main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Minä ja Star Wars : Episode III -tietous

Discussion in 'Archive: Finland' started by ISD_Devastator, May 12, 2003.

?

Minä ja Star Wars : Episode III -tietous

Poll closed May 26, 2003.
  1. Ei spoilereita eikä trailereita, en tahdo tietää mitään!

    4 vote(s)
    36.4%
  2. En katso trailereita, mutta luen jos jotain sattuu kohdalle

    1 vote(s)
    9.1%
  3. Katson trailerit ja luen jutut, jos tulevat kohdalle

    3 vote(s)
    27.3%
  4. Luen kaiken mahdollisen, mutten katso trailereita

    0 vote(s)
    0.0%
  5. Etsin, katson ja luen ihan kaiken!

    3 vote(s)
    27.3%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
  2. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Tämmöisen idean sain pari kuukautta sitten: FanForce Finlandin väestö äänestäköön, miten suhtautuu inhoihin spoilereihin ja trailereihin. Aikaa tasan 2 viikkoa.
    Toimikaa.

    Jos ei joku vielä tiennyt, ISD on kaikkea ennakkotietoutta vastaan. En katso trailereita, enkä aio lukea mitään spoilereilta haiskahtavaa. Äänestin siis vaihtoehto ykköstä, jolle toivon 100% äänimäärää ja lukuisia ääniä, mutta vastakkaisetkin mielipiteet suvaitaan.
     
  3. Darth_Laurentius

    Darth_Laurentius Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Apr 27, 2001
    Mörgh. AOTC:n kohdalla osasin jo joskus kesällä 2001 vuotaneitten tietojen perusteella kirjoitella Pilvariin piiitkän yhteenvedon AOTC:n tapahtumista (joka pitikin yllättäen paikkansa), jossa olivatkin jo mukana ne tärkeimmät spoikut. Sen jälkeen kyse olikin enää tietouden "täydentämisestä". Tällä kertaa tavoite on sama, eli ensi kesään mennessä tavoitteena on tietää jo kaikki isot spoilerit. Sitten pääseekin oikein kunnolla kiusaamaan spoilerikammoisia! :D
     
  4. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Kaikki mahdolliset spoilerit ja huhut etsitään ja postaillaan uutisiin.
     
  5. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Haluan nähdä trailerit,lukea jutut ja yritänpä saada käsiini myös muutaman spoilerin,mutta tällä kertaa yritän välttää koko juonen selville saamista.Näin kävi AOTCn kohdalla, kun vahingossa leffa-lehdessä näin koko juonenselvityksen,kaikki pääkohdat mukaanlukien ja huomasin elokuvateatterissa ennalta tietäväni jo seuraavan kohdan ja sitä seuraavan ja....ja huomasin elokuvanutintoni hieman karisseen ja siksipä toinen kerta tuntui vasta hyvältä elokuvakokemukselta!
     
  6. Zap

    Zap Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 29, 2002
    Kaikki tänne heti mulle E3-tietouden ja spoilereiden suhteen. Minä en kuuna päivänä kestäisi taistella pakonomaista tietämisen tarvetta vastaan vuositolkulla. Näin on mielenterveydelle parempi. :)
     
  7. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    ISD, jätit pois minun vaihtoehdon. Minä en aio lukea mitään juttuja, mutta katson kyllä trailerit sitten kun ne tulevat. Minun mielestä trailerit ovat olennainen osa elokuvakulttuuria enkä ajattele niitä spoilereina vaan enemmänkin osana elokuvaa. Mutta kuten totesin kaiken muun spoilerille haiskahtavankin haluan kiertää kaukaa.
     
  8. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Olisihan se pitänyt arvata, että jotain unohtuu, kun kerran jotain alan tekemään.. Pöh.

    Trailerit kertovat etukäteen leffan tapahtumista (Maul mättää Jedejä, Slave I-alus) ja täten pilaavat osan jännitystä (spoil[er]). Minun mielestäni kukaan ei voi olla täysin spoileriton, jos katsoo trailerit, vaikka traileritkin olisivat kuinka taidokkaasti rakennetut.
    Minä katson kaiken mainosmateriaalin sitten dvd:ltä!

    "huomasin elokuvanutintoni hieman karisseen"
    Kyp: Niin se tekee, kun tietää kaiken (tai tärkeimmän) etukäteen, vaan mitäpä jos tämän viimeisen Tähtien Sodan katsoisit koskemattomana? You know you want to... ;)
     
  9. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Syy miksi ei kannata vältellä spoilereita on hyvin yksinkertainen... ei tule pettymään missään vaiheessa, vaikka flanelipaita elokuvasta tekeekin ala-arvoisen, liiallisilla efekteillä pilatun juonettoman kyhäelmän. :p

    Toisaalta AOTCissa lähinnä oli siitäkin huolimatta pettymyksenä flanelipaidan toteuttama surkea leikkaus. Monia paperilla niin loistavia dialogeja oltiin menty pätkimään lyhyemmiksi, eivätkä ne enää toimineet samalla tavalla kuin ne toimivat käsikirjoituksessa.

    Tosin puuttuuhan elokuvasta silloin se "jännitys tulevista tapahtumista", kun elokuvaan mennessäsi osaat ~90% käsikirjoituksen dialogista ulkoa. Mutta eipä se oikeastaan ainakaan minua AOTCissa haitannut. Käsikirjoitus oli hyvä, leffa huono. Toivottavasti ep3 ei tule olemaan kahden aikaisemman osan kaltainen pettymys.
     
  10. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Leikkaus pisti minullekin,ehkäpä liikaakin silmään ja se oli ainut AOTCn heikkous,mutta en voi olla kanssasi samaa mieltä että elokuva olisi ollut huono!
     
  11. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Ainut? Hmm.. huono dialogi, päälle liimattu rakkaustarina, Haydenin kaikki 3 eri ilmettä, Threepion tehdasseikkailu, liiallinen CGI:n käyttö...
     
  12. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    No mutta hei,mielipiteensä kaikilla!Dialogi ei ole koskaan SW:ssä loistanut(Han ja Leia Hothissa!Falconissa!!Perinteethän pitää säilyttää eli huonot näyttelijät-Hamill,Christensen ja SW:ssä huonosti näyttelevä,mutta muissa leffoissa guru Sam Jackson!No turha tästä riidellä,mutta mulla AOTC toimi kybällä ja nousee palkintokorokkeen toiselle paikalle! :)

    PS:Ja mieluummin 3POn tehdasseikkailu,kuin Jar Jarin Bantha buduun astelu! [face_plain]
     
  13. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    Katson trailerit ja luen jutut, jos tulevat kohdalle. Täällä TFN:ssä (ja myös Pilvarissa) kun pyörii niin uutisia tupsahtaa esiin pakostakin.
     
  14. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    "ei tule pettymään missään vaiheessa}"
    Hyvinkin pitkälti mahdollista, ellei peräti todennäköistä. Olen silti jyrkästi sitä mieltä, että raina toimii paremmin ensimmäisellä katselukerralla, kun kaikki hienoudet aiheuttavat :eek: -efektin, mutta toisella (aina n:nteen kertaan asti) huomaa kaikenlaisia pikkuhienouksia ja intoutuu entistä enemmän.
     
  15. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    En lue spoilereita enkä katso trailereita. Syy tähän on löydettävissä yhdestä threadista tältä nimenomaiselta foorumilta. Minut yllytettiin touhuun, ja yllytyshulluna päätin, että pysyn spoiler&trailerfreena. Jälkeenpäin olen miettinyt, että tulossa on hauska projekti ja että kyllä kannatti (Emperor's secret service-puuhastelut, joihin linkki parissa sigissä vie).

    Trailerien välttäminen on se helpompi osa. Niitä voi imuroida netistä tai nähdä kinossa ennen leffaa. Nettiyhteyteni on tällä hetkellä piinallisen hidas ja imuroin videopätkiä vain satunnaisesti. Leffateatterissa taas käyn alle viisi kertaa vuodessa.

    Spoilerilinkkien klikkaamatta jättäminen ei tähän mennessä ole tuottanut tuskaa. Mutta pari kertaa, kun Allianssin postituslistalla oli spoilereita, aiheutti kyllä ongelmia. En raaskinut poistaa viestejä lukematta, enkä voi lukea niitä vielä. Odotan vuoteen 2005, katson leffan ja sitten luen ne spoileriviestit.

    En ole koskaan ennen odottanut mitään leffaa niin paljon, että olisin fanaattisesti omistautunut joko spoilereiden etsimiseen tai välttämiseen. Tämä jäänee varsin ainutlaatuiseksi, enkä tule koskaan tietämään, kumpi on hauskempaa; spoilautuminen vai spoilautumattomuus. Lähitulevaisuudessa ei ole leffoja, joita odotan niin paljon, että voisin verrata tilannetta tähän.
     
  16. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Huomasin jokin aika sitten, että "Which country will win..."-jääkiekkotopic on kadonnut. Häviävätkö pollit kun äänestysaika kuluu umpeen?
     
  17. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    Profiilissasi on linkki "Manage Your Polls", jossa voit tuhota luomasi kyselyt. Tuhosin kyselyn, koska innokkuus oli hyvin laimeata asian suhteen.
     
  18. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Mistähän johtuu? :p
    Niin, pollit voi sulkea tai avata uudelleen.
    Ainakin tämä on ajoitettu kahdeksi viikoksi, mutta sen voi taas ilmeisesti avata, jos tahtoo. Tai sitten sen voi säätää sulkeutumaan vaikka heti huomenna. Ajattelin vaan, että kun meitä on niin vähän täällä, että 2 vkoa riittää paremmin kuin hyvin. Ne?
     
  19. Zarin

    Zarin Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Ennen AotC:n tuloa en lukenut mitään spoilereita, mutta trailerit katsastin. Ajattelinkin nyt Episode III:n tullessa vaihteeksi asettaa tavoitteeksi vähintään 99% tietämättömyys leffasta, eli pyrin olemaan lukematta spoileja ja katsomatta trailereita.
     
  20. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Viisastuinpa nyt pollkäytännöistä, hyvä. Mielestäni 2 viikkoa on ihan sopiva aika.
    Ja moikka Zarin taas pitkähköstä aikaa!
     
Thread Status:
Not open for further replies.