main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

I natt jag drömde något som...

Discussion in 'Archive: Sweden' started by JediLynx, Mar 5, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Darth_Kathy_Weezly

    Darth_Kathy_Weezly Jedi Youngling

    Registered:
    May 19, 2005
    (Ny på forumet, ungefär)

    Jag drömde att jag vaknade upp i en Starfighter, och jag var precis i början av ROTS. Men jag upptäckte något... Min kompanjon på komradion (Anakin) sjöng något som lät som en musikal!

    Jag följde med de två Jediriddarna till General Grievious skepp och jag märkte att jag hade också ett ljussabel, fast den var...regnbåggsfärgad! Jag svor åt mig själv och jag hörde Anakin tjura åt mig. "Kathy, Du kan klaga på din clownaktiga ljussabel sen! Vi måste rädda Kanslern!" Va? Snackade han med *mig*?

    Sen gick vi in i hissen, och det tjöt hissmusik... Sen växlades det till rena ripoffen av en hyllningslåt till Adolf Hitler, men den handlade om Nute Gunray. Jag tittade åt Anakins håll och han bara himlade med ögonen.

    Sen stannade hissen och Obi-Wan gav sina order till r2-d2. Men vi åkte ner (Bortsett att Anakin gjorde ett hål i taket) och jag svor att jag aldrig kommer att bli rädd för Höjdskräcken mer.

    Sen kom kampen mellan Jediriddarna och Greve Dooku (Som blev av någon aledning kallad för Dracula hela tiden) och jag åt sötade popcorn och jublade åt Jedin.

    Sen skulle vi gå in i hissen, men den var trasig. Så vi fick gå, tack vare den ostabila skeppet som gjorde mig sjösjuk (Rymdsjuk?) och när den rätade upp sig, så höll vi fast i varandra. Men överkanslern råkade hålla så hårt att mina jeansbyxor ramlade av.

    DÃ¥ vaknade jag upp.

    Och ja, det är en helt normal dröm för mig.
     
  2. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Inatt drömde jag att GL hade släppt en ny version av ANH. Slutet var förlängt så att direkt efter att dödsstjärnan förstörts begav sig Han och Luke till Alderaan eftersom de fått reda på att imperiet skulle anfalla Alderaan. De lyckades ta sig dit i Falken före Vader och hann varna Bail. Men ganska snabbt dök den kejserliga flottan upp bestående av en stor Star Destroyer och en mindre tillhörande Victory class. Vad som hände sen vet jag ej för min väckarklocka ringde.

    Intressant att notera var att skeppen var inklistrade på själva filmen direkt från storyboards. Jag fick aldrig någon förklaring på varför Alderaan fortfarande existerade.
     
  3. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Man får alltid de konstigaste drömmarna när man är lite halvt febrig och sover extra länge...

    Jag drömde att jag var med på en fanfilms-inspelning utanför ett slott som ligger nära där jag bor. Bodil och Supermario från Episod 3-kön var där, utklädda till alver som bar på långa pilbågar som de övade med på en liten skjutbana.
    Konstigt nog så fanns det en butik där också, som sålde läderstövlar. Jag köpte ett par som jag tänkte ha till en Rebell-kostym.. men sen upptäckte jag att de hade hammarlack-finish, och det passar ju inte.
     
  4. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag drömde att jag träffade Mark Hamill i anknytning till någon tillställning. Han berättade att han samlade på frimärken, och visade ett gammalt svenskt frimärke för mig, som han hade på sig. Jag berättade att jag hade ärvt en frimärkssamling som jag ville sälja och att jag kunde skicka bilder på den om jag fick hans emailadress, men han tvekade med att ge mig den.
    Sen var min katt med i drömmen också.
     
  5. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag har planer på att göra en X-wing suit. Jag tror de var därför jag kom in på denna drömmen om starwars dräkter.
    Tillsamman med de faktum att jag o min flickvän under lång tid innan vi somnade snackade om "Robot chicken star wars"

    Drömde häromnatten att jag hade gjort (eller köpt) en dräkt som jag hade på mig på olika StarWars tillställningar. Dock var det udda med drömmen vilken karaktär jag hade valt att göra. Inte var de min strormtrooperdräkt jag har.. inte var var de min X-wing dräkt jag planerar på utan de var Max Rebo... Den blå elefant musikern som inte nån förutom de inbitna fansen veta var från Starwars.
     
  6. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag drömde att någon hade intressanta saker att dela med sig av. ;)
     
  7. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Right. Min dröm, anledningen till att jag bad OA låsa upp tråden:

    Det börjar med att jag och emilsson går på en ny storfilm, "årets rulle", en Spielberg-film som heter "Future".

    Den börjar fint, men snart - katastrof. Exakt vad minns jag inte, men världen dras in i når krig med massa fasor som följd. Folk tvingas jobba på potatisfält, och dessutom smyga in på fälten, eftersom det var elstaket runt. Det var dock bättre att jobba på fälten än vara utanför, för där fanns det monster. À la drömmar är jag nu i filmen, och försöker rädda mitt ex av RotK extended från att stjälas av plundrare. Jag ägnar lång tid åt att fundera var jag kan lägga den så ingen hittar den.

    Leonardo DiCaprio spelar en huvudroll i denna film (nu är jag åskådare igen), och spelar i en sexscen inne i nån slags raserad maskin. Dock har alla "känsliga" delar blurrats i filmen när de traskar omkring nakna. Jag och emilsson undrar förvånat varför vi inte får se rumpor.

    En dag flyger sidensvansar förvi utanför fönstret vilket betyder att allt är över. Nu blir filmen tecknad och hoppar massor av år in i framtiden. Folk bor i en slags jättelika "termitstackar" och alla är glada. Ytterligare ett antal år, och det finns jättelika rymdskepp. Nu blir det SW av allt. Rymdskeppen ser ut som röd-vita ISDs (Victory class), och filmen blir nu en SW-version. Jag noterar glatt att de smyger in Force Theme i musiken i filmen. I detta universum är Luke och Leia inte tvillingar, Han Solo är en ful gubbe (varpå Nina tänker: Obi Anne kommer inte gilla detta.) och Wedge är 9 år och på fotvandring i Alperna för att finna sig själv.

    Sen vaknade jag, utan att veta om han nånsin gjorde det.
     
  8. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Hmmm... Jag har inte drömt några Star Wars-drömmar på ett bra tag. Däremot har jag under den senaste veckan drömt två (2) drömmar om Skilda Världar, den där såpan som gick på TV4 under mitten av 90-talet/början på 2000-talet. Varför? Det är en verkligt mysterium. Eller inte egntligen. Det beror nog på att bläddrade igenom några gamla Skilda Världar-böcker och såg ett par gamla inspelade avsnitt. Så det verkliga mysteriet är nog varför jag har (eller snarare har kvar) mina Skilda Världar-böcker... samt tio (10) videoband med inspelade avsnitt.
     
  9. DarthKathyGrint

    DarthKathyGrint Jedi Youngling

    Registered:
    Feb 13, 2009
    Jag drömde om Mamma Mia!-filmen fast istället för Meryl Streep, så var det Natalie Portman som mamman!
    Hayden var Pierce Brosnans figur, Obi-Wan var Colin Firths figur och Yoda var Bill!

    HUR DET NU KAN KOMMA SIG...

    Nu ska jag leka med Photoshop xD
     
  10. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Det låter ju som en rolig version! :D
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag var en av två i besättningen på en rymdfärja inatt, eller egentligen var det tre men en person gick hela tiden ut och in så han var aldrig närvarande när vi flög. I mitten av rymdfärjan var det dessutom en stor utställning om Star Trek, men tack och lov hade de också ställt ut en figur av prinsessan Leia där.
     
  12. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Igår drömde jag att jag och hela min gymnasieklass såg på ROTS, eftersom alla av någon mystisk anledning hade gått med i Fan Force Sweden. Dock hade deras kunskaper om /intresse av Star Wars inte förändrats, utan alla i klassen visste ungefär lika mycket om SW som de gjorde i verkligheten.

    Hur som helst satt vi alla i en biosalong och såg Revenge of the Sith. Jag kommer bara ihåg att vi såg slutet av filmen (trots att jag visste att vi egentligen sett hela). Slutet var ungefär som på riktigt, men scenen där Yoda landar på Dagobah var med och allt var klippt på ett mycket konstigt sätt.

    När filmen var slut började jag fråga mina före detta klasskompisar (som i drömmen ännu var mina klasskompisar) vad de tyckte om filmen, eftersom många aldrig hade sett den förut. Det var bara det att min klasskompis Martin hade tvingat alla att bara besvara denna fråga med att säga "Den hade skådespelare" (eller möjligtvis "Den hade bra skådespelare"). Detta skulle föreställa dold kritik av filmen. Jag blev sur.

    Sedan försökte jag hindra en annan klasskompis, som var klädd som eskimo, från att springa ut och leka i snön i Dalarna.
     
  13. DarthKathyGrint

    DarthKathyGrint Jedi Youngling

    Registered:
    Feb 13, 2009
    Jag drömde om att jag och en kompis fick tag på en mer råare version på ROTS.
    Ännu blodigare, ännu mer våldsammare, inkluderad svordomar och lite sex i den xD

    Jag minns detta:

    Det sprutar lite blod ur Dookus huvud när han blir avkapad.
    Anakin svär rätt ofta när han är arg xD
    Istället för byxor, så hade Anakin bara kallingar på mardrömsscenen.
    Order 66 är mer brutalare, och man ser Aayla bli skjuten utan den där trädbladet i vägen.


    Mer har jag bara väldigt svaga bilder av.
     
  14. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det finns nog ganska många som inte skulle protestera mot Anakin utan byxor...

    Själv drömde jag att jag flög till Thailand, vilket är märkligt eftersom jag aldrig har tänkt tanken att åka dit. Spännande var att flygplanet vi var på valde att flyga igenom en tunnel, men då blev det trafikstockning med alla de andra planen där så vi fick gå ner i ett ruckel där vi var tvungn att köpa sprit innan vi fick fortsätta.
     
  15. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Inatt drömde jag att jag var med i Project Runway. Temat var återvinning, så alla fick en gammal klänning man skulle skapa något nytt av. Jag hade idén att sy en holländsk folkdräkt. Sen missade jag om man hade rätt att köpa tråd och sånt, så jag gick och försökte låna av alla andra istället. Kom aldrig så långt att jag vet hur slutresultatet blev.
     
  16. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    I natt drömde jag att det släppts en ny version av ANH som i framtiden skulle gälla som den officiella versionen. Skillnaden var att slutet hade tecknade specialeffekter och att Imperiet och rebellerna struntade i Battle of Yavin och blev kompisar i stället. De landade Dödsstjärnan och en stor rebellkryssare på en djungelplanet bredvid en sjö och hade fest. Folk hade hawaiiskjortor. Och de kom på att man kunde vika ihop battledroids (som något anakronistiskt var med i ANH) och spela på dem som gitarrer. De spelade fin hawaiimusik på dessa battledroids.

    Jag kände mig mycket besviken och lurad av detta nya slut som var en total antiklimax och tänkte att ingen människa kommer gilla Star Wars i framtiden om de måste se den här slutet.
     
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Men battledroids som gitarrer, där tror jag det finns potential att tjäna pengar.
     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag hade en FFS dröm faktiskt inatt.

    Jag hade varit på operan med mina föräldrar (en hel del konstiga saker där men det skippar jag). När jag gick ut var jag dock på cykel tillsammans med Enji, Berg, Cobblestone och en person från mitt jobb. Vi diskuterade om vi skulle ta tåget mellan Bryssel och Lübeck, men jag förklarade att det var ju både roligare och billigare att köra vår hyrbil. Sen började vi jaga bilen i trafiken i Bryssel. Plötsligt hoppade alla utom jag in i bilen, men jag fortsatte och springa och försökte gissa vart de hade åkt. Till slut i en korsning i en förort (där man höll på och bygga en hoppbacke) bestämde jag mig för att ringa Enji, eftersom Berg bara skulle skratta åt att jag var totalt vilse.
     
  19. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Hade mycket konstiga drömmar i natt. En av dem var att Luke gick omkring och hamnade på en konferens med en massa moffar, som i och för sig var vänliga och snälla. Sen skulle han hjälpa en moff som hade fått en bur över sin mun och näsa (som i och för sig såg mer ut som en näbb), men när han gjorde det blev moffen ledsen för att Luke hade förstört hans tandställning. Allt i drömmen var dessutom tecknat, och mer som en serietidning än en film.
     
  20. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    För några nätter sedan drömde jag en mystisk Harry Potter-dröm. Det avslöjades att Snapes stora hemlighet var att han egentligen hette Wiktor Henriksson, vilket av någon anledning var extremt viktigt. Skumt.
     
  21. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Hade inte mindre än två Star Wars-drömmar för ett par nätter sedan.

    I den första var jag Obi-Wan som var tvungen att skydda en utvecklingsstörd Anakin ifrån Sidious. Vi befann oss i ett islandskap inte helt olikt Hoth, och det enda sättet att hålla Anakin varm var att bada honom i en liten sjö (som av någon anledning bestod av mycket hett vatten). Det var extremt viktigt att Sidous inte fick se honom naken.

    I den andra var jag Anakin, och ivrigt påhejade av Quinlan Vos som blivit hjärntvättad av klontrupperna, började jag mörda Jedi, inklusive Ahsoka som låg sjuk... På vägen bort från blodbadet träffade jag/Anakin Jan Durseema som stod och hängde vid en bar, och jag frågade henne om vi inte kunde prata lite senare, eftersom jag hade en väldigt konstig dag och behövde någon att tala med.
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag drömde att CV var i Atlanta och att vi bråkade om vem som skulle ha sängarna i vårt hotellrum. Det var dock "normalstora" svenska sängar och inte sådana där jättesängar som vi har haft några gånger i USA. Kee och Enji var också där, och en fjärde person, men det kan ha varit Cob. (detta med tanke på att det låter som att jag återupplevde sängfighten vi hade på CIII)
     
Thread Status:
Not open for further replies.