main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden Svenskar?

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Bubba Fet, Nov 29, 2000.

  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Och jag trivs väldigt bra häromkring. Jag läste förresten att Pernilla August har fått bra recensioner i Maria Stuart på Dramaten.
     
  2. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jo, och som tjej är det kul att hitta andra tjejer som gillar SW.
     
  3. Lt. Laserdust

    Lt. Laserdust Jedi Grand Master

    Registered:
    Feb 12, 2000
    Jahaja, då var det dax att börja med svenska igen då... Wow, känns ganska bra, men lite ovant!

    Jag har tydligen missat att det fanns ett "skandinaviskt" forum, hörde om de lokala filialerna men trodde aldrig att "vi" skulle få ett! Kool!

    Hoppas att det kommer igång lite schysta disskutioner...

    Lt. Laserdust

     
  4. Mius_Jade

    Mius_Jade Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 15, 2000
    På dom forum som jag brukar besöka känns det som om könsfördelningen är ungefär 50-50. Men jag tror att i verkligheten så är nog fördelningen kanske 70-30 eller 75-25.

    Hmmm... vore kul att se någon statistik för kön, ålder och nationalitet bland SW-fans...
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Uh, jag hatar siffror!

    Jo förresten jag såg på fyrans reklam för juldagens TV att det var några snubbar som lekte Maul och Obi Wan någon som vet vad det är för program? De nämnde bara att det var på juldagen, och när jag kollade i TV-programmet så såg jag inget som skulle kunna vara sw-relaterat.
     
  6. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    De har faktiskt gjort en undersökning om kön och ålder på tfn och resultatet blev att det var 80% män och 20% kvinnor. Angående åldern visade det sig att de flesta är mellan 15 och 30.

    Om nån vill se hela undersökningarna finns de på:
    http://theforce.net/jedicouncil/surveys/survey56.shtml
    resp.
    http://theforce.net/jedicouncil/surveys/survey26.shtml
     
  7. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Det är väl ungefär så åldersfördelningen ser ut i RL också, men med vissa skillnader. Jag menar, det finns säkert många äldre också. Sen har jag fått intrycket att många på tfn är studenter.
     
  8. lakrisgubben

    lakrisgubben Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 4, 2000
    Jag vill också vara med... skojigt med lite svenskar... är ni med i starwars.nu mailing listan?

    själv e ja från SÖDER i stockholm... behöver jag säga mer? :)

    /ALEX
     
  9. lakrisgubben

    lakrisgubben Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 4, 2000
    Det där programmet på fyran var french and saunders julspecial... jag såg de alldeles nyss... de va en Ep1 parodi med... den fruktansvärt dålig förutom en grej från jedi council när alla hette typ olika china maträtter... me`ris LOL

    /ALEx
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag missade det iallafall.
     
  11. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag såg inte heller det. Fast tanken på Mace Windu käkandes ris med pinnar är rätt kul.
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Gott nytt år på er allihopa!!!

    Kommer det här att bli året då vi ser den första trailern för Ep.II?
     
  13. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Gott nytt år!
     
  14. Bubba Fet

    Bubba Fet Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 30, 2000
    Gott nytt år!

    Jag skulle gissa att vi kommer att se den första trailern i slutet av detta år:)
     
  15. Teemto Pagalies

    Teemto Pagalies Jedi Master star 3

    Registered:
    Sep 6, 1999
    Gott nytt år!!!!

    Trailern till tpm kom väl vid thanksgiving, eller? Så ungefär då borde väl ep2 trailern komma.
     
  16. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Trailern hade premiär den 30/11 i USA. Jag tror ZTV visade den någon vecka senare, kring den 10 eller så. Jag tror också vi kommer se epII trailern kring samma tidpunkt.
     
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ganska lång väntan alltså.
     
  18. Bubba Fet

    Bubba Fet Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 30, 2000
    Jag har sett att många av svenskarna här undviker spoilers. Undviker ni alla spoilers tex George Lucas selectbilder?

    Själv har jag inte undvikit alla spoilers, det är ju ganska dumt, men jag har svårt att hålla mig ifrån dom...

    Inför TPM undvek jag alla spoilers, jag tittade knappt ens på traliern.
     
  19. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag kollar allt på den officiella sidan, och de bilder som släppts från officiella magasin, för jag antar att GL inte vill släppa allt för mycket av handlingen så den officiella informationen är nog ganska harmlös.
     
  20. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag kollar inte ens den officiella sidan. Men mest beroende på att jag helt enkelt inte hinner.
     
  21. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Hittills har jag kollat på allt som är officiellt. Kommer förmodligen att se trailerna också, blir nog mkt svårt att låta bli... :)
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag kommer att se trailarna om de går på tv, jag går inte direkt och ser en helt annan film bara för att se trailern innan själva filmen. Förhoppningsvis kan trailern komma före en riktigt bra film som man går på iallafall.
     
  23. Bubba Fet

    Bubba Fet Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 30, 2000
    Jag kommer nog att ladda hem trailern så fort den finns på nätet. Jag har redan läst så mycket spoilers, så det är redan för sent för mig. Jag vet alldeles för mycket, men jag har alldeles för svårt att hålla mig ifrån spoiler forumet. Det var riktigt roligt i början när folk inte visste så mycket vad som skulle hända att spekulera om vad som skulle hända i filmen, så jag blev lite beroende av sidan. Det börjar dock bli lite tråkigt nu när man vet det mesta.

    Det roligaste är dock att spekulera om selectbilderna. Om någon har sett det så har jag gjort en hemsida om dom.
     
  24. Teemto Pagalies

    Teemto Pagalies Jedi Master star 3

    Registered:
    Sep 6, 1999
    Jag har varit inne på din sida ofta för att snabbt få tillgång till den bild jag vill se. Och du har en mycket bra version av "kanintesäga", den bästa faktiskt. Mycket bra sida.

    Själv är jag också en spoiler gubbe, men jag postar inte så mycket, så du kanske inte har sett mig.
     
  25. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Bubba, varför inte ta och gå till non-spoiler-forumet, ifall du vill ha lite rena spekulationer. Visst är vi lite hämmade, men vi har desto mer fantasi, och du behöver ju inte bli spoiler-free bara för att du är där.