main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Hvornår blev i interesseret i Star Wars?

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Darth-Floyd, May 28, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Hvornår og hvordan startede jeres interesse for Star Wars? Selv så jeg den første film tilbage i 77, men det var faktisk tegneserierne der udkom i perioden mellem ANH og ESB, der startede min interesse. Specielt albummet "Rummets Pirater" var bare fedt :cool:

    Så kom de andre film selvfølgelig. Jeg så ESB en af de første dage den gik i Gladsaxe bio( kan ikke huske om det var premiere biograf dengang ?[face_plain] ). Og jeg var til premiere på ROTJ i imperial

    Så udkom der nogle tegneserier, som jeg samlede med stor fornøjelse, men de stoppede engang i 86, og herefter var der en periode hvor det at være SW fan ikke var noget man pralede med, men jeg mistede ikke interessen men lagde den lidt på hylden.Jeg havde dog filmene på video , og så dem regelmæssigt :D

    Pludselig en dag så jeg så en bog i en af kioskerne på hovedbanen: Imperiets arving, fedt, endelig nyt på Star Wars fronten, og et eller to år senere udkom der så igen et dansk star wars tegneserieblad! og siden har jeg været "hooked". Specielt har det været fedt at finde disse boards og læse om andres ideer og forestillinger om hele Star Wars universet

    Hvad med jer andre?
     
  2. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Da jeg så The Wrath of Khan første gang.
     
  3. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
  4. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Du skal da ikke græde.

    -Giver Pink et kram.-
     
  5. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Det er lidt pinligt det her men jeg anede faktisk ikke der var noget der hed ESB og ROTJ før jeg kom i 8. klasse eller noget.

    Da jeg var en 10 år sendte DR1 ANH og jeg synes da det var en ok fed film, og jeg havde optaget den og set den et par gange mere, men ikke tænkt yderligere over det. Det var som sagt ikke før i 8. klasse hvor TV2 begyndte at sende dem alle 3 jeg fandt ud af det. Senere kom SE'en og det var kun ESB jeg fik set i biffen. Dengang troede jeg jeg var total super hardcore SW fan, men så mødte jeg en ven der var 10000 gange værre, og han tog mig ind som sin padawan og lærte mig hvad det ville sige at være ægte SW fan.
    Ja også fandt jeg jo så JC, og har holdt min fandom oppe på den måde.

    Men jeg har som jer andre ikke haft en SW-barndom som sådan :_|
     
  6. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Det startede for mig i '85 da jeg gik i børnehave. Dengang galdt det om at have styr på alle navnene og hvad de forskellige personer kunne, præcis som børn gør med f.eks. Pokémon i dag. Jeg havde en masse venner der havde en masse SW legetøj (det havde jeg ikke) og det var bare det bedste jeg vidste. Op gennem resten af 80'erne var jeg ikke gammel nok til selv at gå ud og opstøve SW, men jeg beholdte "fandommen" i mig.
    Pludselig en dag opdagede jeg, at der var noget der hed Fantask......
     
  7. G_MaDINe_DK

    G_MaDINe_DK Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 21, 2003
    Paranorina> Men jeg har som jer andre ikke haft en SW-barndom som sådan.

    Rettelse, du har ikke haft nogen barndom.

    Jeg har set Star Wars fra jeg har været helt lille. Vi snakker 4-5 år. Det er dog begrænset hvor meget jeg opfattede på det tidspunkt. Jeg forstod vist heller ikke så meget af handlingen. Men jeg så den nu aligevel. Husker det tydeligt.
    Vi så den faktisk så mange gange at der gik båndsalat i 2 ud af de 3 film (længe leve VHSen). Der på kom der mange sorte år(1988-1992), ind til TV2 i 1992 sendte dem. Der blev de selvfølig optaget. Og efterfølgende set mange mange gange. Så kom SE, hvor jeg så ANH i imperial og TESB og RotJ i Palads (de blev dog desvære ikke vist i imperial da de ikke troede de kunne tjens hjem, task task). Så kom TPM, op til forsalget cyklede jeg tilfældigt forbi imperial og der lå folk i kø. På vejen hjem tænkte jeg at det var da nok forondsvagt at overnatte en weekendt ude foran en biograf. Det første jeg dog gjore da jeg kom hjem var at finde en sovepose og cylke tilbage til imperial. Kom til at ligge nr 7 i den kø ;) go meee.
    3 år efter var det endnu engang tid til at ligge i kø. Der var folk dog kommet ud i lidt bedre tid. Jeg endte op med at ligger der i 10 dage.

    Med tiden har jeg også været til nogle konvention og mødt nogle skuespillere. Jeg er også begyndt at samler på Hasbro/kenner figurer. Jeg har også meget morskab med at læse Dark House tegneserier. Kort har også interesse. Jeg er også meget meget småt begyndt at kaste mig over litteruren.

    Var forresten fordi Fantask idag og snolle, købte 2 bøger med concept tegninger til henholdsvis Episode 1 og 2. købte også 2 instites jeg ikke havde..
     
  8. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Første gang jeg så Star Wars var vist hjemme hos min Morfar og Mormor, jeg var vel en 6-7 år. Min morfar havde lejet ANH på Beta-Max (er der nogen der kan huske hvad det var? :D ) Og fra den dag af var jeg hooked.

    Min morfar fik den overspillet, for han havde to videomaskiner!!! Det var vildt dengang!! og da vi så købte hans gamle betamax maskine så blev det bånd slidt op...

    Jeg anede ikke at der var noget der hed ESB eller ROTJ indtil jeg fik begge på de dér lydbånd med en lille bog til. Jeg ville brændende gerne se dem, men det var umuligt at finde dem i en normal videobiks dengang.
    Jeg kunne dog se ROTJ hjemme hos en kammerat.

    Det var først en del år senere starten af '90'erne da jeg købte dem inde hos Laserdisken på VHS at jeg fik ESB.

    Da jeg så også opdagede at der var Star Wars bøger Heir to the Empire i Fantask, blev min interesse yderligere vækket.

    Siden da har jeg plyndret Fantask, Ebay og Amazon.co.uk for bøger, kostumer, spil og tegneserier..

    Her er et billede jeg tog af samlingen for ca. 1½ år siden, der er selvfølgelig kommet en del til siden, jeg har også et par plakater og mit Darth Vader kostume som jeg er meget stolt over.

    [image=http://www.cgiam.suite.dk/collection.jpg]
     
  9. G_MaDINe_DK

    G_MaDINe_DK Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 21, 2003
    Krede> Jeg kunne dog se ROTJ hjemme hos en kammerat.

    Det vil sige du faktisk boede hos ham eller bare kom hverdag.
     
  10. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    tror mit kom af at jeg ikke havde mit egen fjernsyn og at jeg havde en tyranisk storebror der absolut ville se ANH engang og så måtte jeg vælge at sidde på mit værelse og lege med mine barbie dukker eller se ANH
    og så kunne jeg godt lide filmene... har dem så fået optaget de 2 første og ½ af ROTJ men slutningen mangler da min mor havde fået forbyttet mine video bånd så jeg troede den jeg smed i var en 4 timers bånd.. det var det ikke :(

    tror så at det der var det bedste min yngste storebror har lært mig...

    min ældste bror hader alt som SW og LOTR og lign... måske derfor han stadig er overbevist om at R2D2 er 2 robotter
     
  11. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    haha! Nej Madine, jeg har ingen barndom! :D

    Ingen i min fammile er det mindste SW interesserede, mine brødre har læst LOTR men er ikke specielt fan af generen. Faktisk er hele min fammile er MONSTER kedelig!
    Tvilver på min far ku svare på hvem Darth Vader er.
     
  12. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    føler med dig para... næremste er min ene bror der kan lide SW... men ingen kan lide fantasy, eller anden sc fi...

    de holder sig til komisær morse og danielle steel...
     
  13. G_MaDINe_DK

    G_MaDINe_DK Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 21, 2003
    Lækker samling Krede.
    Dark House Star Wars tegneserier gajler max.

    Det skulle vel aldrig være NTSC udgaven af Episode 1, som står tæt ved din Episode 1 Monopoly? I så fald, you own.

    Sølv udgaven af trilogy, dammm!!! Ville give en læmes del for den...

    Hvorfor er det lige man ikke kan få børn med Star Wars merchandise? ;/


    Paranorina jeg følger med dig. Jeg vil dog sige jeg står lidt i samme situation bare på et lidt andet stadige. Min mor nægter dog at tro på at Anakin bliver til Vader.
    Samt forstår hun ikke helt at Shim (Pernille August), siger at der ingen far var. Fordi Bille August blev jo gift med Pernille August. NEJ MOOOOOAAARR, Bille August er ikke Anakins far, fat det nu.


    P-Nille din store bror er da ikke tyranisk, han må da bare overtage der hvor dine forældre fejler. Hvis de ikke viser dig Star Wars, må han da opdrave dig!! I såfald er det da lykkes, havde du måske siddet i et sw forum unden din store bror? næppe. Du skylder ham vist en Is kage eller noget.
     
  14. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Samt forstår hun ikke helt at Shim (Pernille August), siger at der ingen far var. Fordi Bille August blev jo gift med Pernille August. NEJ MOOOOOAAARR, Bille August er ikke Anakins far, fat det nu.
    [face_laugh] Nogen har vist lidt svært ved at skældne virkelighed og fiktion!
     
  15. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Lækker samling Krede. Tak! :D

    Det skulle vel aldrig være NTSC udgaven af Episode 1 - Jo præcis, jeg ser den selvfølgelig aldrig længere, nu da jeg har dvd'en men den er pæn som samlerobjekt og så var der lidt ektra kræs med i æsken.

    Sølv udgaven af trilogy ja og lige ved siden af står mine non-SE videobånd - jeg tror at de er så slidte at de er ubrugelige efterhånden, men jeg beholder dem af nostalgiske grunde... :)

    He he he, det ville være sært hvis Bille var Anakins far.

    Mine forældre er heller ikke Star Wars fans, men de har begge set trilogien et par gange, og jeg har da set ROTJ sammen med min far et par gange... Min bror er dog også ret vild med filmene, selvom han ikke samler. Han var med mig og mine venner til premieren på både ep1 og 2.

    Jeg giver G_MaDINe_DK ret, det er en storebrors opgave at hjernevaske sine mindre søskende med Star Wars... :D
     
  16. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    hæhæ.. jo min bror var tyranisk... han truede mig med tæsk hvis jeg skiftede kanal på fjernsynet... >.<
    han lokkede mig også til at mærke om loddekoblen stadig var varm engang
     
  17. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Det skal du ikke tage dig af Nille. Jeg har også engang lokket min lillebror til at røre et varmt strygejern [face_devil]
     
  18. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
  19. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Jeg må vist desværre tilstå at jeg så også er en af dem 'uden nogen barndom' eftersom jeg ikke vidste NOGET SOM HELST om SW før TV2 viste filmene optil premieren på AOTC... Men nu ved jeg mere og dét er jeg glad for!! Har desværre ikke lige kunne skaffe de gamle film på video (fik selvfølgelig kun optaget ROTJ - typisk!) - men så ser jeg bare de andre så meget desto mere...
     
  20. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hej Qui-Gina-Jinn, og velkommmen til. :)

    Bedre sent end aldrig ;)

    Hvis du bor i nærheden af København, så kan de gamle film købes i Videoland på Vesterbrogade 14. Ellers, så kan de vist bestilles på deres website. De har alle tre i den originale version (altså den inden SE i 1997), og ESB og ROTJ i SE. Alle til en pris på 150 kr./stk. Men de har vist også ANH i SE, hvis man vil købe brugt.
     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hej Qui-Gina-Jinn!

    Velkommen til!

    Hvis du er heldig kan du stadig finde de gamle film i Fona. Det er den version der blev udsendt for ca. 1 ½ år siden med lidt bag-om-kameraet materiale til Episode 2.
    Så æsken til 150 kr. for ALLE tre film.
     
  22. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Mr_Mundi og Krede:

    Takker :)

    Mr_Mundi: tak, vil prøve der når jeg kommer til KBH næste gang... (nu er der jo næsten sommerferie, så der skulle være en mulighed for at jeg kommer dertil...)

    Krede: Jeg har prøvet i Fona, men der havde de dem desværre ikke... jeg blev henvist til Videnetto (tror jeg nok) men har ikke haft tid til at prøve endnu...
     
  23. G_MaDINe_DK

    G_MaDINe_DK Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 21, 2003
    Hey Qui-Gina-Jinn velkommen til. Altid rart med endnu en fanatiker..

    Jep videoland har dem.
     
  24. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Okay, det var ærgeligt. Håber at du kan finde dem andetsteds så. VideoNetto har vist skiftet navn til Videoland, og det er den Mr.Mundi henviser til ovenfor.

    Ellers er de meget lette at finde på www.ebay.co.uk, hvis du ikke kender det så er det sådan et auktionsite. Det er primært folk fra USA og England der sælger, men man kan sagtens købe hvis man er fra Europa. Man skal bare have et Visa eller Mastercard.

    herer der f.eks en der sælger trilogien for £4 - ca. 40 dkr. du skal så kunne leve med at der ikke er undertekster på.

    Måske var det noget for dig Madine? Det er sølv-udgaven.
     
  25. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Vil også lige sige officelt velkommen til Qui-Gina-Jinn eller CaMoMill som hun hedder på TB :p

    Der er snart en del TB'ere herinde, som en af mine venner sadge: "Hvorfor er doodlenørder ALTID Star Wars fans??"
     
Thread Status:
Not open for further replies.