main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Norske fans (og andre)

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Corran, Aug 13, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corran

    Corran Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 4, 2000
    Heisan alle norske fans

    Lurte på om det var mange fans fra Norge som er aktive her inne.

    Tenkte det kanskje var andre enn meg som kunne tenke seg å treffe andre fanatikere en gang og ha ett SW treff hvor vi kan preike masse sw ting og muligens andre ting.

    Jeg har også muligens mulighet for å låne en pub og ha filmkvelder (hvis vi er mange nok)
    Kan også fikse billigere drikke. Men disse to tingene forutsetter at alle er over 18 (minst:)

    Så er det noen interesse for å møte likesinnede SW fans ???

    Jeg bor forresten i Oslo



     
  2. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Tror dessverre ikke det er mer en ca. 8-10 norske medlemmer. En del av de er nok under 18 også :(
     
  3. Corran

    Corran Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 4, 2000
    Du har nok rett der men måtte bare prøve Hadde vært kult om det var noen med de samme interessene som meg her i landet :)

    De selger jo en del bøker her så noen burde det jo være :)
     
  4. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Hei! Jeg er med! :D

    Det hadde vært kjempeartig! Og selv om vi er få her på JC (det kryr av svensker), så kjenner jeg flere andre fans som ville vært interessert. Bra ide, Corran! Ikke gi opp helt uten å prøve!
     
  5. Corran

    Corran Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 4, 2000
    Vel da er vi i alle fall 3 stykker her i landet som liker sw så pass mye at vi kan kategoriseres som sw freaks :)

    Hvor i landet bor du da Adali-Kiri

    Jeg vet forresten også om et par til som er som oss men de er ikke på forumene

     
  6. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Skal til stavanger på medieteknikk, men plinger på hvis jeg skal til Oslo. Og er kvalifisert med mine 21 år på baken.
     
  7. Corran

    Corran Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 4, 2000
    No er vi jo jammen meg 4 stk her inne Ikke gale dette :)

    Hvilken type fans er dere

    Bare filmer
    Filmer og bøker
    Filmer +++++++
    Eller noe annet ??

    Jeg har elsket filmene siden den første kom til Norge. Husker at jeg som ca 10 årgammel fikk gåsehud på hele kroppen og frysninger
    Tror aldri eg har satt så rolig med så store øyne :)

    De siste årene har eg begynt å lese bøkene også og har det meste av paperback novellebøkene (ca 40-50)

    Og så har eg ett par pc spill.

     
  8. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Bor, eller studerer, i Trondheim. Som Audunfy gjorde før han kjipa ut og dro til Sørlandet. Jaja, bedre vær. ;)

    Jeg blei hooka da jeg som 7-åring fikk lov til å se mandagsfilmen på NRK. Mamma sa at detta måtte jeg også få med meg. Det var Star Wars, og verden både på og utafor lekeplassen blei aldri den samme...

    Har (need I say it...?) selvsagt filmene både i gamle og nye widescreen-utgaver, og gleder meg som den gira 7-åringen jeg var i '85 til TPM på DVD i oktober. :D

    Bøker og tegneserier har det også blitt en del av, men figurer og romskip er i sørgelig forfatning etter alt for mange år på lager... :(

    Har problemer med å finne Cloak of Deception. Tips, anyone?

    PS; Har 2 eller 3 bekjente her som ville vært interessert i en happening!
     
  9. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Jeg er liker både bøkene og filmene. Ble hektet i 99 da TPM kom. Ser også frem til 16. oktober. Vet om et norsk medlem i tillegg til oss. Når det gjelder Cloak of Deception ser det litt vanskelig ut. Avalon sa til meg at de ikke tok inn Balance Point før den kom som paperback. Går it ifra at de har samme regel med COD.
     
  10. Corran

    Corran Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 4, 2000
    Avelon butikken her i Oslo hadde BP i hardcover.
    Tror de får den inn i paperback i disse dager.

    COD kommer vel straks den også. Den er vel gitt ut i usa som paperback (?)

    Noen her forresten som vet om noen nett steder som selger sw og sender til Norge ??

    Ohh så glemte eg å si at eg også har lego settene av den store x-wingen og Tie interceptoren samt noe annen sw lego (nesten gøyere å bygge nå enn når eg var liten:)



     
  11. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Det er mulig Avalon i Oslo tar den inn, markedet er sannsynligvis større der enn i Bergen. Balance Point kommer vel snart, det er jo en stund siden den ble utgitt som paperback i USA.

    Jeg har også en del Star Wars lego. Har Vader's Tie Fighter, X og Y-wing, Slave 1 og Naboo Starfighter + en haug med andre ting.

    Kunne godt tenkt meg den store X-wingen, men de koster jo en del for å si det mildt.

     
  12. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
  13. TrollKarl421

    TrollKarl421 Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 2, 2001
    Jeg er norsk.... er desverre bare 16 :(
     
  14. Corran

    Corran Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 4, 2000
    Jaja du er i alle fall Norsk OG SW fan så det er ikke gale bare det
     
  15. Lex

    Lex Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 7, 2001
    I`m with you too..
    Bor i Oslo, by the way...
     
  16. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Joda. Stavanger er en grei liten by det. Jeg visste ikke hva starwars var da jeg var med klassekameratene mine hjem og lekte med sw-figurer og skip. For meg var det bare dokker p ålinje med andre dokker. Småbiler var mye artigere. dere veit -sånne små biler på rema(?) Før TPM blei jeg med en kamerat hjem og så filmene...så kom trailere. Da var jeg vel 'litt opphengt i sw' kan jeg vel si. Og da vi fikk vite vi ikke kom opp i eksamen mai '99 hadde vi allerede sett TPM og tenkte ikke mye på skole. Et forslag ledet til det neste og vips så lagde vi en liten sw-film på snaue 2 måneder. Dernest har jeg blitt frelst på "Tales of the Jedi"-tegneserien. lest noen bøker, men tenner ikke helt på det. Artigere å lage noe selv. Og nå lager vi oppfølger-/erstatter-film. Venter å lære en del om lyd her nede som kan hjelpe på.
    har dere noen andre filmfavoritter? Prøv å ikke rams opp 10-20.
     
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Har förresten träffat på en till norrman, han heter stavanger och jag har bjudit in honom hit.
     
  18. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Heter han Stavanger? -eller kaller han seg det?
     
  19. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Heter han stavanger, elle rkaller han seg det fordi han er derfra?
     
  20. Corran

    Corran Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 4, 2000
    Heter det sikkert ikke

    Vel da er jo vi et par nordmenn her inne da
     
  21. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    han kallar sig stavanger, och jag gissar att han är därifrån.
     
  22. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Jau. var det jeg tenkte meg. da er vi jo to i stavanger om han gidder å stikke hodet inn.
     
  23. Corran

    Corran Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 4, 2000
    Mange her som har bestillt episode1 på DVD ??

    Ellers så er endelig BP kommet i paperback til Norge (for oss som samler på bøkene i paperback)
    Conquest var alt kommet så nå mangler vel bare Rebirth (er det ikke den som er den siste som er kommet ut i USA)

    Er halveis i BP (forkortet ser jo tittelen ut som gode gamle British Petrolium:) nå og den er ikke så gale.
     
  24. Stavanger

    Stavanger Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 3, 2001
    Hei, Obi Anne & Co! Tenkte jeg måtte stikke hodet innom. Joda, er fra Stavanger og liker Star Wars. Er innom diskusjonsgruppene her et par ganger om dagen, hvilket bekymrer meg litt.. Det blir vel heller ikke bedre nå som ep. 2 nærmer seg..
    Jeg er av den generasjonen som så de første starwars filmene da de kom ut. Var i Oslo da C3PO var på besøk i 1978 eller så... Sånt setter spor! :)

    Hyggelig å se at det er flere fra Stavanger her..
     
  25. Corran

    Corran Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 4, 2000
    ahhh samme generasjon som meg du da Stavanger :)
    Glemmer aldr følelsen jeg hadde da jeg så første filmen på kino ca 10 år gamel
    Får frysninger på ryggen den dag i dag ved tanken på den dagen.
    Satt helt i ro med åpen munn vidåpne øyne og med frysninger over hele kroppen

    Den følelsen kommer nok aldri igjen :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.