main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Pim is dood?

Discussion in 'Archive: BeNeLux' started by GrandAdmiralPelleaon, May 6, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GrandAdmiralPelleaon

    GrandAdmiralPelleaon Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 28, 2000
    WTF? Vermoord op een parking?
     
  2. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Ja inderdaad hij is dood...vermoord in Hilversum op de parkeerplaats van het mediapark daar. Er zijn 6 of 8 schoten afgevuurd, hij is geloof ik 3 keer geraakt... in hoofd, hals en borst. Ze hebben ook al de mogelijke dader...en nu zijn ze ook nog een beetje bezig te rellen in Den Haag allemaal Fortuyn aanhangers zijn daar nu brand aan het stichten enzo...maar zet gewoon je TV aan ze zeggen daar alles ook wel, het is zelfs op CNN nu geloof ik...iedereen zit nu TV te kijken geloof ik, dus veel reacties kun je vandaag niet verwachten van mensen hier op de boards.
     
  3. GrandAdmiralPelleaon

    GrandAdmiralPelleaon Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 28, 2000
    Niet van nederlanders allesinds...

    Dit is nu iets dat ik echt niet verwacht had...Nu Le Pen of zo dat zou ik kunnen zien gebeuren maar Pim?
     
  4. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Ja inderdaad, hij was minder extreem dan Le Pen van Frankrijk of Haider van Oosterijk of De Winter van Belgie, maar die lopen gewoon nog wel allemaal rond...
     
  5. Tjeerd

    Tjeerd Jedi Youngling

    Registered:
    May 3, 2002
    Ik ben nooit een fan geweest van Pim Fortuyn maar dit is echt het allerlaatste wat je iemand toe wenst.

    Ik snap niet hoe dit kan gebeuren in een tolerante democratie zoals Nederland eergisteren was.

    Tjeerd
     
  6. GrandAdmiralPelleaon

    GrandAdmiralPelleaon Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 28, 2000
    Ja, De Winter , ugh ik kan die gast niet uitstaan, en nu zit hij te zeggen dat de media aanzet tot geweld tegen Extreem rechts (oke hij heeft een beetje gelijk) maar hij mag toch ook eens bedenken dat hijzelf tot geweld tegen immigranten aanzet. (zoals bij brussel gisteren...waar die 80 jarige man een immigranten koppel neerschoot...

    Pim Fortuyn kon ik nog uitstaan, wat ik niet kan zeggen van Le Pen of Filip.
     
  7. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Wat ik erg vind is dat Fortuyn waarschijnelijk door een milieu-freak is vermoord...dat is toch wel triest iemand vermoorden uit milieu overwegingen :p ... waren ook al van die milieu-freaks hier die de Giro D'Italia niet door wouden laten gaan omdat er dan insecten zouden worden vertrapt door de bezoekers die er op af zouden komen, ze zijn dus gewoon een rechtzaak begonnen er tegen (gelukkig haden ze die wel verloren) Ok het milieu beschermen is goed en ook belangrijk maar je kan er ook te ver in gaan...
     
  8. The Flying Dutchman

    The Flying Dutchman Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 4, 2000
    Ik denk dat dit weinig met zijn id over het milieu te maken heeft...
     
  9. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Ja jawel Fortuyn had ooit iets gezegt dat die iets wou toe staan voor boeren ofzo wat milieu vervuilend zou zijn, ik weet ook niet precies wat (en het zag er ook naar uit dat Fortuyn aan de macht zou komen, dus zou het goed mogelijk zijn dat zijn ideeen zouden worden uitgevoerd)...maar die gast is niet een beetje milieu-freak maar dus echt super erg! Dus die nam het allemaal veel te serieus en misschien dat die al eerder een boer heeft vermoord wat ook te maken zou hebben met zijn milieu ideeen, want hij had constant ruzie met boeren over dat ze veel te milieuvervuilend zouden werken.
     
  10. DarthTutor

    DarthTutor Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 9, 2001
    Als ik al die massaale ophef over Pimmetje zie, de massa hypnose bij zijn begrafenis, en al die mensen die denken dat hij "een van hen" was. ... dan denk ik soms stiekem "Wie weet waarvoor Volkert ons behoed heeft?"

    Is dat een rare gedachte?
     
  11. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Vergeet niet dat alle mensen op de begravenis en met bloemen leggen laaaaaaaaang niet allemaal Fortuyn aanhanger waren...ze deden het meer uit symphatie om wat er gebeurd was.
     
  12. Jacy2412

    Jacy2412 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 13, 2002
    Ja dat kan een rare gedachte zijn. Het gaat er niet om dat Volkert Pim heeft doogeschoten het gaat erom dat Volkert het recht op vrijheid van menings uiting heeft weggenomen.

    Je kunt het wel eens niet eens zijn met Pim zijn ideeen, (hoewel ik er wel mee eens was)
    maar hij had het recht om ze hardop te zeggen.

    Zijn populariteit kwam van het feit dat hij zei wat iedereen dacht. Het is misschien anders in andere delen van het land, maar Rotterdam is zwaar achteruit aan het gaan op een hoop gebieden.

    Buiten dat wie heeft het recht iemand zomaar op koelbloedige wijze en met voorbedachte rade iemand dood te schieten??
    Niemand en zeker Volkert van der Graaf niet!
     
  13. Jacy2412

    Jacy2412 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 13, 2002
    en sorry dat ik het zeg, maar ik vind het gewoon een ontzattend stomme gedachte.
     
  14. DarthTutor

    DarthTutor Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 9, 2001
    Al die politiek correcte ophef ...

    Ik vind het hardstikke lullig voor Pim ... en ik vind ook zeker niet dat je zo maar mensen neer mag schieten als je het niet met ze eens bent.

    Maar Tovernaarsleerlingen als Fortuin mogen ook niet zo maar alle geesten uit de fles laten. Volgens mij begaf Pin Fortuin zich op een heel gevaarlijk pad.
     
  15. Jacy2412

    Jacy2412 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 13, 2002
    Omdat hij zei wat iedereen dacht. Ik denk dat het ook vooral lag aan waar veel mensen wonen. Want ik woon in Rotterdam en 's avonds loop je hier echt niet veilig over straat, Pim wilde daar o.a. wat aan doen. Nou dat is goed genoeg voor min stem.
    Want al die andere politieke schijnheilen zitten lekker met kont in een of ander gehucht waar ze nergens last van adden. Pim woonde er midden in. Daar door heeft hij toch wel enig idee gehad waar hij over sprak.

    En laten we niet vergete de pers die hij tegen had. Ze verdraaiden ieder worod wat hij zei. Tuurlijk hij was rechts, maar niet extreem rechts.

    Eerlijk gezegd is hij de enige die met een goede oplossing kwam voor het asiel beleid.
    Want een deel van de crimininaliteit komt daaruit voort. Illegalen die geen uitgezet worden, maar nergens heen kunnen, ook niet kunnen werken, die meoten toch ook eten.
     
  16. Ben-Obi-Wan-Kenobi

    Ben-Obi-Wan-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 28, 1999
    Goed gezegd Jacy2412

    en ze gaan die scooter dieven nu ook hard aanpakken

    lekker voor dat tuig !
     
Thread Status:
Not open for further replies.