main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Hjelp, DATATRØBBEL DELUXE!

Discussion in 'Archive: Norway' started by dod, Aug 4, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Har tydlighvis et problem. Er det noen på forumet som kan hjelpe meg? Har et ca. 2 år gammelt Abit KT7 hovedkort og et asus v8440 TI4400 Deluxe AGP 4x kort. Nå er det bare det at agp-spenningen er 3.45v istede for 3.3v. Maskinen starter ok, kjører Jedi Outcast, CS og Quake 3 i perfekt 3D grafikk, Mediaplayer (Nyeste) kjører ok, men ustabilt og ALT annet fører til helt sort skjerm med en slags blå stripe helt på toppen, eller mommentan restart. Har et innlegg på Overklokking.no også, men er desperat ettersom jeg må bruke Word når skolen begynner.
     
  2. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Høres ut som om den trenger en reboot. Overfør det viktigste til disketter og slett alt annet, for så å avinstallere windows og installer alt på nytt.
     
  3. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    50 GB til disketter?!
    hmmm... 34723 Disketter?

    Nåja, jeg skulle vel ha ryddet litt på harddiskene uansett. Kjører jeg ut det viktigste på noen cdrw`er er det egentlig ikke noe problem.

     
  4. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    ta ut harddisken og hopp på'n også går du og kjøper deg en ny en!
     
  5. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Du mener det ja?

    Etter å ha formatert og instalert en hel natt funker det faktisk noe bedre..
    3.3 er fremdeles 3.45, men ting skjer mer stabilt nå.

    Noen som vet hva denne "CDDQ(?)" står for, og hva skal den vere på? (min er på 1.58 v)
     
  6. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Åja, det er vist ikke så dumt å lese manualen... Men AGP vil fremdeles ikke vere på 4x, men er på "Off" :(
     
  7. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    hvis du ikke allerede har prøvd det så vil jeg anbefalle deg å stille spørsmålet på hardware.no tror kanskje de har litt mer peiling på hva dem driver med enn mange her når det gjelder data
     
  8. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Ja, jeg har prøvd overklokking.no, men fikk vel ikke noe særlig bedre svar der. Skal uansett kjøpe ny innmat til kassa, da skulle problemet forsvinne.
     
  9. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Du har i det minste en PC :( eneste internett accessen jeg har for tiden er via skolens pcer, jeg far ikke koblet opp laptopen :_| Ingen downloading av noe som helst for til jul :eek:
     
  10. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    hehe. er skjerm kortet smelta .for over klokking fører til det
     
  11. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    Har du Nok ram da?
     
  12. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    har du sjakka om noe har smelta?
     
  13. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Hvem spør du?
    hvis meg;
    1: nei, korte har Ikke smelta
    2: jeg har ikke overklokka det (enda)
    3: har 640mb sd 133minne.
     
  14. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Noen har na laert seg hva reboot betyr (flau)... Uansett, dere skjonte hva jeg mente.
    Enkel losning: ta den med til noen som kan hjelpe, en forhandler eller noe? Det er dyrt jeg vet det men problemet loses.
     
  15. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Boot & ReBoot opphav:

    Det var den gang den aerikanske hæren skulle bruke Windows. Selvfølgelig slo Gates-syndromet til, og maskinen ville vel ikke akkurt fungere som tenkt. Resten er vel enkelt; boot-støvel, ReBoot-støvelengangtil...

    Disse opplysningene er på ingen måte korrekte, påstanden er dårlig oppsattgramatisk. (eng. oprinnelse, doig hukommelse :) ) men jeg tenkte noen kaskje kunne finne den morsom på en eller annen måte.
     
Thread Status:
Not open for further replies.