main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Terminator 3 --SPOILERS!!!!1!1111!!11

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Paranorina, Jul 27, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nu har T3 vist gået i biffen i lang tid nok til at dem der har set den ka køre en debat om den uden at poste spoiler warnings hele tiden.

    Hvad synes I så om den? Jeg synes overall det var en fed film, og jeg ku godt finde på at se den igen og købe DVD'en.

    Første det negative:

    Lige i starten var der lige rigeligt jokes nok på Arnolds bekostning. Især den med stjerne-brillerne, og hvor Terminatrixen puster sine kasser op. Ok det var nogle meget fede jokes og jeg grinede af dem, men vil jeg også gøre det næste gang jeg ser filmen? Næppe.

    Jeg ved heller ikke hvad jeg synes om at sidste halvdel af plottet i 2'ren i princippet er for ingen verdens nytte. D-dag kommer aligevel, og I forhindrede det ikke aligevel, haha! Hmm....
    Ku de i det mindste ikke ha fundet den arm Arnold efterlader i tandhjulet i 2'eren og brugt den til noget?

    Og nu til Kredes yndlingspunkt i mine anmeldelser: CGI'en!
    Den stinker :p .... ej det er ikke så slemt, men der hvor Arnold sækker sit hovede på igen ser altså monster fake ud, ellers slap de rimeligt godt fra det.

    Det gode:

    For satan en biljagt den film har, hvor de kværner igennem byen men den der store kran og smadrer ALT. MUHAHAHAH!!!

    Jeg ska heller ikke klage over plottet, og da slet ikke over slutningen. Jeg elsker når film slutter overaskene og ikke er specielt lykkelige. Lidt ala Planet of the Apes 1-3 og ESB.

    Skuespillet er også i orden. Det var noget med at Eward furlon er blevet en narkoman og derfor ikke fik lov til at spille John Conner i 3'eren, det var lidt synd men ham den nye klarede det da også fint nok. Arnold ku godt bruge samme software som ham fra Matrix, så han ku snakke lidt flere sprog end Østrigsk med amr accent :D Sjovt nok snakker han flydene engelsk når han snakker med en andens stemme... Hmm... oh well!

    NÃ¥eh ja foresten. John Conners alder:
    Han bliver født i 84 og i 92 hvor 2'eren forgår burde han være 8 *MEN* da T-1000'eren slår hans navn op på politicomputeren står der højt og tydeligt han kun er 10! Selvom han ligner en på 13 og hans plejeforældre har givet ham lov til at ha en knaldert af en eller anden grund. I T3 siger han så han var 13 da den anden Terminator var efter ham, så det er faktisk direkte imod politicomputeren og det regnestykke man for hvis man trækker 84 fra 92.
     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Spoilerfree till T-three...

    ah pis, jeg kom til at læse det... jeg tror alligevel ikke at jeg skal se det bras før den kommer på dvd alligevel.

    Hvordan ender den så?
     
  3. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Krede > Jeg føler, at den ender, så er er grobund for en 4'er. Men bras - hvordan kan man udtale sig om det uden, at have set filmen selv? Og så behøver du ikke, at læse mere, før du har set filmen. ;)

    -

    Jeg er helt enig Par, jeg kunne også godt lide den.

    Jeg mener dog også, at jokes'ene i begyndelsen af filmen er for langt ude - specielt stjerne-solbrillerne og T-800's generelle facination af solbriller.
    Den med TX's bryster, som vokser minder mig lidt om Cannonball Run 2, hvor 2 kvindelige racerkører lyner godt op og skyder brystet frem, da de bliver stoppet af en betjent. At TX så ligefrem kan forstørre barmen er vel bare som det er.

    Bilsekvensen gennem byen er helt klart et højdepunkt. Ikke mindst, da Arnold nærmest bare strejfer en bil, som så flyver rundt "I can't lift him, he must be weighing a ton."

    Min klart største anke til filmen er nok, at trods adskellige kampe mellem heltene og TX, så virker det hele lidt for let og hurtigt, da det er ovre. Jeg føler ikke, at jeg når, at få den samme fornemmelse for TX's overlegenhed, som jeg havde for terminatorerne i de første film, selv om hun da klart er overlegen. Jeg sad med en følelse af "Hvad pokker?? Er det ovre?? ?[face_plain] :( "
     
  4. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    næh, det kan jeg vel egentlig ikke udtale mig om, men jeg synes at have en god fornemmelse af hvad det er for en film... Så den skal virkelig overraske mig positivt, hvis jeg ikke skal fastholde min mening om den. Men bevares, jeg skal da nok lade være med at fornærme den yderligere...
     
  5. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg er egentlig ret ligeglad med, hvad du mener om den. Enhver har jo ret til sin mening. Jeg synes bare, at det er mest normalt, at skulle kende noget, før man kan sige fra eller til.

    Og da trailere kun indeholder en lille del af filmen, så kan den vel ikke helt afskrives på den bekostning. Men indrømmet: det plejer at være den gode del, som man ser i trailerne, og hvis resten så er dårligere, så kan jeg måske godt forstå din holdning - men igen det ved man jo ikke før man har set den. ;)
     
  6. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Andet plothul:
    Hvis T-800 vejer et ton, hvordan ka han så blive blæst ud af en rude med en pumpgun?

    Og ja, den er meget kort, jeg var også meget overasket da begge Terminatore blev blæst i stykker og døde.
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nej du har da ret, jeg skrev selv et vredt brev engang til en jounalist på Politiken, som nakkede episode 2, FØR den havde haft premiere... Så hvis man synes at man har set en okay film og der så er folk der synes at det er bras uden at have givet den en chance, så er det da irriterende.

    Det var heller ikke så slemt ment, med den 'bras' kommentar. Jeg har kun hørt dårlige ting om T3 indtil videre, og traileren imponerede mig ikke. Men hvis I mener at den er pengene værd, så vil jeg overveje at se den.
     
  8. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Der er da ikke noget spørgsmål om, at filmen utvivlsomt havde været bedre, hvis James Cameron havde instrueret, men sådan skulle det altså ikke være. Og hvis man husker det, når man skal ind og se filmen, så man ikke forventer JC's standard, så kan filmen sagtens ses, man skal dog være forberedt på den - til tider - ret dårlige form for humor.

    Jeg påtænker da også, at se den i bio igen, hvis jeg får tid. Jeg har nemlig før været ude for, at jeg først kunne lide en film anden gang jeg så den - bl.a. Star Wars E2 [face_blush]
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ved præcis hvad du mener, jeg har dog hørt at James Cameron selv skulle være ret glad for T3, og han er vist ikke nem at stille tilfreds.
     
  10. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Ja, jeg har vidst luftet min menning om den film :)
     
  11. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Nu har jeg også set den.

    Udemærket film, selvom der er en nogle ting der ikke helt stemmer. Og så bryder jeg mig ikke om slutningen. Er efterhånden træt af at skulle vente på alle de forsættelser.

    Nu med hende Terminatrix, mon der ikke er penge i at lave en lettere model der ikke er voldelig, men mere huslig? Hun kan jo nogle "tricks"... :eek:

    Skal vi lave et "Kvindelige Cyberkinetisk Polymere Husholdnings Robotter A/S" og tjene en masse penge?

     
  12. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    bare rolig vi skal nok vente i 10 år på 4'eren :p
     
  13. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg tror hvis man ku lave så avengerede kvinderobotter der ku forstørre deres egne boobies ville de nok ikke blive solgt som husholdningsmaskiner ;)
     
  14. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    SPOILERS!!!

    Da min bror så filmen gjorde han lige en skarp iagtagelse.

    Kan I huske, i slutningen, den scene hvor Arnold ligger på jorden og holder den kæmpe metalport hvor T-X prøver at kommer igennem, men Arnold holder hende?
    Hvordan er det lige at Arnold både kan holde porten imens han hiver T-X tilbage med den ene hånd og hiver sin powersupply ud med den anden??
     
  15. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Par, det er politisk korrekthed. De skal jo bla. sælges i USA. :D

    EDIT: God iagtagelse. En ting der også undrer mig, er at de ligger under døren da cellen sprænger ikke?

    Det vil sige at mindst 40% af sprængkraften vil bevæge sig ind mod vores 2 helte og i den lille gang vil de blive blæst til uigenkendelighed.

    Eller har nogen en god forklaring på dette?

     
  16. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Det undrede også mig. For udenfor ser man næsten halvdelen af bjerget styrte sammen. Og så langt kunne de da heller ikke være nået.
     
  17. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Nemlig. Selve porten er lavet til at modstå store kræfter men det er tunnelen bag ved vist ikke.

    Så vil jeg lige høre jeres mening.

    Har Skynet adgang til det amerikanske forsvars-computere som den eneste, eller har den også adgang til andre landes forsvarssystemer?
     
  18. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    tror kun det er usa, men pointen er at det andgriber rusland og ved at rusland vil svare igen ved at angribe usa. Det siger de hvertfald i 2'eren.
     
  19. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    ja, for det er nemlig ikke muligt for USA at skyde atommisiler på deres eget land.

    De (Atommissilerne) kræver længere flyvetid, og en lille tur ud i rummet først.

     
  20. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg var som sagt inde og se T3 igen i går aftes og så psykisk stabil som jeg nu er, drømte jeg om skynet og dommedag i nat.
    Jeg tænkte på: Hvis Skynet smadrer det havle af jordkloden på få timer, smadrer det så ikke sin egen strømforsyning? Ikke nok med hele elnettet er kaput, men alle krafværker er også sat ud af spillet. Der findes næppe nødgenaratore der kan levere strøm i lang tid nok til maskinerne kan få organiseret tvangsarbjsmennesker til at bygge dem op igen og holde dem kørende.
    Og nej ingen Matrix-baserede forklaringer tak...
     
  21. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Hvis den holder sig til militære maskiner vil den kunne holde sig kørende i laaaaaaaaaaang tid. I mange af de amerikanske kold krigs bunkere stod der generatorer der kunne holde små byer med strøm.

    Og den teknologi er sikkert blevet endnu bedre idag.
     
  22. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    skynet kører på batterier
     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Bwaaa ha ha ha... I troede at det var forbi, men det var det ikke... T4 er på vej.

    MSN FILM
     
  24. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
  25. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    oh the humanity :( ... stopper det aldrig?! :_|

    Jurassic Park 4 er også på tegnebordet...
     
Thread Status:
Not open for further replies.