main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Finland Milliways -Cantina-

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by ISD_Devastator, Feb 14, 2003.

  1. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Ystävänpäivän '03 kunniaksi polkaisemme pystyyn ns. sosiaalisen ketjun, kun nuo asiaketjut tuppaavat usein kääntymään sivuraiteille ja offtopiceiksi. Täällä se on sallittua! [face_laugh] Eikä täällä näyttänyt tällaista vielä olevankaan, niin jo on korkea aika.
    Viihtykää ja tehkää jotain, allekirjoittanut tarjoaa Blue Milkit kolmelle ensimmäiselle.
     
  2. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Olen sittenkin elossa ja täällä paikan päällä, kuten näkyy. Olen yo-kuunteluissa ollut, ja koulun tietokoneiden häikäilemätön hyödyntäminen keskustelupalstatarkoituksiin loppui, koska abilla on TJ-0 ja semmosta.

    Hee, olen eka joka saa ilmaisen Blue Milkin! Ai niin, tarjotaanko täällä droideillekin?
     
  3. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Jee, ilmainen Blue Milk! Semmoisen olen aina halunnut.

    Tintti, sulla on nyt sitten lukuloma. Se on rattoisaa aikaa. Itse en kyllä käyttänyt sitä lukemiseen mikä kyllä näkyykin tuloksissa (3*e,3*m,1*b).

    No nyt kun on lauantai-ilta niin täytyy varmaan kohtapuoliin lähteä etsimään jotain toista kanttiinaa (sellaista missä tarjotaan muutakin kuin sinistä maitoa).
     
  4. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    JediLynx mainosti jotain lähipubiaan Norrköpingin lähistöllä, jossa tarjoillaan PanGalaktisia Kurlauspommeja! Täältä saa mitä tahtoo... ja kuka tahtoo.
    Kai Tintti on jo toipunut Abiristeilystä (tai mitä sitten tekikään NollaPäivänsä kunniaksi)? Näin torstaina Abeja, ja voi niitä muistoja. [face_laugh]
    Tod on ollut hyvä YO, itse sain 1E (engl), 2M (AI, MaB) ja muistaakseni 2 niitä ämmästä yhtä alaspäin oleilevia aakkosia (ruotsi ja reaali). Saksaa (SaA)en kirjoittanut, kun siitä olisi kuitenkin tullut i= todistusta pilaamaan...
     
  5. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Kävin muuten eilen pulkkamäessä (!) ja hauskaa oli. Kokeilkaa tekin. Age matters not. Kyllä meitä isoja äijänköriläitä vähän ihmeteltiin, mutta eipä tuo ole ennenkään haitannut.
     
  6. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Nyt kun olisi vielä pulkka niin voisin mennäkin taas laskemaan. Kävin viimeksi pari vuotta sitten pulkkamäessä ja hauskaa oli. Ihan tunsi itsensä nuoreksi.
     
  7. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Myyrmänin sitimarketissa semmonen perinteinen pulkka kevensi kaverin lompakkoa 7?. Itselläni oli pikkuveljen laitos lainassa.
    Puuha oli varsin hulvatonta, varsinkin hyppyrissä kaatuessa. Ihan niinkuin pienenä.
    :D
     
  8. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    Eihän se pulkalla laskeminen ollut mitään verrattuna stigaan... *hyräilee kultaista nuoruutta* siinä oli sitä jotain....
     
  9. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Mulla ei ikinä ollu Stigaa, mutta pulkkia ja liukureita oli.
    Pulkka vie kauemmas pienuuteen.
    Jätesäkeillä laskeminenkin on kivaa!
     
  10. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    Mulla oli naapuruston nopein pulkka ja stiga.. mahtavia aikoja...
     
  11. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Juuri noiden muistojen takia menimmekin pulkkamäkeen. Tee sinäkin niin. Et kadu.
     
  12. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    saatanpa mennä jos kerkiän...
     
  13. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Kannatan lämpimästi. Nyt minä lähden ulos, kun siellä on niin kaunis ilma ja olen kykkinyt sisällä jo 40min. (pitää sitä joskus syödäkin...)
    Kannattaa muuten ottaa sellaset kengät, mihin ei mene ihan kamalasti lunta sisään... ;)
     
  14. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    "Älä opeta isääs naimaan!"

    hyvä sanonta...
     
  15. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Älä poika avaudu.
    Tänäänkin on oiva ilma, joten ulos, mars.


    :cool:
     
  16. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Kai Tintti on jo toipunut Abiristeilystä (tai mitä sitten tekikään NollaPäivänsä kunniaksi)?

    Olen niin tylsä ihminen, että en mennyt laivamatkalle. Ryypiskelyksi se olisi kuitenkin mennyt, eikä siihen ole hirveästi halua minulla.

    Koulusta päästyäni ihastelin peilin edessä uutta komeaa penkkarijedikaapuani ja sitten tietokoneella digikamerakuvia penkkareista. Sitten menin kaverini tykö tölläämään videoita ja juttelemaan iltaan asti. Hauskaa oli, vaikka ei jännittävältä illanvietolta kuulostakaan.

    Ja nyt olen yrittänyt valmistautua huoneen siivoamiseen ja kirjojen lukemiseen lukuloman aikana. Tähän mennessä en ole saanut mitään aikaiseksi näissä asioissa, kun joka päivä olen ajatellut, että "aloitan sitten huomenna".

    EDIT: Pulkkaillut en ole pitkään aikaan, mutta hieman ennen koulun päättymistä toteutin kauan harkitsemani suunnitelman. Hiukan ennen klo 16:a, kun kaikki tunnit ovat loppuneet, otin sellaisen rullallisen tuolin ja rullasin sen kanssa koulun pitkillä käytävillä, kun oppilaskunnan huoneessa ei ole tilaa rullata kauhean paljon eteenpäin.
     
  17. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    lukuloma alkaa virallisesti mulla ens viikolla... maanantaina klo 12 aloitan matematiikan tahkoamisen.. kun kolme neljä tuntii on laskenut on aika alkaa tahkomaan Jedi Outcastia jo toistamiseen läpi...

    hyvä aikataulujärjestelmä on aina plussaa... ;)
     
  18. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Oi niitä aikoja. Onneksi ne eivät enää koskaan palaa!
    Pitäisi aloittaa MaBin ja fysiikan (yäk) ja kemian (yäk) kertailu kevään pääsykojeita varten. Blaah. Viime vuonna en kelvannut koululle, niin pitää tänä vuonna harjtella enemmän. Se on vaan ikävää, kun ei ole matematiikkaakaan oikeesti tarvinnut kolmeen vuoteen (yo 2000), niin ne jutut häviää päästä kohtuullisen voimakkaasti.
    Ja kun AMK tahtoisi ilmeisesti MAA:n oppimäärän, jota en ole edes yrittänyt lukiossa aloittaa. Tiesin rajani.

    Laivalla oli kivaa. Varsinkin kun Ruåtsin puolella puhuttiin alkuasukkaille niiden omalla kielellä... Hee.
     
  19. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    ...kemian (yäk) kertailu

    Hei kemia on hauskaa. En ole koskaan ymmärtänyt kuinka joku ei voi pitää siitä.
     
  20. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Kemian työt oli hilpeitä, mutta se laskeminen, mikä alko toden teolla KE3:lla, oli mulle liikaa. Oon aina ollu huono laskemaan. Mutta kun pkokeessa on Ma, Fy ja Ke, niin niitä pitäis sitten hieman kertailla, että vois edes harkita pääsevänsä läpi.
     
  21. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Lukion kemian laskut ovat vielä helppoja, niissähän ei tarvita mitään kerto- tai jakolaskua mutkikkaampaa. Yleissääntönä helpommissa laskuissa voi pitää sitä, että jos ei osaa laskea jotain arvoa niin sen voi approksimoida mitättömäksi.

    YJCC:ssä oli jokin aika sitten kemia aiheinen juttu johon postitin nämä pari juttua:

    A Chemical is a Substance that:

    An organic chemist turns into a foul odor.
    An analytical chemist turns into a procedure.
    A physical chemist turns into a straight line.
    A biochemist turns into a helix.
    A chemical engineer turns into a profit.


    ja sitten labrasääntöjä

    Rules of the lab

    If an experiment works, something has gone wrong.
    When you don't know what you're doing, do it neatly.
    Experiments must be reproduceable, they should fail the same way each time.
    First draw your curves, then plot your data.
    Experience is directly proportional to equipment ruined.
    Always keep a record of your data. It indicates that you have been working.
    To do a lab really well, have your report done well in advance.
    If you can't get the answer in the usual manner, start at the answer and derive the question.
    In case of doubt, make it sound convincing.
    Do not believe in miracles--rely on them.
    Team work is essential, it allows you to blame someone else.
    All unmarked beakers contain fast-acting, extremely toxic poisons.
    No experiment is a complete failure. At least it can serve as a negative example.
    Any delicate and expensive piece of glassware will break before any use can be made of it.



    Niin ja jos en ole sattunut mainitsemaan sitä aiemmin niin minä opiskelen kemiaa yliopistolla.

     
  22. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    "jos ei osaa laskea jotain arvoa niin sen voi approksimoida mitättömäksi."
    ahaaaa... mitään en ymmärtänyt, mutta hienolta kuulostaa.
    Minä en ole koskaan pitänyt laskennosta, saati sitten matematiikasta. Ikävää toimintaa.
    YO-luokan kemia on varmasti jo ihan omaa luokkaansa. En aio kokeilla.
     
  23. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    AAAGH! Älkää puhuko kemiasta! Kemia, fysiikka ja matematiikka muodostavat pahan akselin.

    Lukuloman kallisarvoinen lukuaika on kulunut leffoja töllöttämällä. Löysin yhdestä kirjastosta kivan valikoiman leffoja; tavallisesti kirjastojen videohylly tuntuu olevan täynnä opetusvideoita tai b-luokan piirrettyjä. Tuolta löytyi kuitenkin mm. Indiana Jonesia, American Pie (huono!), Takaa-ajettu (mahtava), Monty Pythonia ja sen semmoista. Etenkin Takaa-ajetun olen nyt töllännyt turhan monta kertaa, kun sen näkemisestä oli niin pitkä aika.
     
  24. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    American Pie oli kelvotonta paskaa.
    Mutta miten VOI olla, ettei joku omista (telkkarista nauhotettuja) Indy Joneseja, vaan joutuu ne kirjastosta lainaamaan??!?!?
    Monty Pyhton on useimmiten loistavaa, erityisesti Quest for the Holy Grail! Meaning of Lifeä en ole valitettavasti nähnyt, enkä viitsi ostaa sikaa säkissä eli dvd:tä josta en tiedä, kannattaako.
    Toissaviikolla torstaina, kun aurinko paistoi, kävelin töihin päin (auto rikki) ja vislailin ja hyräilin Always look on the bright side of lifeä, ja ihmiset tuijottivat. Minkä takia? Auringonpaiste saa allekirjoittaneessa aina aikaan selittämättömän ja mittaamattoman onnellisuudentunteen. :D
     
  25. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Mutta miten VOI olla, ettei joku omista (telkkarista nauhotettuja) Indy Joneseja, vaan joutuu ne kirjastosta lainaamaan??!?!?

    Siten, että minä tulen kaikkiin juttuihin aina hitaalla sytytyksellä enkä siksi ollut nähnyt Indyjä aiemmin kuin viime kerralla, kun tulivat Nelosella. Ja silloinkin unohdin katsoa ne; näin vain ekan leffan loppukohtaukset.

    South Park-leffakin tuli nähtyä. Blääh. Kun South Park tuli Suomeen, odotin ennakkohehkutuksien perusteella nasevaa, Simpsonsmaista parodiaa, mutta ei. Pieruhuumoria. Sitä sisälsi leffakin liikaa. Pari Kenny-kohtausta ainoa hyvä juttu.

    Äsh, leffoja olen taas töllännyt liikaa (lainasin 15 kasettia viimeksi). Oma elämä unohtunut jonnekin elokuvapinojen taakse. Kuulukos sinne päähän mitään uutta elämän suhteen?