main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden Jag har sett...

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Zaphod Beeblebrox, Sep 9, 2004.

  1. Noobie_Wan_Kenobi

    Noobie_Wan_Kenobi Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Feb 3, 2004
    SÃ¥g en bil med registreringsnummer SWG ( Star Wars Galaxies)

    Och en annan som hade TEF ( Temporary Enemy Flag) som man får när man bråkar med rebellerna ( eller tvärtom ) i SWG.


    Och en fråga... 1138 har väl inget med Star Wars att göra? Det är ju en egen film, THX 1138. Visst syns/nämns det på en del ställen i de olika SW-filmerna men det är ju en vink till filmen THX 1138. Fast jag kanske är för petig? :p :D

     
  2. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    1138 är med i SW, alltså räknas det som SW-sighting... :p

    Att det egentligen är en referens till THX 1138, så att våra sightings blir en referens till referensen... får man väl ta. ;)
     
  3. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    SW-fråga på Jeopardy idag.
    Vad heter de kejserliga vakterna i Star Wars?

    Svaret enligt dem var "Stormtroopers" vilket ju inte är helt korrekt... men man kan inte begära sånt av TV ju ;)
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    En del av handlingen i Ocean's 12 utspelas vid Lago di Como, där ju Naboo är inspelat i AOTC.
     
  5. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    Stog lite lite lite om SW-boxen i Aftonbladet i dag. Det stog oxå att filmerna var gjorda 1977, 1983 och 1981.
     
  6. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Här kommer en bil-sighting till:

    SÃ¥g en bil med registreringsnumret GOD 327!
     
  7. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    Det står ju ett nummer ovanför användarnamnet på profilen. Mitt nr är 1136421.
     
  8. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Og urlen på det svenske board er boards.theforce.net/Sweden/b10327/
     
  9. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    På en av skivbörserna här i Uppsala hittade jag en LP vars omslag bestod av en concept art bild föreställandes Luke på speederbike i ROTJ. (gruppens namn minns jag ej)
     
  10. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Det här är väl snarare "Jag har hört..." men i alla fall:

    På Radio City i Göteborg igår så körde dom sin filmtävling som består av tre moment. I ett av momenten så spelar dom upp en scen men förvanskar språket (igår var det på dalmål). Det brukar vanligtvis vara väldigt svårt men igår var det lätt:

    - Nu, min son, vill jag se dig en sista gång med mina egna ögon.
    - Men då kommer du att dö!
    - Det är för sent för mig ändå min son.
    - Nej jag skall rädda dig!
    - Det har du redan gjort, du såg vem jag egentligen var, innerst inne.


    ...ungefär. Tyvärr så gissar dårhusjonen helt vilt till att börja med. Efter lite hjälp klämde dom ur sig "Star Trek" och efter ännu mer hjälp "Stjärnornas Krig"...suck. Dom fick till slut rätt för "Stjärnornas krig del 3"...

    [face_plain]
     
  11. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Tro det eller ej, men Leia är med på listan med 100 vanligaste flicknamnen som små bebisar fick förra året. Kolla! Folk som laddar inför Ep III?
     
  12. MasterOlof

    MasterOlof Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 30, 2004
    I måndags så var Billy Dee Williams med i That '70s Show. Han spelade
    en präst som var lika förtjust i Star Wars som Eric. :p
    I dag, eller rättare sagt i går, så syntes speeder bike-scenen i ett
    program som handlade om parapsykologi.
     
  13. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    På expressen.se kan man göra ett test hur mycket man kan om svensk schlagerhistoria. En av frågorna lyder:

    Trion Kikki, Bettan & Lotta var favoriter härom året. Vad hette den duo där bland annat Bettan var med som vann den norska tävlingen med 1985?

    Svarsalternativen är Bobby Ewing, Bobbysocks och Boba Fett.
     
  14. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Sitter och nostalgiläser ett gammalt nummer av Pop (#22, om nån undrar...) och i en intervju med Prince (eller den där symbolen ni vet) säger han: "[...]Och musiken är som Stjärnornas Krig. Den goda sidan kommer att vinna och det är gospeln som är den goda kraften."
     
  15. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    Bläddrade igenom lokaltidningen i dag när jag kommit hem från skolan och såg att en tjej (ca 10-11år) hette Maul i efternamn. ^^
     
  16. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    I måndagens exemplar av Metro fanns en bild på en gepard och två människor enligt bildtexten hette geparden Chewbacca
     
  17. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det är väl bättre än att en apa heter Cheeta ... ;)

    Förresten så har andra (inte jag) sett Episod III-affischer på biografer redan! :)
     
  18. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    I dag i Aftonblades stog det att det inte bara är Darth Vader som gillar mörka krafter. Eller nått sånt.
     
  19. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag var på bio i dag och såg Familjeb är värre och råkade ut för två Star Wars-spottings:

    1. Jag såg ROTS-affischen! Vissligen gömd precis under taket, i ett hörn, bakom ett annat plakat med en annan filmaffisch och ett trappräcke, vilket jag tycker är en väldigt konstig plats att ha affischer på. Dessvärre släpade min kompis iväg mig, när jag ville stå och dregla över affischen.

    2. Vidare till filmen. I en scen avslöjar huvudpersonen Greg att han har en 15-årig son vid namn Jorge, och säger till denne Jorge som hör nyheten för första gången: "Search your feelings, you know it to be true!"

    (Hmmm... Jag underar om det var en slump att killen hette Jorge.)
     
  20. DOK

    DOK Jedi Youngling star 2

    Registered:
    May 23, 2002
    En av mittfältarna (nr 6) i F.C. Hansa Rostock heter Ronald Maul.
     
  21. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    Massor av SW i dagens That 70's show avsnitt :D
     
  22. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    inte SW men eftersom jag vet att vissa här inne (tittar o pekar lite lätt på på Enji och Cob)kanske är lite intresserade av att det i metro igår (2/3) stod at det skall sättas upp en "Rocky Horror Picture Show" musikal i Göteborg.
     
  23. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Lite rättning om Rocky Horror och komplettering av information för de som inte läst gårdagens Metro: Det är Göteborgsoperan som sätter upp Rocky Horror Show (Picture förekommer bara i filmtiteln). Premiären skulle vara i Skövde i mars nästa år och sen drar de ut på turne i landets västra delar.
     
  24. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    Ëpisod I kommer sändas på tv4 klockan 3 på eftermiddagen nån dag framöver.
     
  25. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    I en kursbok i nätverkssäkerhet jag har nu, så står det flera exempel om snälla Alice och snälla Bob samt den elake hackern Darth. :D

    Förresten räknade jag ut att jag spenderade 1138 kr på Gbgmässan inkl. resa.