main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November

Discussion in 'Archive: Sweden' started by DARTHLARS, Sep 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Första helgen i November är det dags för en av Isbergs Scifi-mässor igen.
    Den här gången blir det på Stockholmsmässan i Älvsjö. Inträde 100 kr.

    Man tar sig till mässan lättast med Pendeltåg till "Älvsjö". Alla pendeltåg mot "Västerhaninge" eller "Södertälje" från Stockholm C går via Älvsjö.
    Utanför stationen vänder man sig till vänster och går en jättekort bit och sen är man framme. Man ser mässans stora byggnad från perrongen och det är skyltat hela vägen, så det är nästan omöjligt att missa.

    Gästerna blir:
    Jake Lloyd - Anakin Skywalker i Star Wars Episod 1
    Dave Prowse - Darth Vader i orginaltrilogin, livvakt i TV-serien Liftarens Guide till Galaxen m.m.
    Sean Astin - Samwise Gamgee i Lord of the Rings, TV-serien "24", The Goonies m.m.
    Lou Ferrigno - Hulken i den gamla TV-serien med samma namn

    Som vanligt kan man läsa mer på http://www.propworld.nu .
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag åker dit om jag får min nya Amidalaklänning i ordning tills dess, är dock tveksamt i nuläget.
     
  3. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Hmmm... Jag skulle verkligen vilja åka, jag har ju inte varit på någon mässa på evigheter. Men å andra sidan behöver jag spara pengar för C4, så vi får se.
     
  4. Mange

    Mange Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jan 11, 2003
    Det låter väldigt intressant! Hur nära inpå mässan brukar programmet presenteras?
     
  5. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    jag lär väl hamna där, det brukar bli så
     
  6. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Gästerna är nu avslöjade. Avslöjas i första posten.

    Jag kommer utklädd till Tantive IV's kapten Antilles om Nordic Garrison lyckas få dit en Darth Vader som kan strypa mig. Annars så finns det det inte direkt någonting som lockar mig.
     
  7. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag ska absolut i alla fall försöka att åka (beror som vanligt på pengar och tid). Jag vill gärna ha David Prowses autograf och jag skulle inte ha något emot att skaffa Sean Astins heller.
     
  8. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Tyvär blir det nog ingen mässa för mig i år, det är för dyrt att åka till stan, men helt säker kan man ju inte vara.
    Skulle vara kul att åka och titta på Jake, han har ju blivit stor nu lilla gossen.
     
  9. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Heh, nu såg jag bara framför mig hur Jade står och verkligen tittar på Jake en lång stund... "men oj vad du har växt!". ;)

    Vi får se om jag kommer, gästerna är ju rätt trevliga...
     
  10. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag kommer inte då jag är i Holland den helgen.
     
  11. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Trevliga gäster, speciellt Sean Astin ska bli trevlig att prata med och ta en autograf av. Jag och min flickvän kommer åka dit. Ska vi i FFS hitta på någonting i samband med mässan? I så fall kan vi båda två tänka oss att vara med på det.
     
  12. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag har ännu inte bestämt mig för om jag komemr eller inte, men om jag dyker upp vill jag gärna träffa lite FFS:are... :)
     
  13. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Det låter trevligt. Vi kan väl ta upp frågan igen lite närmare mässan och se vilka som ska dit och om någon är intresserad av att träffas upp någonstans innan/under/efter mässan. :)

    Edit: Kom på att det är lite lustigt att Isberg inte bjuder in Michael Kingma som spelade Wookie i Ep3, tror till och med att det var självaste Tarfull som var hans roll. Han spelar ju basket i Sundsvall Dragons och borde vara enkel att övertala att vara med... ;)
     
  14. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det börjar bli dags att planera FFS-träffen efter mässan!

    Var ska vi träffas? Hur många är intresserade av att äta kvällsmat ute på stan? Eller ska vi bara ta en fika? (Gråmunken? Muffins o Co?).

    Edit:

    Inte mycket till uppslutning här. :(
    Nåja. Jag är på mässan på lördagen (idag) i alla fall, utklädd till Captain Antilles från Tantive IV.
    Berg kommer troligen att vara där också, utklädd till Imperie-officer (General).
    Så vi två borde vara lätta att känna igen. Kom gärna fram och hälsa!

    Edit 2:

    Varit där. Träffade bara Berg från FFS. :(
    Mässan var inte värd 100 kr i inträde.. Men det är kul att troopa.
     
  15. abflexcaptain

    abflexcaptain Jedi Youngling

    Registered:
    Nov 7, 2006
    *just ny registrerad*
    Tjohoo, vi var där :)
    Några blygsamma bilder blev det också: http://www.nos.frag.nu/bilder_0610scifi.html
     
  16. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag såg lite från mässan på TV4, men ingen jag kände igen från något forum. Men oj, vad lille Anakin har blivit stor...
     
  17. abflexcaptain

    abflexcaptain Jedi Youngling

    Registered:
    Nov 7, 2006
    LOL, vi blev halvhotade om att vi borde gå med i Nordic garrison av en hårdhudad rustningssargad stormtrooper som såg ut att varit med om det mesta. Kul att prata med och hängde med på noterna. Heh, vi har nästan halva foten inne med tanke på att vi redan ligger upplagda i galleriet från Malmömässan i år ( http://www.nordicgarrison.net/gallery/2006%20Scifi%20Malmo/031.jpg ) [face_dancing]

    Vad är det för fördelning här på forumet (Nordic Garrison / Rebel legion) ?
     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    De har sina egna forum, även om Rebel Legion för tillfället är nästan synonymt med FanForce när det gäller aktiva medlemmar. Skillnaden är ju att här behöver man inte ha någon kostym, men vi uppmuntrar de som har, men det gör ju också att folk inte behöver känna att de har några krav på hur saker ser ut. Vi ser mest till den sociala biten häromkring.
     
  19. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jaha råkade du ut för norrmannen. Jo han var strålande i sin roll tycker jag.
     
  20. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Om ni ska gå med i någonting så tycker jag så klart att ni ska skaffa såna vita hjälmar som jag har och gå med i Rebel Legion. ;)
     
Thread Status:
Not open for further replies.