main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

SW-dag på sf-bokhandeln i Stockholm 11 juni

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Obi Anne , May 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag hittar ingenting på deras hemsida, men det finns ett facebook-event.

    För er som undviker detta gissel till ansiktsbok så är det här informationen som finns att läsa där:

    Vi älskar Star Wars.

    Därför har vi bjudit in skådespelaren och författaren Derek Lyons samt kostymdesignern Alan Flyng som hade små biroller i originalfilmerna och har massor av spännande historier att berätta om sin tid bakom kulisserna. Hur ofta får man egentligen chansen att möta någon som faktiskt var där? Det kommer också finnas möjlighet att köpa signerade foton av både Derek och Alan. Förutom att vi får finbesök av Alan och Derek så kommer det också att finnas stromtroopers som patrullerar området.

    Självklart kommer vi också att ha tävlingar där man kan vinna fina priser. Vad sägs om att vinna en ljussabel? Borsta av dina luftljussabelstridsfärdigheter och tävla!

    Vi kommer att ha 10% rabatt på alla våra Star Wars-produkter under hela dagen och alla barn som kommer utklädda får en present.


    Aktiviteter:
    *Testa dina Star Wars-kunskaper!
    Från det att butiken öppnar kommer vi att ha två tipsrundor med kluriga Star Wars-frågor att svara på. En enklare för barnen och en lite mer avancerad för den äldre publiken.

    12:00 Ã…terskapa Star Wars med fingerdockor!
    Tillsammans med vår pysselexpert gör vi fingerdockor i filt av våra favoritkaraktärer från Star Wars. För besökare mellan 7 och 12 år. Material finns på plats, pysselstunden pågår i 2 timmar

    13:00 Bli fotograferad med stormtroopers!
    Vad vore väl ett Star Wars-event utan stormtroopers? Ta tillfälllet i akt och bli fotograferad tillsammans med våra ståtliga stormtroopers mot en snygg backdrop och köpa utskrifter av bilderna.

    15:00 Visa dina färdigheter i luftljussabelsstrid!
    Plocka fram dina teatrala färdigheter, visa oss på hur du slåss mot en osynlig fiende med en lika osynlig luftljussabel. Den som imponerar mest på publiken och oss på bokhandeln kan vinna bland annat en ljussabel (värde 2198 kr). Direkt efter luftljussabelstriden har vi prisutdelning för både den och tipspromenaderna.

    16:00 Möt våra hedersgäster!
    Derek Lyons och Alan flyng berättar för oss om hur det var att jobba med Star Wars-filmerna. Ni får möjlighet att ställa frågor och efter detta är ni välkomna att köpa signerade porträtt av våra hedersgäster.


    Ses vi där?

    /SannaV i Stockholmsbutiken


    Är lite sur för att jag är för gammal för att få göra fingerdockor, å andra sidan kommer jag vara där som Leia under dagen.
     
  2. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag hoppas att jag kan titta förbi en liten stund åtminstone. Vore trevligt. Jag ska åka på kryssning då, men båten går väl inte förrän vid middags-tid antar jag. Borde finnas lite tid över för mig på dagen :)
     
  3. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag kommer nog att pallra mig dit för att titta.
     
  4. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag fick ingen tid över för att komma förbi. Trist, för jag hade sett fram emot det :(.

    Hur var det då? Missade jag något?
     
  5. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det roligaste var nog luft-ljussabeltävlingen på eftermiddagen. En liten kille vann. Han hade övat i två veckor innan, och de som såg honom sade att det märktes.

    Annars var det hela dagen 10% rabatt på alla Star Wars-böcker och prylar, fototillfällen med utklädda (från de två legionerna) samt de två skådisarna som skrev autografer. Tyvvär hoppade de över en inplanerad frågestund med skådisarna. De var annars väldigt trevliga.

    Det skulle kunna ha varit lite bättre organiserat, men lärdomar togs till nästa gång.
    Förhoppningsvis blir det en Star Wars-dag på bokhandeln igen den 4:e maj nästa år.
     
  6. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Man har laddat upp lite rörligt material till sitt konto på youtube.

    Luftljussabelstrid på SF-Bokhandeln 2011-06-11

    Den 11/6 bjöds det på Star Wars-dag i SF-Bokhandeln i Stockholm. En av tävlingsmomenten under dagen var att utföra en luftljussabelstrid, där den bästa kombattanten vann en ljussabel.

    Derek Lyons och Alan Flyng pratar Star Wars 2011-06-11

    Den 11/6 bjöds det på Star Wars-dag i SF-Bokhandeln i Stockholm. Hedersgästerna Derek Lyons och Alan Flyng talade öppenhjärtligt om hur det var på inspelningen av Star Wars-filmerna.

    Samt en dom gjorde inför denna dag.

    Pepp inför Star Wars-dagen i Stockholmsbutiken

    Anna och David har övat, har du?
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag utnyttjade rabatten till att köpa upp alla delar i X-wingserien som jag inte hade. Bantam har ju sagt att de ska sluta trycka böckerna, så jag ville inte riskera att inte hinna köpa dem innan de tar helt slut.
     
Thread Status:
Not open for further replies.