main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

TPM DVD Eastereggs

Discussion in 'Archive: Denmark' started by JediJBC, Sep 9, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JediJBC

    JediJBC Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 27, 2002
    Det var først her for nylig jeg blev klar over at der fandtes gemte ting i TPM dvdén.
    Jeg har set Gagrealet(Virkelig morsomt)og de gemte Deleted scenes dokumentarer.
    Og den hvor sidious hologram dukker op.
    Jeg har også hørt om en med Watto hvor han dukker op, men jeg kan ikke få den til at virke.
    Findes der flere kunne jeg godt tænke mig at kende dem.

    Tak
     
  2. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Øv, hvorfor har jeg ikke råd til en DVD afspiller? :_|
     
  3. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg har set Watto. Man skal vente længe nok et sted jeg ikke kan huske. Men han er der virkelig.
     
  4. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Du skal vente i den menu hvor de tre pitdroids præsenterer forløbet fra henholdsvis storyboard til animatics til det endelige produkt.

    Du skal nok vente en 3-5 min.

    Ellers er der jo en del eastereggs i selve filmen...
     
  5. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg har ikke selv DVD og jeg har ikke set de der eastereggs. Gider I fortælle mig hvordan man får de forskellige frem, for så skal jeg da lige over til en ven?

    Tak,
    TK-254
     
  6. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Der er faktisk en del... Jeg gider godt ridse nogle af dem op - men hvis du vil have den komplette liste så tag et smut over i TFN's episode 1 sektion.

    Fraklippene findes ved at man går ind i sprog og lyd set-up sektionen og indtaster 1138 og enter på sin remote - det kan godt være lidt svært da nogle dvd maskiner kræver at man indtaster tallene hver for sig - 1 -enter - 1 - enter osv.

    Ellers er der de forskellige menu'er som er anderledes hver gang man sætter dvd'en i. Der er en Naboo menu, en Tatooine Menu og en Coruscant menu.

    Udover de fraklippede scener og de få klip der er sat ind i filmen (podrace og taxitur) så er filmen den samme som på VHS. (Minus surround og det utroligt flotte billede)
     
  7. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Tak skal du have, det vil jeg afprøve så hurtigt som muligt.

    TK-254
     
  8. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    det er forskelligt hvor lang tid det tager for watto at nå frem. Du skal gå ned i den menu på extra disken der hedder noget med animatics og så bare vente. Nogle gange tager det 30 sekunder nogle gange op til 5 minutter før watto kommer.
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    hva' så TK-254? fandt du nogle sjove ting?
     
  10. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    BUUUUHH....."snøft"

    Jeg har ikke fået det set endnu :(

     
  11. Munkus

    Munkus Jedi Youngling

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Hej Allesammen

    Jeg er ny her på siden og suger alle disse diskussioner til mig!! Det er skønt at finde andre fans!
    Jeg har desperat prøvet at finde fraklippene frem på DVD'en, men uden held. Er det kun på region 1 DVD'en de findes eller er det bare mig...?
    Jeg kan heller ikke finde listen over eastereggs på Episode 1 sektionen. Kan I hjælpe mig?!?!?!?
    Tak!
     
  12. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Velkommen til :)

    Du kan evt. søge på google, men jeg mener da at du kan finde det her!


    Ha det herligt


    DD


     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Davs Munkus,

    Velkommen!:) Superfedt med et nyt ansigt, vi er desværre ikke så mange endnu. Jeg forklarede det med fraklippene i min post lidt højere oppe i denne tråd, men her er det igen:

    Fraklippene findes ved at man går ind i sprog og lyd set-up sektionen og indtaster 1138 og enter på sin remote - det kan godt være lidt svært da nogle dvd maskiner kræver at man indtaster tallene hver for sig - 1 -enter - 1 - enter osv.

    De findes også på region 2 dvd'en.

    Den komplette easteregg-liste kan du se
    her

    HÃ¥ber at du kan bruge det.


     
  14. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Krede:

    Så vidt jeg kan se er det ikke et eastereggs-på-dvd'en link du henviser til! Det er til eastereggs i filmen! See the difference?

    her er et link:

    http://www.dvdreview.com/eastereggs/collect/316.html


    DD


     
  15. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det ved jeg godt, troede at det var dét han ledte efter. Det er jo begrænset hvor mange eastereggs, der er eksklusivt på DVD'en udover bloopers (som jeg også henviste til) og Watto.
     
  16. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Ja, det har du ret i!
    Jeg var også mellemskuffet over indholdet af TPM DVD'en, det er da godt, meeeeen


    DD

     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    æh DD, - Det var nu ikke lige det jeg mente...Jeg vil bestemt ikke sige at jeg var skuffet.

    6 timers extra materiale!

    Efter min mening så er det den bedste og mest omfangsrige DVD udgivlese nogensinde. Hvad syntes du at der manglede?
     
  18. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Jeg ved godt hvad du mente, det var en anelse dårligt formuleret fra min side :p

    Ja ja 6 timers materiale... men hvad for noget materiale?
    Deleted scenes skulle have været bedre IMO, mere fighting. Hvorfor? fordi det er det jeg ville se [face_laugh] Det andet var også godt, men c'mon 2 podrace lap? crikey, Maul vs QQJ anyday...


    DD


     
  19. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nåh ja, der er da nogle rimeligt gode "bag om kameraet" om lyssværds kampene.

    Ok - forlænget Podrace er måske at skumme fløden på en scene som mange syntes var for lang i forvejen. Jeg synes nu at det er en extremt fed scene - mest pga. lydeffekterne.

    Jeg så den faktisk igår :) og skruede meget højt op for surround anlægget! Håber at naboerne ikke smider mig ud....

    Lyssværds kampen med QG & Obi-wan vs. Darth Maul er helt sikkert højdepunktet - Jeg synes faktisk at det overgår duellen mellem Anakin og Dooku i eps.2
     
  20. Munkus

    Munkus Jedi Youngling

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Hej igen

    Tak for hjælpen! Jeg fik det endelig til at virke. Det var da meget sjovt, men der måtte godt ha' været noget mere. Typisk man kan aldrig få nok ;)

    Jeg er helt enig med Krede i at kampen mellem Obi-Wan / Qui-Gon og Darth Maul er den fedeste!!

    Og forresten, så går jeg ud fra de fleste medlemmer her på siden er hankøn, men jeg er altså hunkøn ;)


     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    he he, det var så lidt. Det er temmeligt sjovt med de bloopers, selvom der godt kunne have været flere.

    Min yndlings er den hvor Yoda glemmer sine replikker og Frank Oz bliver i rollen...det er virkeligt sjovt.

    PS: Det må du undskylde Munkus :) , jeg kiggede i din profil men da du ikke havde specificeret køn - så gik jeg udfra at at du var af hankøn, som de fleste af os - ikke osse Paranorina? ;)
     
  22. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Tre kvinder hos os nu.

    Par, Lilu og nu også Munkus. Fantastisk.
     
  23. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    BAH CL! :p

    ...Men på den anden side, jeg har jo både et navn der slutter på en vokal og et pige ikon, så jeg må vel være en pige. Men enhver ved jo at piger hader Star Wars.

     
  24. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nej da, de skal bare "omvendes" [face_mischief]

    Er Lilu her stadig, skræmte vi hende ikke væk efter hun påstod at have set en superspecial episode 1 version med alle fraklip integreret?
     
  25. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Til de, som ikke ved det, kan jeg oplyse, at der også findes en side, som beskriver alle (for dem) kendte eastereggs på DVD'er fra alle regioner.


    dvdeastereggs.com


    Slet og ret, så simpelt som det kan være ;)
     
Thread Status:
Not open for further replies.