main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Ner med vingklaffarna och prata Clone Wars

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Aug 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yodas_waiter

    yodas_waiter Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Oct 31, 2006
    Ingen råkar väl veta nåt om när tv-serien har premiär här och om det kommer bara vara dubbat?
     
  2. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    En första TV-Spot för TV-Serien finns att ladda ner här eller se på här.

    ENI och Genre Online har båda recenserat dom två första avsnitten; "Ambush" och "Rising Malevolence".

    Lite officiell info om släppet av The Clone Wars filmen på DVD och Blu-ray.

     
  3. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Nu är tv-serien igång!

    Komplett med tillhörande podcast och online-serie så rullar nu Clone Wars in över oss. Vad tycker ni om dom första avsnitten? Jag måste säga att jag är ganska nöjd, även om EU-nörden i mig faktiskt är mer förtjust i det lite mindre allmänt riktade online-materialet. Debatt mellan Umak Leth och Nasdra Magrody, det är humor det...
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag vet inte, jag känner mig bara inte riktigt fokuserad på det. Det känns som min inställning till CW är ungefär samma som till serierna, jag är intresserad av vad som händer, men inte tillräckligt intresserad för att följa det hela slaviskt.
     
  5. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag såg de två första avsnitten på YouTube. Jag tyckte de faktiskt var rätt bra, för att vara TV-serie.

    Det ska finnas en serietidning på nätet till den också:
    http://www.starwars.com/clonewars/comic/
     
  6. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Första två avsnitten var helt okej, tycker jag fick svar på min egen fråga från filmen, Star Wars: The Clone Wars gör sig bättre i det mindre formatet som en TV-Serie innebär. Såg riktigt bra ut rent visuellt och handlingen med dess karaktärer var bra trots dom få bristerna som dessa drogs med. Jag hänger med framöver och hoppas detta kan utveckla sig till det bättre.
     
  7. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    För dem som vill vara laglydiga och inte tanka ner piratkopierade tv-inspelningar så finns de två första avsnitten nu på cartoon networks hemsida, om än i ganska låg upplösning...


    /Charlii
     
  8. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
  9. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag har fortfarande bara sett det första avsnittet, så jag har egentligen inte så mycket att säga. Däremot tycker jag att droidhumorn gick lite för långt. Det räcker med nåt skämt då och då, inte hela tiden. Yoda gillade jag. Han kändes som en bra blandning mellan PT Yoda och CT Yoda :).
     
  10. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Detta var en något oväntad release.

     
  11. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Nu fungerar det inte på Cartoon Networks websida längre. När jag försöker se på gamla avsnitt så får jag först se reklam, sen får jag ett meddelande att jag inte kan se avsnittet i mitt område.
    När jag försöker se avsnitt 3 så fungerar den inte alls. Den spelar en fanfar och blinkar en bild, men sen har den en skärm där det står "Loading" som inte svarar på musklick.
     
  12. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Vad skönt, då behöver jag över huvud taget inte ha dåligt samvete för att jag tankar hem avsnitten pirat...
     
  13. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    TV400 är det som ska visa serien här i sverige. Vet ej om den blir dubbad eller inte men med tanke på vilken kanal som ska visa den samt tiden den ska visas på så gissar jag på att den inte kommer vara dubbad.

    Del 1 - TV400, Söndag 4/1, Klockan 21:55-22:25
    [Repris: TV400, Söndag 11/1, Klockan 14:15-14:45]

    Del 2 - TV400, Söndag 4/1, Klockan 22:25-22:55
    [Repris: TV400, Söndag 11/1, Klockan 14:45-15:15]

    Skulle gissa på att rätt många inte har kanalen, men eftersom den är en del av TV4 så kanske serien visas i repris någon gång framöver på en av deras större kanaler.

    Ska väl ge serien ett försök iaf. Har inte sett så många avsnitt tidigare.
     
  14. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Jaha, skräpkanal på skräptid och inte i HD. suck...

    Lustigt, med tanke på att dom både översatte bildlexikon-grejen och serietidningen så kunde man annars ha gissat att dom tänkte satsa lite mer på tv-serien också.
     
  15. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Nä ska de gnälla över en som pirat får de fan se till att sända avsnitten samma år som de kommer ut samt att de ej ska vara dubbade. Men jag tror att de kommer vara dubbade när de väl kommer på svensk kanal. Jag menar målgruppen är 10-13 år

    Sen kommer man som en vanlig sucker skaffa DVD såsmåning om. Om nu inte WB eller vilka de är som ger ut den, kan ge en till en som de gjorde med Film DVD/Bluray. Inte så dumt att vara med i NG ibland :)
     
  16. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Det är för övrigt bekräftat att blu-ray versionen av tv-serien kommer att vara i full HD och 2.33:1 bildförhållande (som filmen alltså) Om man känner att det ibland är lite märkliga bildutsnitt i serien så är det alltså för att bilden är beskuren i kanterna...
     
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag misstänker att WB kanske var nöjda med att fyran köpte in serien, men sen inte brydde sig i vilken kanal den sändes i. Suck, skulle gärna sett något bättre än "mannen som kunde tala med hundar" eller vad det heter som går hela tiden på 4 plus.
     
  18. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    För mig är huvudsaken att serien visas odubbad på en kanal som jag har. Så jag är nöjd i alla fall :).
     
  19. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jo men om det är som Charlii säger så skulle jag vilja ha den på TV4 HD också.
     
  20. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Kan någon bekräfta om den sänds dubbad eller textad, jag har inte kanalen i fråga.
     
  21. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Den visas textad. Själva översättningen lämnar väl en del att önska i vissa fall om jag ska vara ärlig men i det stora hela tycker jag att det ser bra ut.
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Till och med en av kioskerna här i Falun hade den svenska CW-tidningen inne. Sånt gör en glad, även om man inte läser den.
     
  23. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    CN har gett klartecken för en andra säsong.
     
  24. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag vet att jag är lite ensidig, men i fredags var det tydligen en handmaiden i bakgrunden. Även om det var som pinuppa i något soldatkvarter. [face_laugh]
     
  25. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det finns också en blå Twi'lek-tjej i Clone Trooper-armor målad på ett gunship i "filmen" har jag för mig.

    Nej, jag klagar inte. :D
     
Thread Status:
Not open for further replies.