main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Norske Star Wars-tegneserier 2005

Discussion in 'Archive: Norway' started by Dreadlocked_Wookiee, Oct 21, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Hilsen fra søta bror!

    Ja, jag är svensk ... min flytande norska till trots. ;)

    Jag arbetar som redaktör, översättare och textare för den svenska Star Wars-serietidningen och tänkte att det kunde vara på sin plats att meddela er om att norska Egmont Serieforlaget kommer att samproducera tidningen med oss nästa år!

    Vi har planerat två nummer av vår vanliga Star Wars-tidning 2005, och dessa kommer alltså att publiceras även i Norge.

    Nr 1/05 beräknas utkomma 8 februari i Sverige (det norska datumet bör vara ungefär detsamma).
    Tidningen blir 148 sidor tjock och kommer att innehålla Clone Wars-serier från amerikanska Star Wars: Republic nr 55-60.

    Nr 2/05 beräknas utkomma 10 maj i Sverige.
    Detta är serieversionen av Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith och tidningen blir förmodligen 100 sidor tjock om inte Dark Horse utökar antalet sidor under arbetets gång (vår budget för detta nummer täcker 148 sidor) ...

    Det förs även diskussioner på förlaget om att ge ut andra Star Wars-serier utöver den vanliga tidningen.
    Vilka serier det blir (om det ens blir några andra serier) är alltför tidigt att säga.
    För tillfället vågar jag inte utlova någonting mer än de två numren här ovan.

    Om ni har några frågor går det bra att ställa dem här.
    Jag ska göra mitt bästa för att besvara dem.

    --
    Janne Helander
    Svensk Star Wars-redaktör
    Svenska Star Wars-seriesidan
     
  2. glennth

    glennth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Sep 30, 2002
    Hvordan får man tak i disse seriene på orginalspråket (altså engelsk)? Star Wars blir liksom aldri helt det samme på verken norsk eller svensk, samme hvor gode oversettelsene måtte være.
     
  3. WEEBACCA

    WEEBACCA Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 4, 2004
    Hvis du vil ha dem på originalspråket kan du jo kjøpe dem på Outland eller Avalon i Oslo (eller Valhall i Bergen). Eller(kanskje billigere) bestille dem fra nettet.
     
Thread Status:
Not open for further replies.