main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Kö till EPIII, Stockholm -Rigoletto!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by wishnud, Mar 19, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Hej vänner!

    Bakgrund: Delar av FFS var med och köade till episode II i Råsunda och det gick utmärkt! Folk där var artiga och stämningen var god. Stället är relativt vindskyddat och vi blir inte störda av fulla människor (så ofta). Men det har visat sig att biljetterna kommer släppas tidigare på Rigoletto än på andra biografer i stockholm och det betyder att om vi vill ha bra biljetter så måste vi köa där!

    "Världspremiären av Star Wars: Episod III Mörkrets hämnd närmar sig. Biljettsläppet startar söndagen den 15 maj i samtliga SF Bios städer. Du kan då endast köpa dina biljetter i biografkassan. OBS! I Stockholm släpps biljetterna först på Rigoletto, i Göteborg på Palladium och i Malmö på Filmstaden. I övriga städer släpps biljetterna på Filmstaden (i Jönköping på China). Dagen efter kan du köpa/reservera på sf.se. Max antal biljetter är 8 per person.
    Detta är filmen som länkar samman "Stjärnornas krig" med "Star Wars: Episod II - Klonerna anfaller". Frågor som hur Luke Skywalker hamnade hos sina fosterföräldrar, varför Yoda tvingas fly och kanske den största frågan av dem alla, hur Anakin Skywalker blir Darth Vader får äntligen svar. Star Wars: Episod III Mörkrets hämnd har biopremiär 19 maj kl 00.03."

    Det börjar dra ihop sig för att planera hur vi ska köa till Episode III tycker jag. Ni som inte är med i FFS och läser detta är självklart välkmonna att köa med oss, de flesta som seriöst köar till biljetterna i stockholm, köar utanför Rigoletto.

    Saker som är bra att ha ta med: varma kläder, plastsäckar (förvara våta saker), mössa, nått att läsa, en dagbok stormkök så man kan koka vatten till te och choklad, en solstol, en mantel är att rekommendera om ni har.

    Här är en lista på de personer som ställer upp från FFS:
    Wishnud
    emilsson
    DARTHLAR
    Berg
    Enji
    Cobblestone
    Syster till Cobblestone
    Obi Anne
    Jedigrandmaster
    Jade_trs

    Ej FFS men som har kopplingar och köar med oss:
    7 st.

    Vill du vara med så är det bara att posta i tråden här. Jag lägger upp en lista på saker som är bra att ha med sig senare.
     
  2. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag jobbar om dagarna och vet inte om jag kan ta ledigt mer just nu. men kan nog vara med som avbytare på kvällar.
     
  3. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Köar gärna, om jag inte är i USA då... :)
     
  4. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Vi måste ha ett riktigt tält den här gången, om det är tillåtet.

    Jag tycker att varje FFS-are i Sthlm/Uppsala som vill ha en biljett får åka ner och avlösa någon annan i åtminstone en timme så att vi får möjlighet att duscha etc.
    De får också posta i den här tråden, så att vi vet vilka vi ska köpa till. :)

    Effe uppskattade biljettsläppet till den 9:e Maj, och jag tycker att hans resonemang verkar rimligt. Vi får se.
     
  5. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    jag är också på, om jag inte är i usa. annars kanske min lillasyster, som väldigt gärna vill gå, kan hoppa in någon dag...
     
  6. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Tänk på att om ni vill ah tält att ni kontaktar SF Råsunda så de kan fixa tillstånd för det.
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag köar också om jag inte är i USA.
     
  8. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Beroende på om billjettsläppet är så det ligger en helg nära före så kan jag vara med under helgen. Jobbar ju på vardagarna och har inte alltför mycket semester att ta ut.
     
  9. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det verkar som om vi måste köa på Kungsgatan istället! :mad:

    Från starwars.nu:
    Söndagen den 15 maj kl 12:00 släpps biljetterna till Star Wars: Episode III på Rigoletto i Stockholm. Ett par timmar senare kommer resterande biografer runt om i landet att öppna sina kassor

    Tvetydigheten i texten förklarad:
    Som det står (lite flummigt) i nyheten så kommer biljetterna till visningen på Rigoletto att släppas på samma biograf ett par timmar innan biljetter i resterande landet. Jag har inte fått någon mer information om vilka tider som gäller för andra biografer, kedjor eller städer. Vi hoppas kunna ge alla mer information inom kort.
     
  10. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag följer gärna med och köar, om det går bra. :) Jag tror det finns roligare människor på premiären i Stockholm, än här i Örebro, där jag bor. (När jag var på premiären av AOTC satt jag bredvid en person som fnös hånfullt åt filmen hela tiden. Jag höll på att slå min lightsaber i huvudet på honom. ;))

    Angående biograf: Jag har överhuvudtaget aldrig varit på bio i Stockholm och jag har ingen aning om var det är bäst att köa. Men av någon anledning känner jag ändå mest för Rigoletto. Antagligen eftersom det är därifrån jag har hört alla rapporter och tidigare köer och premiärer. Att gå där har liksom varit min dröm sedan TPM. Så om det ändå är där biljetterna släpps först kanske det är fler som hellre är där? Eller?

    (Ursäkta att jag förpestar er Råsunda-tråd med att prata om andra biografer :p)

     
  11. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Är det verkligen helt klart att biljetter till Rigoletto kan bara köpas vid Rigoletto?

    Jag tycker det låter konstigt med tanke på att de efter tumultet till första Sagan om Ringen-filmen ville sprida ut köerna. Kungsgatan är ju inte vidare bra som köplats.

    Jedigrandmaster, jag tror vi alla är ute efter biljetter till Rigoletto. Till AOTC och LOTR kunde man dock köpa biljetter dit via andra biografer, t.ex. den vid Råsunda. :)
     
  12. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Jedigrandmaster: om det är så att biljetterna släpps några timmar innan på rigoletto så ska vi självklart köa där i stället!

    Men som emilsson säger så tycker jag också att det verkar relativt orimligt, tror trycket kommer bli för stort där.

    Vi får se helt enkelt :)
     
  13. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Det som är mest intressant med detta är att om de släpps några timamr senare på andra biografer komemr ju skappa ett ENORMNT kaos, tänk följande scenaradio kl 13 släpps biljetterna på filmstaden för SW, samtidigt öppnar kassorna där kl 12 för övriga filmer. Dessutom går det upp en film kl 13:00 på biografen, så då komemr man först ha en kö för sw biljetterna och en för övriga filmer kl 13 släpps hela SW kön in vilket leder till att de övriga köerna måste upplösas för man kan inte bara ha biljetter till sw på vissa av kassorna, samtidigt e det inslåpp till 13 filmerna och det e mycket folk i foajen, kan lova att det kommer uppstå slagsmål. När folk som köar enkelt kan glidda förre hela kön och köpa själva
     
  14. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Det där låter ju jättekonstigt... men om vi måste köa vid Rigoletto, so be it.
     
  15. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det ska komma ett pressmeddelande i morgon. Vi får se vad det säger. Källan ska ha varit ett kort telefonsamtal och det kan ha skett ett missförstånd eller två.
     
  16. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Jag har snackat med Fox i Sverige och hon jag pratade med hade som första reaktion att hon trodde att det kanske skulle bli den 15:e men hon va inte säker på att det va spikat. Efter att hon hade kollat det noggrannare så sa hon att de fortfarande höll på att diskutera vilket datum som va det bästa o.s.v.
    Enligt henne så kommer en pressrealese att släppas i början av april (absolut inte innan påsk).
     
  17. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Följande är bara mina egna tankar och teorier.

    Jag tror att vi i det här fallet helt ska lita på vad som står på sw.nu. Det är inte alls otroligt att de och SF har en deal om att göra ett jippo av köningen vid Riggoletto. SW.nu har tidigare samarbetat med SF tex sista visningen.

    Som sagt mina tankar men jag är iaf på att köa på kungsgatan från fredagen, hoppas några vill ställa sig tidigare och hålla en plats.
     
  18. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    varför planera innan det e kalrt, om fox säger att de komemr släppa en pressrelease i början av april komemr den vara ute minst 1 månad innan biljett släppet (om det blir den 9:e vilket som det nu verkar e det absolut tidigaste datumet). Så då har man ändå gott om tid att planera in allt.

    Men att de släpper den tidigare på rigolet i stockholm är däremot rätt troligt, eftersom de släpps tidigare på palladium i gbg bara för att få ner det till en kö istället för två.
     
  19. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Precis. Jag tror på Effes teori. Rigoletto kommer inte att släppa tidigare än resten av Sverige, men säkerligen än många andra delar av Stockholm för att undvika kökaos utanför en massa biografer.

    Men det är flera bud, även om detta inte är lika troligt så hävdar Sandrew i Göteborg att:
    "Den kommer med största sannolikhet att visas på BioPalatset (Sandrew). Biljetterna släpps troligen i slutet av april eller i början av maj, ca 2-3 veckor innan premiären."
     
  20. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Har nu vänt mig direkt till en av cheferna i västsverige och till den personen som ahde hand om RoTK kön från SF's sida, och hon e ledig under påsken men komemr tillbacka till jobbet den 29:e mars och hoppas få svar av henne då

    edit: va då jag ser inte att dets tår april någonstans :p
     
  21. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Är inte 29:e april lite sent? Du menar inte mars?
     
  22. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Nu verkar det som den 15e officiellt och att biljeterna släpps tidigare vid rigolleto. Antar att kön då flyttar dit.

    Jag kommer och joinar er på fredag kvällen, för en förhopningsvis trevlig helg som uteliggare i stockholm.

    Edit: är det nån som bor i närheten, som man kan använda som bas och kanske ta en dusch hos.

    Edit (igen): Tänker nån köa redan helgen innan?
     
  23. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag kan tänka mig en vecka innan, jag tror att det blir väldigt mycket konkurrens om biljetterna om det bara är en kö som gäller.
     
  24. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag har planerat att vara med om Quarnevalen den veckan. Den går av stapeln den 14:e, med ytterst lite bygge innan och fest hela veckan.
     
  25. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag vet inte exakt hur länge jag kan köa. Det beror på min C-uppsats som ska lämnas in under samma vecka. Jag hoppas på att göra klar den i förtid och på så vis få tid till att köa i en vecka. Annars köar jag fredag-söndag.
     
Thread Status:
Not open for further replies.