något projekt jag hade tänkt syssla med i helgen.
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ska sägas att den här fredagen blev lite annorlunda eftersom jag var på after work med en kompis. Det var trevligt.
     
  6. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Vi har haft "after work" på mitt jobb några fredagar, men att festa på samma plats som man suttit hela veckan: hur kul är det egentligen? ...
    Det är roligare att bli bjuden på "after work" på någon annans arbetsplats. :)
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nja, här på jobbet har vi fredagsfika, men after-worken körde vi på annan plats.

    Ska försöka dra ihop en a-w nu på fredag också. Vi har utbildning för de nya guiderna och det kan ju vara trevligt att göra något tillsammans efter första utbildningen.
     
  8. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Vi körde en aw i torsdags med middag och biljard. Det var jättetrevligt! Men jag vet inte om jag skulle vilja göra det på en fredag. Kanske nån gång bara. På fredagen vill jag ju vara hemma och ta det lugnt och komma bort från jobbet, eftersom jag spenderar så mycket tid där i veckorna. Fast det kanske är skillnad när man jobbat på samma ställe länge och kommit sina arbetskamrater nära. Just nu är jag ju bara praktikant och har inte kommit in i gänget riktigt.
     
  9. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Det känns som torsdag idag. Jag var så säker på det att jag var tvungen att kolla i tidningen vad det var för dag. Och som tur var så var det verkligen fredag. och inte vilken fredag som helst, utan Valborgsmässoafton. Fast tråkig som jag är så ska jag inte göra nåt särskilt, utan vara hemma med familjen. Jag vill hellre vara inomhus i värmen och så behöver jag inte oroa mig för några fyverkerier heller. Jag är nästan värre än hundarna :p
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag jobbar hela dagen idag, och kvällen, men mina föräldrar skulle kika förbi så att vi ska ha en liten picknick vid något tillfälle. Dessvärre så säger de att de ska börja regna under kvällen.
     
  11. The_Dark_Overlord

    The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Fredagsmys.. Ja, det är en bra rulle, lite gott att dricka, bra vänner och god mat. Svårare än så behöver det inte vara :)
     
  12. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    I morgon blir det fredagsmys: Ledighet, mat på en pub, kanske en film i gott sällskap.
    Det ser jag fram emot!





    Pubar - de har mat
    /LM
     
Thread Status:
Not open for further replies.